project: termino
Moderator: Beheerdersteam
- Leeuwarden
Re: project: termino
haha, dre heeft alle speakers al. We zullen zien of hij een prijsopgave kan doen. De tweeter is verreweg het duurst.
Het is een aparte combi. Eton's 2 stuks voor het laag, dat is een beetje vergelijkbaar met sommige Avalon speakers. De focal mid is zeer stijf qua conus en heeft direct boven zijn werkingsgebied een typisch opbreekgedrag. Steil filteren is dus het devies. Das op zich niet erg, want we willen de tweeter over een zo groot mogelijk gebied inzetten, crossover zal dus op 1600Hz zitten. Bij de vorige speaker met deze drivers was de tweeter de NEO3PDR met een vrij laag rendement. Was op zich zonde, de mid heeft een zeer hoog rendement. Dit kan met de nieuwe tweeter ten volle worden benut. Combineert erg mooi met buizen- of klasse A versterkers.
Het is een aparte combi. Eton's 2 stuks voor het laag, dat is een beetje vergelijkbaar met sommige Avalon speakers. De focal mid is zeer stijf qua conus en heeft direct boven zijn werkingsgebied een typisch opbreekgedrag. Steil filteren is dus het devies. Das op zich niet erg, want we willen de tweeter over een zo groot mogelijk gebied inzetten, crossover zal dus op 1600Hz zitten. Bij de vorige speaker met deze drivers was de tweeter de NEO3PDR met een vrij laag rendement. Was op zich zonde, de mid heeft een zeer hoog rendement. Dit kan met de nieuwe tweeter ten volle worden benut. Combineert erg mooi met buizen- of klasse A versterkers.
- Leeuwarden
Dank Jeroen, kan ik gelijk stoppen met mijn ondoorgrondelijke gedachtengangen: mijn versterker-arsenaal strookt niet met jouw aanbeveling. Gezien het feit dat ik vaag het idee heb dat je er wel enigszins kaas van hebt gegeten van de materie kan ik maar naar je luisteren 
Andere versterkers gaan natuurlijk ook prima, maar juist omdat deze speaker een hoog rendement gaat krijgen, vooral in het midden en hoog, kunnen laagvermogen klasse A en buizenversterkers heel goed worden toegepast. Bij dre is het eton BR laag in zijn huidige setup actief aangestuurd, geen aanleiding om dit te veranderen. dre was erg tevreden met het actieve laag.
het voordeel van volledig passief zou wel zijn dat ik dan volledig op de buizen over zou kunnen gaan!!
of dat mogenlijk is zal jeroen beter weten.
aan het vermogen zal het niet liggen:50w triode moet genoeg zijn voor een speaker die over de 90db rendement zal hebben.
als ik het nog goed onthouden heb ging de impedantie met het vorige filter onder de 2 ohm,dus was actief een betere optie.
de kosten van het hele project zal ik bij gaan houden in de eerste post!
of dat mogenlijk is zal jeroen beter weten.
aan het vermogen zal het niet liggen:50w triode moet genoeg zijn voor een speaker die over de 90db rendement zal hebben.
als ik het nog goed onthouden heb ging de impedantie met het vorige filter onder de 2 ohm,dus was actief een betere optie.
de kosten van het hele project zal ik bij gaan houden in de eerste post!
- Leeuwarden
Het is een interessant project maar toen ik eindelijk de prijs voor die AMT had gevonden ben ik maar weer afgehaakt. Kan Bruin effe niet trekken op dit moment...
Trouwens... Ik heb ook nog (kort) even gezocht naar die Focals. Zijn die nog ergens te koop?
Trouwens... Ik heb ook nog (kort) even gezocht naar die Focals. Zijn die nog ergens te koop?
ik heb de amt voor het eerst bij jeroen gehoord en was stinkend jaloers!
zo subtiel alles zonder enige krimp laten horen!!!
toen ik de grote versie samen met henkjan in duitsland beluisterde was ik weer helemaal verkocht,dus sparen was het ineens.....
zo subtiel alles zonder enige krimp laten horen!!!
toen ik de grote versie samen met henkjan in duitsland beluisterde was ik weer helemaal verkocht,dus sparen was het ineens.....
nope,misschien 2e hands.....Trouwens... Ik heb ook nog (kort) even gezocht naar die Focals. Zijn die nog ergens te koop?
ook nog een spuiter gevonden die tegen fraai tarief werkt!!
zondag bij arno geweest,was erg gezeliig!
hij gaat me helpen met een hoop dingen die enorm tijdrovend zijn!!
misschien krijgen wel zelfs een filmpje van z`n cnc bank!
hij gaat me helpen met een hoop dingen die enorm tijdrovend zijn!!
misschien krijgen wel zelfs een filmpje van z`n cnc bank!
Was inderdaad gezellig! Leuk om eens iemand te spreken die ook met zijn handen werkt
Nou, de kop is eraf!
De mal/contramal voor het lamineren van de flauwe bochten aan de bovenkant is bijna klaar.
Op de ribben van de mal komt nog een plaat om de druk te verdelen. Achter de mal staan de ribben voor de contramal.
Het is gemaakt van 18 mm mdf met een of andere witte melaminelaag. Was een dekplaat van een pakket platen en dus gratis
Nou, de kop is eraf!
De mal/contramal voor het lamineren van de flauwe bochten aan de bovenkant is bijna klaar.
Op de ribben van de mal komt nog een plaat om de druk te verdelen. Achter de mal staan de ribben voor de contramal.
Het is gemaakt van 18 mm mdf met een of andere witte melaminelaag. Was een dekplaat van een pakket platen en dus gratis
het liefst zou ik een alu baspoort er in hebben die geschroefd zit......
heeft iemand al eens zoiets gezien?
heeft iemand al eens zoiets gezien?
- Bijlagen
-
- poort.jpg (24.39 KiB) 456 keer bekeken
Volgens mij heb ik die wel eens in de caraudio supply gezien.Gewoon plastic en dan zilver spuiten
Verder mooi project Dre !
Verder mooi project Dre !
spuiten?
ze zitten hier toch ook in!
ik kan wel aluminium poorten vinden,maar die hebben geen schroef bevestiging.
na goed zoeken is ie inderdaad gewoon gespoten plastic!!

ze zitten hier toch ook in!
ik kan wel aluminium poorten vinden,maar die hebben geen schroef bevestiging.
na goed zoeken is ie inderdaad gewoon gespoten plastic!!

nu het poort `probleem`de wereld uit is,gaat nu de zoektocht naar een aparte terminal beginnen! 
Zelf ontwerpen en laten frezen.
Kost wat, maar dan heb je ook wat.
De mijne is hopenlijk maandag klaar.
8 mm RVS.
Kost wat, maar dan heb je ook wat.
De mijne is hopenlijk maandag klaar.
8 mm RVS.
ben er mee bezig.
6mm rvs zal iets van €20 kosten,maar ik heb zo iets in gedachten.
6mm rvs zal iets van €20 kosten,maar ik heb zo iets in gedachten.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
dre schreef:nu het poort `probleem`de wereld uit is,gaat nu de zoektocht naar een aparte terminal beginnen!

Zoiets kun je uit aluminium laten frezen.
Mijn terminal plaatje is trouwens wel een stukje duurder
dan € 20,-. Zeg maar ruim 15 x zo duur.
Mijn terminal plaatje is trouwens wel een stukje duurder
dan € 20,-. Zeg maar ruim 15 x zo duur.
dat maakt het verschil tussen een terminal plaatje en een terminal!
henkjan,bedankt voor geweldige hulp!
ik mag aannemen dat je `m even lang komt gooien?
henkjan,bedankt voor geweldige hulp!
ik mag aannemen dat je `m even lang komt gooien?
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
graag gedaan hoor! mocht die toch niet gaan passen, of vindt je het toch net te veel industrieel qua stijl, dan is misschien deze wat beter:

retro, maar toch wat high-tech

retro, maar toch wat high-tech