De prijs waarvoor je ze na kan bouwen. Dat ik twee verschillende sets testkasten heb gebouwd die weer naar de vuilstort zijn gegaan, 5 soorten dempingsmateriaal heb aangeschaft om uit te proberen net zoals een hele berg filtermateriaal dat uiteindelijk in mijn voorraad terecht is gekomen, moet je niet meerekenen. Dat zijn mijn researchkosten.Pjotr schreef:Leuk verslag Wouter!
Hoe bezie je dat? Alleen de kostprijs van de losse units?pappaleo schreef:Ik zie nu je toevoeging: Eens. Uiteraard is dit geen high end. Meer budget end![]()
Maar wel leuk voor deze prijs.
Mijn ervaring is dan dat gemiddeld de kosten van hout + plamuur + verf + filter + schroeven/aansluitmateriaal e.d. + afschrijving gereedschap een behoorlijk hoog aandeel hebben. (Arbeidsloon telt uiteraard niet voor de hobby). De relatieve kosten van de losse speakerunits, mits je geen dure exoten gebruikt, blijken dan vaak niet eens zo zwaar op het totaal te drukken.
Ik denk dat je om ze na te bouwen met €450 per set een heel eind komt als je slim inkoopt.
De afwerking doet het hem inderdaad. Fineer kan je zo duur maken als je zelf wil. Kun je iets leuks vinden bij Danny (DKM) bijvoorbeeld, dan kan je heel voordelig uit zijn.