Wat een pracht ontwerp en wat een klasse afwerking. Perfectie tot in elk detail!
De vorm, de afwerking, de kleur, de aluminium bies, heel vintage, heel retro en enorm eigenwijs exclusief. Ik kan dit amper onder woorden brengen.
Aan echt beluisteren ben ik niet toegekomen. De zaal stond steeds behoorlijk vol.
Wat me tijdens de korte luistermomenten opviel was dat de klank prima paste bij de look van de kasten. Zacht, warm en toch met de nodige precisie. Als je echter buiten de hotspot zat of stond, dan viel het stereobeeld wel erg snel weg. De d'appolito functie is mijn inziens niet erg geslaagd.
Wist je dat Scan Speak nu ook een Illuminator tweeter heeft in dit kleine formaat? Die kan lager worden ingezet en luistert goed naar een 18db afval (dit ter bevordering van het afstralingsgedrag in d'appolito opstelling).
Hoedanok, het zal nog enige tijd duren alvorens hier op zba een gelijkaardig optisch mooie speaker wordt aangebracht, daar ben ik wel heel erg zeker van.
