3 weg met 3 gesloten klankkasten?
Moderator: Beheerdersteam
Re: 3 weg met 3 gesloten klankkasten?
Ja bedankt, dat bedacht ik me vanmiddag inderdaad ook ja!
Ga toch voor die losse, staat wat mooier denk ik..
Kan iemand me helpen met de nummertjes van het filter via capsandcoils?
(http://www.audiocad.de/u/bauvor/fatt/stueli_fatt.html)
En is die F-1 inderdaad ook mogelijk? scheelt weer geld maar waar kan ik die dan het beste halen?
Ga toch voor die losse, staat wat mooier denk ik..
Kan iemand me helpen met de nummertjes van het filter via capsandcoils?
(http://www.audiocad.de/u/bauvor/fatt/stueli_fatt.html)
En is die F-1 inderdaad ook mogelijk? scheelt weer geld maar waar kan ik die dan het beste halen?
Maar geen F1 en die is bij Reckhorn zelf ook "sold out" . Ik vermoed dat het een EOL(end of life) is.
- bartsegers
Hmmm..
Ik heb een F-1 liggen, nog nooit aangesloten gehad
Moet hem eens uit halen en keertje op de meetbank leggen.
evt. wil ik hem je wel verkopen als je dat wilt.
Het scheelt wel flink in kosten voor een passief filter. Je hebt dan meteen een lowpass voor je basspeakers, en een high pass voor je mid-hoog. Hoef je enkel die nog maar te filteren.
3-weg actief?? Hmmm.....
Wellicht kun je een actief 3-weg crossover lenen of huren ofzo....
Ik heb een F-1 liggen, nog nooit aangesloten gehad
Moet hem eens uit halen en keertje op de meetbank leggen.
evt. wil ik hem je wel verkopen als je dat wilt.
Het scheelt wel flink in kosten voor een passief filter. Je hebt dan meteen een lowpass voor je basspeakers, en een high pass voor je mid-hoog. Hoef je enkel die nog maar te filteren.
3-weg actief?? Hmmm.....
Wellicht kun je een actief 3-weg crossover lenen of huren ofzo....
- MrCaBLeGuY
En waar blijven de foto's ? Heb alleen de vazen gezien, ben op ze minst al benieuwd naar het hout 
Ja de fotos komen volgende week, woensdag waarschijnlijk, dan heb ik hopelijk alles binnen en ga ik eraan beginnen samen met een vriend. ik ben zeker geintresseerd in de F-1. als ik die kan gebruiken in combinatie met dat filter dat ook op die duitse website staat..
ik heb nu een F-1, een monacor tweeter en tangband midden van dit project
http://www.audiocad.de/u/bauvor/fatt/stueli_fatt.html
en de tangband W6-1139SG.
Met de F-1 van reckhorn stuur ik de W6 aan
Maar is het nog handig om dat filter over te nemen van dit project?
om mijn tweeter en midden aan te sturen?
en de tangband W6-1139SG.
Met de F-1 van reckhorn stuur ik de W6 aan
Maar is het nog handig om dat filter over te nemen van dit project?
om mijn tweeter en midden aan te sturen?
- bartsegers
Uiteraard kun je niet alles met de F-1
Alleen het laag aansturen, én het mid/hoog ontlasten van lage tonen.
Uiteraard moet je de middentoner en tweeter nog affilteren.
Ik ken het door jou getoonde filter niet precies, en weet niet waarmee ze rekening hebben gehouden.
Bafflestep bijvoorbeeld, of een impedantie correctie etc.
Alleen het laag aansturen, én het mid/hoog ontlasten van lage tonen.
Uiteraard moet je de middentoner en tweeter nog affilteren.
Ik ken het door jou getoonde filter niet precies, en weet niet waarmee ze rekening hebben gehouden.
Bafflestep bijvoorbeeld, of een impedantie correctie etc.
kan iemand mij helpen met een filter voor de Tangband midden woofer en de Monacor tweeter, in combinatie met een reckhorn F-1? daarna zijn jullie echt van me af! (zal alleen nog wat fotos plaatsen daarna)
Wat bedoel je precies? Het filter staat inclusief componenten, schema en voorbeeldfoto toch al op de site die je aangeeft in je link
ja dat klopt maar ik dacht dat het wel weer zou veranderen met dat mijn vaas 2liter is, gesloten is en ik een crossover gebruik..
Je actieve filter is alleen om de bovenkant van de bas af te laten vallen (hoge tonen eruit filteren) en eventueel een boost te geven in het laag (niet bij de F1). Tevens kun je hiermee je mid wat ontlasten van te lage tonen.
De rest van het filter is voor de mid en de tweeter.
In principe kan er nog van alles veranderen. Gezien je gebrek aan tijd en geld zou ik dit filter eerst uitproberen. Het werkt met deze units in een normale kast. Je kan verwachten dat je bafflestep compensatie anders wordt maar zonder meten is niet aan te geven waarin. Maximale resultaten krijg je meestal pas na meetssessies en doorontwikkeling maar dat zie ik zo 1-2-3- niet gebeuren.
De rest van het filter is voor de mid en de tweeter.
In principe kan er nog van alles veranderen. Gezien je gebrek aan tijd en geld zou ik dit filter eerst uitproberen. Het werkt met deze units in een normale kast. Je kan verwachten dat je bafflestep compensatie anders wordt maar zonder meten is niet aan te geven waarin. Maximale resultaten krijg je meestal pas na meetssessies en doorontwikkeling maar dat zie ik zo 1-2-3- niet gebeuren.
ja gehaald! d.w.z. voor 9 juni moet ie echt klaar zijn, voor gister moest ik def. weten welke speakers etc., en dat is gelukt, heb alles binnen met dank aan bartsegers, cableguy en henk jan! moet alleen nog de onderdelen van het filter fixen, ga morgen caps & coils even bellen voor wat hulp. donderdag beginnen met bouwen, ga fotos maken en posten!
- MrCaBLeGuY
oke ik zie uit naar de foto! Caps & Coils is niet altijd telefonisch bereikbaar, denk dat je beter alvast een mailtje kan sturen naar Ronald of hier even alvast informeren.
op de caps & coils website zoek ik alleen deze nog
MKT condensator 15 microfarad 3,20
MKT condensator 10 microfarad 2,20
3,3 microfarad condensator MKT 0,80
Audyn Cap MKP condensator 6,8 microfarad MKP QS
Waar staat MKT en MKP voor?
HQ-Pilzkernspule 1,2 mH 0,95 mm Draht
En waar kan ik die vinden opde C&C website, kan iemand mij met deze helpen, de rest kan ik wel vinden..
MKT condensator 15 microfarad 3,20
MKT condensator 10 microfarad 2,20
3,3 microfarad condensator MKT 0,80
Audyn Cap MKP condensator 6,8 microfarad MKP QS
Waar staat MKT en MKP voor?
HQ-Pilzkernspule 1,2 mH 0,95 mm Draht
En waar kan ik die vinden opde C&C website, kan iemand mij met deze helpen, de rest kan ik wel vinden..
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
MKP en MKT zijn types condensator, MKP is wat duurder dan MKT. Neem de clarity APW voor beide, is zeker goed genoeg.
die pilzkern is een kernspoel, waar zit deze in t filterschema? de enige kernspoel van C&C in die waarde is een correctie spoel, zolang de Rdc (gelijkstroomweerstand) maar ongeveer gelijk is aan die pilzkern dan is het OK
die pilzkern is een kernspoel, waar zit deze in t filterschema? de enige kernspoel van C&C in die waarde is een correctie spoel, zolang de Rdc (gelijkstroomweerstand) maar ongeveer gelijk is aan die pilzkern dan is het OK
- MrCaBLeGuY
Ik zou inderdaad gewoon die ClarityCap PWA's nemen, voordelig en verrassend leuk voor dat geld.
de eerste foto's, volgende week meer
filteronderdelen zijn onderweg dus volgende week kan ik echt definitief aan de slag!
filteronderdelen zijn onderweg dus volgende week kan ik echt definitief aan de slag!
- MrCaBLeGuY
Leuk, nou we hopen en veel foto's en een uitgebreid verslag 
- bartsegers
Ben echt heel benieuwd!
De vazen lijken mij wat ielig overigens. Blijf het jammer vinden dat je geen grotere en robuustere vazen hebt gevonden.
De vazen lijken mij wat ielig overigens. Blijf het jammer vinden dat je geen grotere en robuustere vazen hebt gevonden.
het hout is nu nog 40 mm dik maar wordt 14mm voor de grote baffle en 10mm voor de voor baffle waardoor de vazen wat groter als nu lijken/worden.. zal straks nog ff wat fotos nemen!
iemand trouwens ervaring met de levertijden van caps&coils?
heb vorige week al dingen besteld, nog geen verzendbevestiging. Telefonisch krijg ik ook constant de voicemail..
heb vorige week al dingen besteld, nog geen verzendbevestiging. Telefonisch krijg ik ook constant de voicemail..
en nog een foto, eerste freeswerk zit erop, veel denk werk, de baffle voor zal wel incontact staan met alle speakers, dit heeft een estetisch mooier beeld..