[longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio

Bericht door dre »

ds23man schreef:
Dacht dat dat dunnen mdf plaatje bedoeld was om een mooi glad onderlaagje te maken voor het fineren, gaan jullie er weer schroeven injagen! :shock:
meer om randaftekening te voorkomen.
Gebruikersavatar
MechanicalAnimal
Berichten: 3260
Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
Locatie: Apeldoorn

Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio

Bericht door MechanicalAnimal »

Hmmmm.....Arno zijn idee staat me ook wel aan inderdaad, hoef ik geen fratsen uit te halen en met een schroevenraster heb ik vast genoeg druk.

Het dichtstoppen van de gaatjes valt nog wel enigszins mee.

Ik ga de mogelijkheden eens tegen elkaar afwegen, thanks voor alle input :goeie:
Gebruikersavatar
MechanicalAnimal
Berichten: 3260
Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
Locatie: Apeldoorn

Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio

Bericht door MechanicalAnimal »

Zojuist ook de 12inchers voorzien van hun montagegaten.
P1040306small.jpg
P1040310small.jpg
P1040312small.jpg
P1040318small.jpg
P1040324small.jpg
P1040328small.jpg
Gebruikersavatar
MechanicalAnimal
Berichten: 3260
Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
Locatie: Apeldoorn

Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio

Bericht door MechanicalAnimal »

En omdat ik moet weten hoe ik uitkom met de montagestrips en de facetten is het nu een kwestie van aftekenen en zagen.
P1040332small.jpg
P1040337small.jpg
P1040340small.jpg
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio

Bericht door ds23man »

MechanicalAnimal schreef:
Hmmmm.....Arno zijn idee staat me ook wel aan inderdaad, hoef ik geen fratsen uit te halen en met een schroevenraster heb ik vast genoeg druk.

Het dichtstoppen van de gaatjes valt nog wel enigszins mee.

Ik ga de mogelijkheden eens tegen elkaar afwegen, thanks voor alle input :goeie:
Zo aan de foto's te zien heb jij geen gebrek aan output! :mrgreen: :lol:
Gebruikersavatar
MechanicalAnimal
Berichten: 3260
Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
Locatie: Apeldoorn

Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio

Bericht door MechanicalAnimal »

ds23man schreef:
Zo aan de foto's te zien heb jij geen gebrek aan output! :mrgreen: :lol:
Voor wat hoort wat he :wink:
Gebruikersavatar
MechanicalAnimal
Berichten: 3260
Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
Locatie: Apeldoorn

Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio

Bericht door MechanicalAnimal »

en toen was er een laagkast met ruw gezaagde facetten........zenuwslopend werkje hoor :mrgreen:
P1040342small.jpg
P1040345small.jpg
P1040346small.jpg
P1040355small.jpg
P1040359small.jpg
Gebruikersavatar
MechanicalAnimal
Berichten: 3260
Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
Locatie: Apeldoorn

Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio

Bericht door MechanicalAnimal »

MechanicalAnimal schreef:
Zit ik toch te denken aan de VSF.......
Hoppa.....kom maar op met die harmonisch klinkende boventonen :rofl:
P1040360small.jpg

Donderdag avond maar weer eens naar Tony getogen en onder het genot van een sappie lekker zitten kletsen in zijn nieuwe stulpje in Middenbeemster.
In zijn nieuwe luisterruimte ook wat obscure duitse fusion-jazz mogen luisteren op de nieuwste telg in de TG Acoustics stal: de Piu Musica. :goeie:
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio

Bericht door SARK »

HORROR.jpg
AAARRGGGGHHHHH :shock: Wat lijkt me dat een vreselijk moment, dat je die eerste zaagsnede moet maken .... "heb ik het die vierde keer wel echt goed opgemeten en uitgelijnd :? zuch, nog een keer goed meten en dan .... de dood of de gladiolen". HORROR
Maar gelukkig is het goed gelukt.
Laatst gewijzigd door SARK op za 22 sep 2012, 12:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Geenius
ZA-sponsor: Humble Homemade Hifi
Berichten: 1810
Lid geworden op: vr 04 mar 2005, 11:00
Contacteer:

Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio

Bericht door Geenius »

MechanicalAnimal schreef:
......Donderdag avond maar weer eens naar Tony getogen en onder het genot van een sappie lekker zitten kletsen in zijn nieuwe stulpje in Middenbeemster. In zijn nieuwe luisterruimte ook wat obscure duitse fusion-jazz mogen luisteren.......
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=V77HkLn3C3U[/youtube]
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio

Bericht door Walt »

Zie ik het nu goed dat er in die nieuwe speakers van Tony een buis in het filter zit?

Groetjes Walter
Gebruikersavatar
Geenius
ZA-sponsor: Humble Homemade Hifi
Berichten: 1810
Lid geworden op: vr 04 mar 2005, 11:00
Contacteer:

Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio

Bericht door Geenius »

Walt schreef:
Zie ik het nu goed dat er in die nieuwe speakers van Tony een buis in het filter zit?

Groetjes Walter
Dat klopt! Ik gebruik de capaciteit van de buis (tussen anode en kathode) als een soort "bypass condensator".
Heel puur want er is geen fysiek contact tussen die twee delen en bovendien heerst er vacuüm :wink:
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio

Bericht door Walt »

Hallo Tony,

Kun je daar nog iets meer over vertellen bijvoorbeeld welk type buis gebruik je daarvoor? En hoe groot is die capaciteit ongeveer?

Groetjes Walter
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio

Bericht door ds23man »

Geenius schreef:
Walt schreef:
Zie ik het nu goed dat er in die nieuwe speakers van Tony een buis in het filter zit?

Groetjes Walter
Dat klopt! Ik gebruik de capaciteit van de buis (tussen anode en kathode) als een soort "bypass condensator".
Heel puur want er is geen fysiek contact tussen die twee delen en bovendien heerst er vacuüm :wink:
Ik hoop dat dat vacuum wel bij een audiofiel sterrenstelsen vandaan komt! :rofl: :rofl:
Gebruikersavatar
MechanicalAnimal
Berichten: 3260
Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
Locatie: Apeldoorn

Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio

Bericht door MechanicalAnimal »

Zo, vannacht bij maanlicht de laatste facetten maar eens te grazen genomen :wink:
P1040365small.jpg
P1040376small.jpg

en maar eens kijken naar de montagestrips en hoe welke positie die moeten gaan krijgen.
P1040384small.jpg
P1040388small.jpg
Gebruikersavatar
MechanicalAnimal
Berichten: 3260
Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
Locatie: Apeldoorn

Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio

Bericht door MechanicalAnimal »

SARK schreef:
AAARRGGGGHHHHH :shock: Wat lijkt me dat een vreselijk moment, dat je die eerste zaagsnede moet maken .... "heb ik het die vierde keer wel echt goed opgemeten en uitgelijnd :? zuch, nog een keer goed meten en dan .... de dood of de gladiolen". HORROR
Maar gelukkig is het goed gelukt.
Zeker weer een paar spannende momenten mogen beleven ja :rofl:
Geenius schreef:
Walt schreef:
Zie ik het nu goed dat er in die nieuwe speakers van Tony een buis in het filter zit?

Groetjes Walter
Dat klopt! Ik gebruik de capaciteit van de buis (tussen anode en kathode) als een soort "bypass condensator".
Heel puur want er is geen fysiek contact tussen die twee delen en bovendien heerst er vacuüm :wink:
bedankt ook weer voor al je uitleg Tony, was weer een leerzaam avondje :goeie:

Ik heb nog even gekeken naar die nieuwe WBT Nextgen polklemmen maar die korte 703 serie is echt heel erg fraai.
WBT 0703Cu Nextgen.jpg

datasheet
Laatst gewijzigd door MechanicalAnimal op zo 23 sep 2012, 10:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio

Bericht door rikpost »

Zo dan !
Dat heeft wel een paar verzuurde onderarmen opgeleverd denk ik .
Ga je ze nu verder af frezen of word het schuren/ ,en ga je de naden dan afzondelijk met strips afwerken.
Had ik nog niet helemaal begrepen :?
Gebruikersavatar
MechanicalAnimal
Berichten: 3260
Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
Locatie: Apeldoorn

Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio

Bericht door MechanicalAnimal »

ppffff.....dit? dit is een lachertje vergeleken met die topkasten zagen :rofl:

Zagen topkast.jpg

Ik begrijp niet precies wat je bedoelt met "afzonderlijke strips". Na het ruw afzagen van de facetten ga ik ze nog frezen en daarna beplakken met 3mm MDF, omdat ook hier op de facetten er sprake is van kops hout net als de zijkanten van de topkasten. Doordat er meerdere lagen op elkaar geplakt zijn wordt een eventuele uitzetting door vocht versterkt door het aantal platen.
De rest van de laagkast wordt niet verder bekleed. De afwerking wordt fineer in amerikaans noten in een matte of zijdeglans afwerking.
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio

Bericht door audiomanics »

Wat zie ik? STOF!
Zagen%20topkast.jpg
Zagen%20topkast.jpg (36.49 KiB) 421 keer bekeken
Als ik ander mensen facetten zie zagen zie ik dat ze meestal een paar (metalen) stroken langs de lijn leggen en dan rustig met die zaag er langs zagen.. Mogelijk dat het je uiteindelijk een zaag kost maar ik zie altijd wel strakke resultaten..

Kees
Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio

Bericht door rikpost »

Ik had wat voorbij zien komen ,ik heb het verkeerd begrepen denk ik!
Nu is alles duidelijk :idea:
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12870
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio

Bericht door jeroen_d »

Geenius schreef:
Walt schreef:
Zie ik het nu goed dat er in die nieuwe speakers van Tony een buis in het filter zit?

Groetjes Walter
Dat klopt! Ik gebruik de capaciteit van de buis (tussen anode en kathode) als een soort "bypass condensator".
Heel puur want er is geen fysiek contact tussen die twee delen en bovendien heerst er vacuüm :wink:
Je zit hier in het GigaHerz gebied te werken, gezien vanuit de impedantie van de buis ten opzichte van die van de tweeter. Of, anders bekeken, je werkt op een niveau van 100-120dB beneden het niveau van de andere condensator.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio

Bericht door ds23man »

audiomanics schreef:
Wat zie ik? STOF!
Zagen%20topkast.jpg

Kees
Verrek! Dat kan niet! :mrgreen:
Gebruikersavatar
MechanicalAnimal
Berichten: 3260
Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
Locatie: Apeldoorn

Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio

Bericht door MechanicalAnimal »

audiomanics schreef:
Wat zie ik? STOF!

Als ik ander mensen facetten zie zagen zie ik dat ze meestal een paar (metalen) stroken langs de lijn leggen en dan rustig met die zaag er langs zagen.. Mogelijk dat het je uiteindelijk een zaag kost maar ik zie altijd wel strakke resultaten..

Kees

shit! betrapt! :-#

ik heb geleiding overwogen kees, maar dat wou ik mijn mooie zaag niet aan doen en geheel strak is niet noodzakelijk omdat ik de boel hierna nog ga vlakfrezen.
Freessjabloon1.jpg
Zo heeft Peertje bij zijn monitors ook de facetten aangepakt.
Freessjabloon2.jpg
Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio

Bericht door rikpost »

Ik denk dat dat inderdaad de beste manier is ,je moet je zaag anders wel extreem strak tegen die strips aanhouden .
Dat kost je dan een zaag per facet :(
Ik wil straks ook wel van die mooie Avalon pacetten aan de onderkant van mijn laagkasten .
Ik ga eens kijken of het mogelijk is om dat in het verstek te doen .
Ik ga wel wat expirimenteren op schaal.

Petje af :rock:
Gebruikersavatar
Geenius
ZA-sponsor: Humble Homemade Hifi
Berichten: 1810
Lid geworden op: vr 04 mar 2005, 11:00
Contacteer:

Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio

Bericht door Geenius »

Walt schreef:
Hallo Tony,

Kun je daar nog iets meer over vertellen bijvoorbeeld welk type buis gebruik je daarvoor? En hoe groot is die capaciteit ongeveer?

Groetjes Walter
Ik kwam op het idee via Holger Stein van Steinmusic. Op zijn zelfbouwonderdelen site http://www.audiofino.de/bauteile-kondensatoren.html heeft hij naast een aantal interessante bypass condensatoren ook de Vacuum Caps staan. Ik heb de grotere type's geprobeerd en ben er erg over te spreken. Het gaat om NOS Telefunken buizen met een opdruk B810623C, typenummer is mij onbekend. Ik meet circa 30pF capaciteit. Ik zou adviseren om het gewoon zelf te proberen, je kunt ze bij AudioFino bestellen maar ik heb ook een hele doos op voorraad. Of kom een keer bij mij luisteren. :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”