project: termino
Moderator: Beheerdersteam
- bas focal m180
- Berichten: 4328
- Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
- Locatie: nijmegen
- Contacteer:
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: project: termino
dre
ik vind het absoluur niet mooi om de andere mensen zo jaloers te maken
knap werk man
mvg
audioot
ik vind het absoluur niet mooi om de andere mensen zo jaloers te maken
knap werk man
mvg
audioot
Re: project: termino
ik heb ze helemaal kaal gemaakt voordat ze naar de spuiter gingen.Arno schreef:![]()
Passen de drivers nog?
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33827
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: project: termino
dat vroeg Arno nietdre schreef:ik heb ze helemaal kaal gemaakt voordat ze naar de spuiter gingen.Arno schreef:![]()
Passen de drivers nog?
- firsttimer
- Berichten: 133
- Lid geworden op: do 25 feb 2010, 17:37
Re: project: termino
Ja dit kan echt niet hoor, haal die schuurmachine d'r maar weer overheen, Veeeéls te mooi!

-
mijkie
- LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
- Berichten: 222
- Lid geworden op: vr 22 aug 2008, 18:51
- Locatie: uithoorn
Re: project: termino
wat een project , heb vannacht het het hele verhaal gelezen en bekeken , wat een onwijs mooi project , je gaat wel voor t beste Dre ,
wat een geduld heb je zeg (zal dat ook wel eens minder zijn ) , blijf t volgen , ben heel benieuwd ........
mijkie
wat een geduld heb je zeg (zal dat ook wel eens minder zijn ) , blijf t volgen , ben heel benieuwd ........
mijkie
Re: project: termino
ja,henkjan voor ze naar de spuiter gingen paste ze prima!Henkjan schreef:dat vroeg Arno nietdre schreef:ik heb ze helemaal kaal gemaakt voordat ze naar de spuiter gingen.Arno schreef:![]()
Passen de drivers nog?
@mijkie:alles vanacht doorgelezen?
nu ook depressief?
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33827
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: project: termino
en nu ze terug zijn ook nog?dre schreef:ja,henkjan voor ze naar de spuiter gingen paste ze prima!Henkjan schreef:dat vroeg Arno nietdre schreef:ik heb ze helemaal kaal gemaakt voordat ze naar de spuiter gingen.![]()
-
mijkie
- LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
- Berichten: 222
- Lid geworden op: vr 22 aug 2008, 18:51
- Locatie: uithoorn
Re: project: termino
@ dre , ja vannacht alles doorgelezen , kon de slaap niet vatten en dan maar ff neuzen op het forum en kwam ik jouw topic tegen en kon niet stoppen met lezen omdat ik nieuwsgierig was naar je luidsprekers en de bouwwijze daarvan , wat een vakwerk , kan niet anders zeggen en wat goed gereedschap en kennis al niet maken kan .......
je had me erover verteld toen je bij mij die qnap op kwam halen en was erg nieuwsgierig en eindelijk kwam ik je topic tegen .......
suc6 en veel plezier met je speakers ....
mijkie
ps. en niet depri hoor , pfffff
je had me erover verteld toen je bij mij die qnap op kwam halen en was erg nieuwsgierig en eindelijk kwam ik je topic tegen .......
suc6 en veel plezier met je speakers ....
mijkie
ps. en niet depri hoor , pfffff
Re: project: termino
Net als velen volg ik dit topic al vanaf de eerste post (zelf ben ik nog weinig actief), maar ineens vraag ik me iets af:
Wat nou als je deze combi / setup van speakers niet mooi vind klinken?
Dit lijkt een erg flauwe vraag, maar waarom als je ZOVEEL tijd in een speaker steekt, heb je nog geen 'proof of concept' gemaakt?
Overigens is dit iets wat me bij alle langdurige en prijzige projecten verwondert hoor.
Alles simuleren zegt, zoals mij zo vaak verteld is, heel weinig over het uiteindelijke resultaat.
Een doos in elkaar klussen met de interne afmetingen, zoals je nu hebt, drivers erin schroeven kost je een dag. Hang dit aan een DCX voor filtering en hoppa. Dan heb je een idee van je opzet. Nu is het toch meer een gok of het lekker gaat klinken of zie ik dat verkeerd?
Wat nou als je deze combi / setup van speakers niet mooi vind klinken?
Dit lijkt een erg flauwe vraag, maar waarom als je ZOVEEL tijd in een speaker steekt, heb je nog geen 'proof of concept' gemaakt?
Overigens is dit iets wat me bij alle langdurige en prijzige projecten verwondert hoor.
Alles simuleren zegt, zoals mij zo vaak verteld is, heel weinig over het uiteindelijke resultaat.
Een doos in elkaar klussen met de interne afmetingen, zoals je nu hebt, drivers erin schroeven kost je een dag. Hang dit aan een DCX voor filtering en hoppa. Dan heb je een idee van je opzet. Nu is het toch meer een gok of het lekker gaat klinken of zie ik dat verkeerd?
- Vinculum
- Berichten: 3206
- Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
- Locatie: Hardinxveld-Giessendam
- Contacteer:
Re: project: termino
SCHAND!!MichaelB schreef:zelf ben ik nog weinig actief
Maar even weer ontopic. Je hebt wel gelijk. Maar voor sommigen is het bouwen van de kast op zich al een hobby (wijst ook naar zichzelf) en kost soms niet heel veel meer tijd. Dan maakt het eigenlijk niet eens uit. De voldoening van een mooie kast is ook een hobby op zich. Bovendien kan ik me voorstellen dat als je een testkast model doodskist maakt maar je uiteindelijke kast model rubensvrouw (lees: met rondingen) word dat het dan toch weer een andere klank geeft omdat ze andere wandsterkte en/of dikte hebben, meer of minder braking etc. etc.
Re: project: termino
Met speakerbouw, maar des te meer met andere zaken (momenteel)Vinculum schreef:SCHAND!!MichaelB schreef:zelf ben ik nog weinig actief
Uiteraard heeft de vorm van de behuizing wel effect op de uiteindelijke weergave. Maar totaal geen behuizing of een testbehuizing, dan zou ik wel weten waar je 100% meer informatie uit haalt. Iedere fabrikant (van de wat duurdere speakers) klust ook eerst allerlei testfrutsels in elkaar om minstens een idee te krijgen over het eindresultaat.Vinculum schreef:Maar even weer ontopic. Je hebt wel gelijk. Maar voor sommigen is het bouwen van de kast op zich al een hobby (wijst ook naar zichzelf) en kost soms niet heel veel meer tijd. Dan maakt het eigenlijk niet eens uit. De voldoening van een mooie kast is ook een hobby op zich. Bovendien kan ik me voorstellen dat als je een testkast model doodskist maakt maar je uiteindelijke kast model rubensvrouw (lees: met rondingen) word dat het dan toch weer een andere klank geeft omdat ze andere wandsterkte en/of dikte hebben, meer of minder braking etc. etc.
Dat het bouwen van een kast voldoening geeft, dat kan ik beamen, maar de kast heeft als eerste doel: zorgen dat alles op de juiste plaats zit en goed klinkt. Nu weet je heel weinig. Behalve dan dat de afzonderlijke speakers in "een" andere kast wel goed klonken (als deze al bekend zijn).
Zelf heb ik voor iedere speaker eerst nog testbehuizingen in elkaar gezet. Helemaal met zo'n non-plus-ultra project zou ik dat als eerste gedaan hebben. Ieder zijn ding uiteraard, maar het verbaast me.
Re: project: termino
Risico is dan weer dat je een jaar of 10 naar testkasten zit te luisteren (been there, done that, don't want the t-shirt).MichaelB schreef:Met speakerbouw, maar des te meer met andere zaken (momenteel)Vinculum schreef:SCHAND!!MichaelB schreef:zelf ben ik nog weinig actief![]()
Uiteraard heeft de vorm van de behuizing wel effect op de uiteindelijke weergave. Maar totaal geen behuizing of een testbehuizing, dan zou ik wel weten waar je 100% meer informatie uit haalt. Iedere fabrikant (van de wat duurdere speakers) klust ook eerst allerlei testfrutsels in elkaar om minstens een idee te krijgen over het eindresultaat.Vinculum schreef:Maar even weer ontopic. Je hebt wel gelijk. Maar voor sommigen is het bouwen van de kast op zich al een hobby (wijst ook naar zichzelf) en kost soms niet heel veel meer tijd. Dan maakt het eigenlijk niet eens uit. De voldoening van een mooie kast is ook een hobby op zich. Bovendien kan ik me voorstellen dat als je een testkast model doodskist maakt maar je uiteindelijke kast model rubensvrouw (lees: met rondingen) word dat het dan toch weer een andere klank geeft omdat ze andere wandsterkte en/of dikte hebben, meer of minder braking etc. etc.
Dat het bouwen van een kast voldoening geeft, dat kan ik beamen, maar de kast heeft als eerste doel: zorgen dat alles op de juiste plaats zit en goed klinkt. Nu weet je heel weinig. Behalve dan dat de afzonderlijke speakers in "een" andere kast wel goed klonken (als deze al bekend zijn).
Zelf heb ik voor iedere speaker eerst nog testbehuizingen in elkaar gezet. Helemaal met zo'n non-plus-ultra project zou ik dat als eerste gedaan hebben. Ieder zijn ding uiteraard, maar het verbaast me.
Maar je hebt wel een punt. Aan de andere kant, je kiest een concept en units (major kostenpost), en de vrijheid die je als zelfbouwer hebt betekent ook dat je die boel wel aan het klinken krijgt, mits je enorme fouten maakt qua kastontwerp. Het filter maakt of breekt een speaker uiteindelijk.
Re: project: termino
die vraag is hierboven ook wel eens voorbij komen drijven.......Wat nou als je deze combi / setup van speakers niet mooi vind klinken?![]()
woofers en tweeter zijn voor mij ongeveer het mooiste wat er te krijgen is,alleen de mid zal zich moeten gaan bewijzen.
die heb ik niet kunnen beluisteren.
ik sta in ieder geval vol achter de keuze van deze units!
maar van alle systemen die ik heb gehad was er altijd wel wat op aan te merken,en dat zal bij mij altijd zo blijven!
Re: project: termino
vandaag eindelijk weer wat opgeschoten!
het lakwerk van het carbon was niet helemaal wat ik wilde,maar aceptabel genoeg.
dus hier de vorderingen van vandaag!
het lakwerk van het carbon was niet helemaal wat ik wilde,maar aceptabel genoeg.
dus hier de vorderingen van vandaag!
Re: project: termino
Je bent zo precies op tijd klaar voor de luidspreker-van-het-jaar verkiezing (mijn stem heb je al
).
Re: project: termino
ik stem ook mee!Arno schreef:Je bent zo precies op tijd klaar voor de luidspreker-van-het-jaar verkiezing (mijn stem heb je al).
in principe hoeft het nu niet meer zoveel werk te zijn......
maar dat heb ik eerder gedacht....
Re: project: termino
De vaart komt er lekker in nu zo te zien! Gaat er binnenkort aan het filter begonnen worden?
(ik heb hier zat spoelen, condensatoren etc. liggen dus als je wat wilt lenen/overnemen...)
Groetjes Walter
(ik heb hier zat spoelen, condensatoren etc. liggen dus als je wat wilt lenen/overnemen...)
Groetjes Walter
