Balanced Mini DSP -> SPDIF in en out (2)
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
Re: Balanced Mini DSP -> SPDIF in en out (2)
Jazeker! 2x XLR in. Ik zal ze alleen gebruiken bij het meten. Verder zijn alle dagelijkse bronnen digitaal. Bij het meten en instellen worden de analoge ingangen geselecteerd via de software. Deze bronselectie is daarom niet aangesloten via de volumeprint.knuisje schreef:Heb je geen analoge ingangen?
Laatst gewijzigd door Rizzo op do 15 sep 2011, 21:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik hoop hethannesie schreef:En.........? , maakt het ook geluid??
Hoe bevalt jouw Blanda project?
Bij mij gaat er telkens van alles mis, mede door mijn eigen toedoen, dus mijn Blanda, en de rest gaat hopelijk binnenkort wel de juiste tonen verspreiden, dat gaf nog een beetje teveel ruis, vandaar ook mijn vraag.Rizzo schreef:Ik hoop hethannesie schreef:En.........? , maakt het ook geluid??, alles is gedubbelchecked maar je weet het maar nooit. Het testen kan pas nadat nog een UcD en de cornerwoofers af zijn.
Hoe bevalt jouw Blanda project?
Nieuwe minidigi (oude ruist)en een volumeprintje of 2 gemold
Solderen is makkelijker dan desolderen.
Voor die ruis ben ik ook een beetje bang. Bij de versie in de houten kist was de ruis bij de analoge ingang best goed te horen, digitaal-in wat minder maar toch. Wellicht op termijn upgraden naar de hypex dsp of een lyngdorf DPA-1, maar dat wordt nog even flink doorsparen 
Dan klopt de firmware niet helemaal meer. De P+ button gaat na Opt2 naar Analog1. Ik kan je evt. nieuwe firmware sturen.Rizzo schreef:Deze bronselectie is daarom niet aangesloten via de volumeprint.
Kijk al bijna klaar, Ik zou alleen de kale stukken alu op de achterkant wel inkleuren met iets.
Dat maakt het net wat netter.
Verder voor de gaten die je over houd, hier heeft neutrik ook een mooie oplossing voor:
http://cgi.ebay.nl/Neutrik-DBA-BL-D-Typ ... 2c5f23e4c6
Verder wens ik je veel geluk voor het 'gevecht' met de ruis, maar als je al geen analoge ingang gebruikt dan zou dit probleem haast niet moeten voorkomen.
Mocht je nog een andere firmware willen, met de analoge uitgangen er uit gesloopt.
Heb ik hier eventueel nog wel zon chipje + programmer liggen die ik kan programmeren voor je. (Eventueel met hulp van Knuisje.)
Verder voor de gaten die je over houd, hier heeft neutrik ook een mooie oplossing voor:
Verder wens ik je veel geluk voor het 'gevecht' met de ruis, maar als je al geen analoge ingang gebruikt dan zou dit probleem haast niet moeten voorkomen.
Mocht je nog een andere firmware willen, met de analoge uitgangen er uit gesloopt.
Heb ik hier eventueel nog wel zon chipje + programmer liggen die ik kan programmeren voor je. (Eventueel met hulp van Knuisje.)
Je hebt gelijk wat de firmware betreft. Geen onoverkomelijk probleem als je daar voorbij moet klikken maar het is toch netter als deze wordt overgeslagen. Er ligt hier nog zo'n chip (IC4 toch?) Als ik deze naar je opstuur, zou je de firmware erop willen zetten?knuisje schreef:Dan klopt de firmware niet helemaal meer. De P+ button gaat na Opt2 naar Analog1. Ik kan je evt. nieuwe firmware sturen.Rizzo schreef:Deze bronselectie is daarom niet aangesloten via de volumeprint.
Wederom bedankt voor de tip! Die neutrik afdekplaatjes ga ik zeker aanschaffen.cobaltjeh schreef:Kijk al bijna klaar, Ik zou alleen de kale stukken alu op de achterkant wel inkleuren met iets.
Ja, geen probleem.Rizzo schreef:Je hebt gelijk wat de firmware betreft. Geen onoverkomelijk probleem als je daar voorbij moet klikken maar het is toch netter als deze wordt overgeslagen. Er ligt hier nog zo'n chip (IC4 toch?) Als ik deze naar je opstuur, zou je de firmware erop willen zetten?
Ik vind het vreemd dat je zo'n last hebt van ruis. Mijn minidsp heeft hier totaal geen last van, zowel analoog als digitaal. Wellicht is er iets aan de hand met je voeding en/of kabels. Ook kun je last hebben van aardlussen of andere massagerelateerde problemen.Rizzo schreef:Voor die ruis ben ik ook een beetje bang. Bij de versie in de houten kist was de ruis bij de analoge ingang best goed te horen, digitaal-in wat minder maar toch. Wellicht op termijn upgraden naar de hypex dsp of een lyngdorf DPA-1, maar dat wordt nog even flink doorsparen
Ik had er last van met de versie die nog in de houten bekisting was opgebouwd. Nu alles met een fatsoenlijke voeding is aangesloten en in een metalen behuizing is het mogelijk anders. Hopelijk heb ik zondag eens tijd om hem eens aan te sluiten (2-kanaals) en te testen.
Naast de ruis ben ik ook erg benieuwd naar het verschil in DA omzetting in vergelijking met mijn huidige DAC. Wat dat betreft vind ik jou oplossing met een Buffalo DAC ook nog steeds interessant aangezien je deze met I2S aansluit.
De reden dat ik niet verder ben gegaan met een 2e minidigi ten behoeve van een 2e externe DAC via SPDIF, is omdat me dat is afgeraden vanwege jitter problemen. In zo'n opstelling heb je de 2 DAC's en de minidsp/digi combo op verschillen klokken draaien. Met met I2S gebruik je hetzelfde klok signaal als ik het goed begrijp.
Naast de ruis ben ik ook erg benieuwd naar het verschil in DA omzetting in vergelijking met mijn huidige DAC. Wat dat betreft vind ik jou oplossing met een Buffalo DAC ook nog steeds interessant aangezien je deze met I2S aansluit.
De reden dat ik niet verder ben gegaan met een 2e minidigi ten behoeve van een 2e externe DAC via SPDIF, is omdat me dat is afgeraden vanwege jitter problemen. In zo'n opstelling heb je de 2 DAC's en de minidsp/digi combo op verschillen klokken draaien. Met met I2S gebruik je hetzelfde klok signaal als ik het goed begrijp.
Laatst gewijzigd door Rizzo op za 17 sep 2011, 12:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Zorg ervoor dat je nergens contact maakt met de kast, behalve bij de analoge uitgangen. De massa's daarvan verbind je met elkaar via 1 enkele weerstand van 100 ohm met de kast. Denk ook aan de kunststof spacers voor de minidsp. Anders krijg je verbinding tussen de massa van de minidsp en de kast. Teken desnoods een schemaatje van alle massaverbindingen die er zijn (tussen voedingen, dsp, volumeprint, kast etc.) en kijk of er sprake is van aardlussen.
Mijn twee via I2S aangesloten PCM1794 dac's krijgen de masterclock van de minidigi. Dus alles (minidigi, minidsp en de dac's) draait op dezelfde masterclock.
Mijn twee via I2S aangesloten PCM1794 dac's krijgen de masterclock van de minidigi. Dus alles (minidigi, minidsp en de dac's) draait op dezelfde masterclock.