Blanda Rapide MiniDSP ++ Project
Moderator: Beheerdersteam
Re: Blanda Rapide MiniDSP ++ Project
Er wordt achter de schermen toch nog flink gewerkt. 
Die woofertjes zijn lekker compact zo, welk gebied wil je ze laten spelen?
Kastjes zijn er netjes uit zo, ik zou alleen de speakon aan de achterkant zetten, maar dat is natuurlijk erg lastig met het metaal.
Kastjes zijn er netjes uit zo, ik zou alleen de speakon aan de achterkant zetten, maar dat is natuurlijk erg lastig met het metaal.
Als het nu maar heel gewoon goed geluid gaat geven.jeroen_d schreef:Heel apart!
Met een Linkwitz Transform zou het misschien wel vanaf een 30Hz of iets dergelijks kunnen doen, afwachten wat de Minidsp voor elkaar krijgt en dan tot zo een 300Hz.cobaltjeh schreef:Er wordt achter de schermen toch nog flink gewerkt.
Vanaf de 300Hz dan die Rapides..
De aansluiting van de Speakon is juist om zoveel mogelijk problemen in lekken e.d. te voorkomen, maar in het hout geplaatst.
Klopt deze in het metaal inbouwen, zal geen leuk klusje worden denk ik zo. Tenzij die schaal een vlakke onderkant heeft. Dan zou je met een trappenboor hem wel netjes in kunnen bouwen.hannesie schreef:De aansluiting van de Speakon is juist om zoveel mogelijk problemen in lekken e.d. te voorkomen, maar in het hout geplaatst.
Maar dan nog moet je hem wel isoleren met iets.
Maar ik ben benieuwd na het resultaat, ga zo door.
Ben toch bang dat 30Hz wat optimistisch is in 10L. 45Hz is dan wel het maximum wat je kunt halen maar verwacht daar geen buikmassage van danhannesie schreef:Met een Linkwitz Transform zou het misschien wel vanaf een 30Hz of iets dergelijks kunnen doen, afwachten wat de Minidsp voor elkaar krijgt en dan tot zo een 300Hz.
Vanaf de 300Hz dan die Rapides..![]()
Leuke originele kastjes!hannesie schreef:Met een Linkwitz Transform zou het misschien wel vanaf een 30Hz of iets dergelijks kunnen doen, afwachten wat de Minidsp voor elkaar krijgt en dan tot zo een 300Hz.
Verder, vergeet de linkwitztransform: Gebruik die DSP fatsoenlijk en doe roomcorrectie op basis van een spatial average
Sorry voor de off-topicheid, maare een watte??bertor schreef:Verder, vergeet de linkwitztransform: Gebruik die DSP fatsoenlijk en doe roomcorrectie op basis van een spatial average
Dan moet ik toch een gat in de vloer gaan maken.Pjotr schreef:Ben toch bang dat 30Hz wat optimistisch is in 10L. 45Hz is dan wel het maximum wat je kunt halen maar verwacht daar geen buikmassage van danhannesie schreef:Met een Linkwitz Transform zou het misschien wel vanaf een 30Hz of iets dergelijks kunnen doen, afwachten wat de Minidsp voor elkaar krijgt en dan tot zo een 300Hz.
Wil je tot 30 Hz gaan dan zul je hem in iets van 30L - 40L moeten stoppen.
Wapperende broekspijpen gaat dus niet lukken, dat verwachtte ik al niet.
Dit leek mij leuk en misschien kan ik later, als het niet voldoende bevalt, er wel een paar grotere jongens aanhangen.
Is dat uit te leggen....?bertor schreef:
Leuke originele kastjes!
Verder, vergeet de linkwitztransform: Gebruik die DSP fatsoenlijk en doe roomcorrectie op basis van een spatial average
vooral de spatial average.
De respons in het laag is sterk afhankelijk van de ruimte en de plaatsing van de speaker en de luisteraar in die ruimte. Het effect, de sterke kamerresonanties, is je waarschijnlijk wel bekend
Voor roomcorrectie meet je eerst de respons van je speaker op en rond de luisterplek en middel deze (de spatial average). Vervolgens ga je de pieken van de kamerresonanties wegregelen met notchfilters (dat kan de minidsp vast wel) en pas je enige EQ toe om de respons goed te krijgen. In de linkjes onder mijn post is wel e.e.a. aan voorbeelden te vinden.
Lyngdorf past dat principe (min of meer) toe met 2 subwoofers in stereo, in Breda heb je bij mijn set kunnen horen hoe dat uitpakt met 4 subwoofers in mono. Het is allemaal niet ideaal en pakt in de ene ruimte beter uit dan in de ander, maar in elk geval beter dan niks.
Lyngdorf past dat principe (min of meer) toe met 2 subwoofers in stereo, in Breda heb je bij mijn set kunnen horen hoe dat uitpakt met 4 subwoofers in mono. Het is allemaal niet ideaal en pakt in de ene ruimte beter uit dan in de ander, maar in elk geval beter dan niks.
Ik had het helaas niet in de gaten dat jou El Cuerno's aanwezig waren, in eerste instantie, en pas later toen ze blijkbaar al hadden gespeeld zag ik ze staan, had ze graag gehoord.
Ik kan zeker met die minidsp wel spelen, dat was ook juist de bedoeling om ervaring met dit soort dingen op te doen.
Vandaar de in eerste instantie deze oplossing, ik merk wel hoe het uitpakt..........

Ik kan zeker met die minidsp wel spelen, dat was ook juist de bedoeling om ervaring met dit soort dingen op te doen.
Vandaar de in eerste instantie deze oplossing, ik merk wel hoe het uitpakt..........
6 dB bi-quad boost is wel goed mogelijk met deze speakers denk ik. In 10L gaan ze sowieso een veel te hoge Qb opleveren wat gecorrigeerd moet worden. Laat Hans maar eens zelf lekker daar mee experimenten tot hoever hij gaan kan. Roomcorrectie op basis van een spatial average is dan weer een stap verder maar met zulke speakertjes gaat dat pas leuk worden met iets van 4 van die woeferts denk ik. Maar dan eigenlijk ook alleen maar onder de 100Hz.bertor schreef:Verder, vergeet de linkwitztransform: Gebruik die DSP fatsoenlijk en doe roomcorrectie op basis van een spatial average
Als er een deuk in het plafond zit zal ik je bellen.Pjotr schreef:Laat Hans maar eens zelf lekker daar mee experimenten tot hoever hij gaan kan.
Houston, we have a lift off, of iets dergelijks.
hannesie schreef:
Houston, we have a lift off, of iets dergelijks.
Maareh... dan moet je ze wel met de conus naar de grond positioneren
Jammer. Na de pizza hebben ze nog een keer gespeeld, we hadden zelfs een stoomtrein in het publiek!hannesie schreef:Ik had het helaas niet in de gaten dat jou El Cuerno's aanwezig waren, in eerste instantie, en pas later toen ze blijkbaar al hadden gespeeld zag ik ze staan, had ze graag gehoord.![]()
![]()
En misschien is, zoals Pjotr zegt, eerst even een LT toepassen om de minidsp een beetje te leren niet zo'n slechte zet
Als ik het leuk ga vinden kan ik altijd nog wel iets dergelijks als dit,
http://www.europe-audio.nl/Product.asp?Product_ID=8084 uitprberen.
Maar dan moeten er van die grote kasten bij..
http://www.europe-audio.nl/Product.asp?Product_ID=8084 uitprberen.
Maar dan moeten er van die grote kasten bij..
Een oud VW Golfje doet het met zulke speakers altijd wel goedhannesie schreef:Maar dan moeten er van die grote kasten bij..
Maareh krijg nou eerst maar eens die wokpan aan het spelen........
Ik zal eerst die Minidsp en Wokpan maar afmaken inderdaad.
Vandaag weer even een paar draadjes gesoldeerd, niet te snel, anders heb ik morgen niets te doen..
En dan 2 Golfjes in de kamer, dat wordt wel krap.
Vandaag weer even een paar draadjes gesoldeerd, niet te snel, anders heb ik morgen niets te doen..
En dan 2 Golfjes in de kamer, dat wordt wel krap.
Zijn deze woofers niets voor je? http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... 21&t=13773
Dit zijn dezelfde woofers als Asterduc gebruikt in zijn cornerwoofers.
Ik weet het, maar ik eerst eens kijken wat hier uit komt.Rizzo schreef:Zijn deze woofers niets voor je? http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... 21&t=13773
Dit is wel grappig, met een bestaande schaal van Ikea eens fröbelen.
Mijn vrouw zij tegen mij het is toch een zelfbouw project, dit naar aanleiding dat ik al een set aangeboden had gekregen met al kant-en-klare kasten.
Omdat ik af en toe wel eens foto's maak, dat ik dan doe om vast te leggen ook voor jullie.
Even wat plaatjes.
Ik was aardig aan het tobben en had wel gezien hoe anderen het deden, maar hoe je dat dan zelf doet is een ander verhaal. Zeg maar vallen en opstaan, en vooral desolderen als ik het niet mooi vond. De details, dit is wel een geduld karweitje, gelukkig kan ik wel wat tijd maken.
Nu zijn jullie weer even op de hoogte, het vordert gestaag.
Even wat plaatjes.
Ik was aardig aan het tobben en had wel gezien hoe anderen het deden, maar hoe je dat dan zelf doet is een ander verhaal. Zeg maar vallen en opstaan, en vooral desolderen als ik het niet mooi vond. De details, dit is wel een geduld karweitje, gelukkig kan ik wel wat tijd maken.
Nu zijn jullie weer even op de hoogte, het vordert gestaag.
Kijk daar zit al vordering in, netjes!
Nog wel een tip die ik ook van Knuisje gekregen heb. De minidsp dient met geisoleerde spacers geplaatst te worden.
Deze 'schroefgaten' liggen namelijk aan massa, waardoor je kans krijgt op aardlussen, zoals ik nu heb ik mijn dsp.
Ik ga dit oplossen met dit handige setje van Ebay: http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... K:MEWNX:IT
Nog wel een tip die ik ook van Knuisje gekregen heb. De minidsp dient met geisoleerde spacers geplaatst te worden.
Deze 'schroefgaten' liggen namelijk aan massa, waardoor je kans krijgt op aardlussen, zoals ik nu heb ik mijn dsp.
Ik ga dit oplossen met dit handige setje van Ebay: http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... K:MEWNX:IT
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
geldt dat ook voor tussen dsp en digi? of alleen tov de kast?cobaltjeh schreef:Nog wel een tip die ik ook van Knuisje gekregen heb. De minidsp dient met geisoleerde spacers geplaatst te worden.
Gaat er netjes uitzien Hans
(Je kunt wel zien dat je een nieuwe camera hebt
)
(Je kunt wel zien dat je een nieuwe camera hebt
- b_force
- Ook commercieel actief
- Contacteer:
Zal hij Adobe Photoshop CS4 echt zelf hebben gekocht?Pjotr schreef:(Je kunt wel zien dat je een nieuwe camera hebt)