7.1 Kanaals Microcontroller Gestuurde Volumeregelaar
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
Alvast een sneak previewGeertJ schreef:ziet er al heel schoon uit hoor JuuL, ben benieuwd hoe het gaat zjin als het frontpaneel er in zit, en alles geplamuurd/geverfd is...
[img]/Behuizing2.JPG[/img]
Het begint er op te lijken!
Het lijkt groter dan dat het is: 20x30cm.
[img]/Behuizing3.JPG[/img]
Het verfen is nog niet helemaal mooi, dit gaat nog een keer opnieuw eroverheen. Ook komen er nog connectors bij aan de achterkant en aan de voorkant komt nog een tweede plaatje achter waar alles wordt vastgeschroeft.
Laatst gewijzigd door JuuL op di 05 nov 2019, 14:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Valt wel mee eigenlijk! Vooral om het (snelle) gebruikersgemak, dit (was) is ongeveer het id:Pjotr schreef:... en nog zo wat toeters en bellen
/Menu2.JPG
Met de balkjes wordt het echte geluidsniveau van die kanalen laten zien, dus niet tov de Master maar datgene wat wordt weggeschreven
[img]/balance.JPG[/img]
Front-L en Front-R is trouwens veranderd in Front Ballance
- voodooless
- Contacteer:
Dat is waar maar dan moet je wel weten hoe het werkt. Zoiets is niet vanzelfsprekend of zelflerend.deepspace schreef:Ziet er al zeer netjes uit zeg!
Een gecomineerde rotary/drukknop zou voor mij al voldoende zijn geweest
Een user interface dient in principe zo gemaakt te zijn dat iedere dombo het meteen snapt
Bekijk de setup nog eens wat beterPjotr schreef:Wat je nog kan doen is dat als er zeg 2 minuten niets in een menu'tje veranderd is je weer automatisch naar het default menu terug springt, wat het master volume is neem ik aan.
/Menu2.JPG
Is idd ook erg mooi, het plan was eerst om de bediening met potmeters te doen, daarna drukknopjes met 1 potmeter en uiteindelijk drukknopjes met 1 rotary encoder.deepspace schreef:Ik had de bediening wel anders gemaakt. Ik hou niet zo van veel knopjesEen gecomineerde rotary/drukknop zou voor mij al voldoende zijn geweest
Maar als ik het opnieuw zou doen zou ik denk ik weer voor knopjes kiezen, lijkt mij toch fijner qua bediening.
Ok, heb ik even gemist. Neem aan dat je ook een toetsje hebt waarmee snel terug naar het menu kan gaanJuuL schreef:Bekijk de setup nog eens wat beterPjotr schreef:Wat je nog kan doen is dat als er zeg 2 minuten niets in een menu'tje veranderd is je weer automatisch naar het default menu terug springt, wat het master volume is neem ik aan.
http://home.versatel.nl/even-snippert/Menu2.JPG
............
[img]/Behuizing4.JPG[/img]
En toen zaten er knopjes, rotary encoder en een LCD in
Komen nog wat ringetjes tussen bij de knopjes, die steken nog te ver uit.
Ook is er verder nog niets aangesloten, eigenlijk moet de boel nog een keer goed worden geverft.
Maar ik denk dat ik het verfen maar vooruitschuif naar een volgende vakantie ofzo
Man wat was dat een klote werk, die knopjes...
Deze volumeknop is een stuk beter he Daniel?
/edit
[img]/Buttonsklein.JPG[/img]
Knopjes zijn nu ook goed geplaatst: frontje klaar
En toen zaten er knopjes, rotary encoder en een LCD in
Komen nog wat ringetjes tussen bij de knopjes, die steken nog te ver uit.
Ook is er verder nog niets aangesloten, eigenlijk moet de boel nog een keer goed worden geverft.
Maar ik denk dat ik het verfen maar vooruitschuif naar een volgende vakantie ofzo
Man wat was dat een klote werk, die knopjes...
Deze volumeknop is een stuk beter he Daniel?
/edit
[img]/Buttonsklein.JPG[/img]
Knopjes zijn nu ook goed geplaatst: frontje klaar
Laatst gewijzigd door JuuL op di 05 nov 2019, 14:35, 2 keer totaal gewijzigd.
Vraagje aan de oude rotten in het vak:
Nog weinig ervaring met projecten maken, maar is het onverstandig om je code/schemas/layout te posten voor anderen die hier behoefte aan hebben?
Want ik merk dat er veel vraag naar is naar dit soort dingen maar nergens zijn complete projecten te vinden waarbij alles is gegeven.
Wat mij betreft geef ik het vrij voor diegene die er wat aan heeft, maar ik wil wel weten waarom er altijd zo geheimzinnig over wordt gedaan.
/Zo nu het achterkantje vastmaken:)
Nog weinig ervaring met projecten maken, maar is het onverstandig om je code/schemas/layout te posten voor anderen die hier behoefte aan hebben?
Want ik merk dat er veel vraag naar is naar dit soort dingen maar nergens zijn complete projecten te vinden waarbij alles is gegeven.
Wat mij betreft geef ik het vrij voor diegene die er wat aan heeft, maar ik wil wel weten waarom er altijd zo geheimzinnig over wordt gedaan.
/Zo nu het achterkantje vastmaken:)
- voodooless
- Contacteer:
Tja is altijd lastig. Zelf ben ik er voor om alles wat hobby is met anderen te delen. De ervaring leert dat als het goed is er anderen soms mee aan de haal gaan en er een centje uit gaan slaan. Vooral als je ook printlauyouts en code publiceert.JuuL schreef:Vraagje aan de oude rotten in het vak:
Dat kun je dan beter zelf doen. Eventueel kun je Elektuur bellen, die zitten altijd om copij verlegen.
Eigenlijk zou er zoiets moeten zijn als GNU voor dit soort projecten.
- voodooless
- Contacteer:
Voor code: gewoon GPL makenPjotr schreef:Tja is altijd lastig. Zelf ben ik er voor om alles wat hobby is met anderen te delen. De ervaring leert dat als het goed is er anderen soms mee aan de haal gaan en er een centje uit gaan slaan. Vooral als je ook printlauyouts en code publiceert.
Dat is er voor hardware ook wel, echter nog flink in ontwikkeling. Bijvoorbeeld http://opencore.org .Eigenlijk zou er zoiets moeten zijn als GNU voor dit soort projecten.
En anders heb je nog altijd auteursrechts/copyright. In feite is dat waardevoler dan een opensource licentie, aangezien die licentie gewoon een uitzondring/aanvulling op het auteursrecht is. Je spul is dus ten alle tijde berschermd (in theorie).
Hallo Juul,
Als je van plan bent om er een website van te maken zou ik in iig daar geen source code en gerber,- en drillfiles neerzetten.
Zou dan gewoon afwachten wat voor reacties daar op komen. Adh daarvan weet je met wie je te maken hebt en kun je altijd nog zien. Is er veel belangstelling dan kun je overwegen om b.v. zelf 10 printen te laten maken. Dat vind iedereen wel zo prettig en zo kunnen printen ook goedkoper worden. En naar behoefte kun je dan ook geprogrammmeerde PIC's opsturen. Zijn mensen serieus genoeg dat je ze ook de source wilt sturen blijkt dat vanzelf.
Zou dat iig niet zo maar voor Janenalleman op het net zetten.
Als je van plan bent om er een website van te maken zou ik in iig daar geen source code en gerber,- en drillfiles neerzetten.
Zou dan gewoon afwachten wat voor reacties daar op komen. Adh daarvan weet je met wie je te maken hebt en kun je altijd nog zien. Is er veel belangstelling dan kun je overwegen om b.v. zelf 10 printen te laten maken. Dat vind iedereen wel zo prettig en zo kunnen printen ook goedkoper worden. En naar behoefte kun je dan ook geprogrammmeerde PIC's opsturen. Zijn mensen serieus genoeg dat je ze ook de source wilt sturen blijkt dat vanzelf.
Dankje Pjotr! aan dit antwoord heb ik wat.Pjotr schreef:Hallo Juul,
http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... /1095946/2
Hier ging het nl om. Dus het is het verstandigst om gewoon persoonlijk via mail de code te geven aan diegene die het wil en als er erg (te?) veel belangstelling is zien we dat dan wel
Dankje Daniel!
O jee... Ik heb een probleem, het lijkt wel op oscillatie
Als ik hem aan/uit zet en ik verander het volume werkt het de ene keer perfect.
De andere keer gaat de sinus wel normaal naar de negatieve kant van de voeding, maar de positieve kant gaat maar heel ietsjes omhoog
Om een id te krijgen: 6V DC haalt hij wel als ik hem op +30dB zet.
Het gebeurt vooral als ik de voeding aan/uit/aan zet. Als hij eventjes uit heeft gestaan gaat het wel goed lijkt het.
Het ligt niet aan de software, dit heb ik al gecontroleerd.
O jee... Ik heb een probleem, het lijkt wel op oscillatie
Als ik hem aan/uit zet en ik verander het volume werkt het de ene keer perfect.
De andere keer gaat de sinus wel normaal naar de negatieve kant van de voeding, maar de positieve kant gaat maar heel ietsjes omhoog
Het gebeurt vooral als ik de voeding aan/uit/aan zet. Als hij eventjes uit heeft gestaan gaat het wel goed lijkt het.
Het ligt niet aan de software, dit heb ik al gecontroleerd.