meer om randaftekening te voorkomen.ds23man schreef:Dacht dat dat dunnen mdf plaatje bedoeld was om een mooi glad onderlaagje te maken voor het fineren, gaan jullie er weer schroeven injagen!
[longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition
Moderator: Beheerdersteam
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Hmmmm.....Arno zijn idee staat me ook wel aan inderdaad, hoef ik geen fratsen uit te halen en met een schroevenraster heb ik vast genoeg druk.
Het dichtstoppen van de gaatjes valt nog wel enigszins mee.
Ik ga de mogelijkheden eens tegen elkaar afwegen, thanks voor alle input
Het dichtstoppen van de gaatjes valt nog wel enigszins mee.
Ik ga de mogelijkheden eens tegen elkaar afwegen, thanks voor alle input
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Zojuist ook de 12inchers voorzien van hun montagegaten.
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
En omdat ik moet weten hoe ik uitkom met de montagestrips en de facetten is het nu een kwestie van aftekenen en zagen.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Zo aan de foto's te zien heb jij geen gebrek aan output!MechanicalAnimal schreef:Hmmmm.....Arno zijn idee staat me ook wel aan inderdaad, hoef ik geen fratsen uit te halen en met een schroevenraster heb ik vast genoeg druk.
Het dichtstoppen van de gaatjes valt nog wel enigszins mee.
Ik ga de mogelijkheden eens tegen elkaar afwegen, thanks voor alle input
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Voor wat hoort wat heds23man schreef:Zo aan de foto's te zien heb jij geen gebrek aan output!![]()
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
en toen was er een laagkast met ruw gezaagde facetten........zenuwslopend werkje hoor 
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Hoppa.....kom maar op met die harmonisch klinkende boventonenMechanicalAnimal schreef:Zit ik toch te denken aan de VSF.......
Donderdag avond maar weer eens naar Tony getogen en onder het genot van een sappie lekker zitten kletsen in zijn nieuwe stulpje in Middenbeemster.
In zijn nieuwe luisterruimte ook wat obscure duitse fusion-jazz mogen luisteren op de nieuwste telg in de TG Acoustics stal: de Piu Musica.
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
AAARRGGGGHHHHH
Wat lijkt me dat een vreselijk moment, dat je die eerste zaagsnede moet maken .... "heb ik het die vierde keer wel echt goed opgemeten en uitgelijnd
zuch, nog een keer goed meten en dan .... de dood of de gladiolen". HORROR
Maar gelukkig is het goed gelukt.
Maar gelukkig is het goed gelukt.
Laatst gewijzigd door SARK op za 22 sep 2012, 12:07, 1 keer totaal gewijzigd.
- Geenius
- ZA-sponsor: Humble Homemade Hifi
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: vr 04 mar 2005, 11:00
- Contacteer:
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=V77HkLn3C3U[/youtube]MechanicalAnimal schreef:......Donderdag avond maar weer eens naar Tony getogen en onder het genot van een sappie lekker zitten kletsen in zijn nieuwe stulpje in Middenbeemster. In zijn nieuwe luisterruimte ook wat obscure duitse fusion-jazz mogen luisteren.......
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Zie ik het nu goed dat er in die nieuwe speakers van Tony een buis in het filter zit?
Groetjes Walter
Groetjes Walter
- Geenius
- ZA-sponsor: Humble Homemade Hifi
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: vr 04 mar 2005, 11:00
- Contacteer:
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Dat klopt! Ik gebruik de capaciteit van de buis (tussen anode en kathode) als een soort "bypass condensator".Walt schreef:Zie ik het nu goed dat er in die nieuwe speakers van Tony een buis in het filter zit?
Groetjes Walter
Heel puur want er is geen fysiek contact tussen die twee delen en bovendien heerst er vacuüm
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Hallo Tony,
Kun je daar nog iets meer over vertellen bijvoorbeeld welk type buis gebruik je daarvoor? En hoe groot is die capaciteit ongeveer?
Groetjes Walter
Kun je daar nog iets meer over vertellen bijvoorbeeld welk type buis gebruik je daarvoor? En hoe groot is die capaciteit ongeveer?
Groetjes Walter
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Ik hoop dat dat vacuum wel bij een audiofiel sterrenstelsen vandaan komt!Geenius schreef:Dat klopt! Ik gebruik de capaciteit van de buis (tussen anode en kathode) als een soort "bypass condensator".Walt schreef:Zie ik het nu goed dat er in die nieuwe speakers van Tony een buis in het filter zit?
Groetjes Walter
Heel puur want er is geen fysiek contact tussen die twee delen en bovendien heerst er vacuüm
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Zo, vannacht bij maanlicht de laatste facetten maar eens te grazen genomen 
en maar eens kijken naar de montagestrips en hoe welke positie die moeten gaan krijgen.
en maar eens kijken naar de montagestrips en hoe welke positie die moeten gaan krijgen.
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Zeker weer een paar spannende momenten mogen beleven jaSARK schreef:AAARRGGGGHHHHHWat lijkt me dat een vreselijk moment, dat je die eerste zaagsnede moet maken .... "heb ik het die vierde keer wel echt goed opgemeten en uitgelijnd
zuch, nog een keer goed meten en dan .... de dood of de gladiolen". HORROR
Maar gelukkig is het goed gelukt.
bedankt ook weer voor al je uitleg Tony, was weer een leerzaam avondjeGeenius schreef:Dat klopt! Ik gebruik de capaciteit van de buis (tussen anode en kathode) als een soort "bypass condensator".Walt schreef:Zie ik het nu goed dat er in die nieuwe speakers van Tony een buis in het filter zit?
Groetjes Walter
Heel puur want er is geen fysiek contact tussen die twee delen en bovendien heerst er vacuüm
Ik heb nog even gekeken naar die nieuwe WBT Nextgen polklemmen maar die korte 703 serie is echt heel erg fraai.
datasheet
Laatst gewijzigd door MechanicalAnimal op zo 23 sep 2012, 10:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Zo dan !
Dat heeft wel een paar verzuurde onderarmen opgeleverd denk ik .
Ga je ze nu verder af frezen of word het schuren/ ,en ga je de naden dan afzondelijk met strips afwerken.
Had ik nog niet helemaal begrepen
Dat heeft wel een paar verzuurde onderarmen opgeleverd denk ik .
Ga je ze nu verder af frezen of word het schuren/ ,en ga je de naden dan afzondelijk met strips afwerken.
Had ik nog niet helemaal begrepen
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
ppffff.....dit? dit is een lachertje vergeleken met die topkasten zagen 
Ik begrijp niet precies wat je bedoelt met "afzonderlijke strips". Na het ruw afzagen van de facetten ga ik ze nog frezen en daarna beplakken met 3mm MDF, omdat ook hier op de facetten er sprake is van kops hout net als de zijkanten van de topkasten. Doordat er meerdere lagen op elkaar geplakt zijn wordt een eventuele uitzetting door vocht versterkt door het aantal platen.
De rest van de laagkast wordt niet verder bekleed. De afwerking wordt fineer in amerikaans noten in een matte of zijdeglans afwerking.
Ik begrijp niet precies wat je bedoelt met "afzonderlijke strips". Na het ruw afzagen van de facetten ga ik ze nog frezen en daarna beplakken met 3mm MDF, omdat ook hier op de facetten er sprake is van kops hout net als de zijkanten van de topkasten. Doordat er meerdere lagen op elkaar geplakt zijn wordt een eventuele uitzetting door vocht versterkt door het aantal platen.
De rest van de laagkast wordt niet verder bekleed. De afwerking wordt fineer in amerikaans noten in een matte of zijdeglans afwerking.
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Wat zie ik? STOF!
Als ik ander mensen facetten zie zagen zie ik dat ze meestal een paar (metalen) stroken langs de lijn leggen en dan rustig met die zaag er langs zagen.. Mogelijk dat het je uiteindelijk een zaag kost maar ik zie altijd wel strakke resultaten..
Kees
Kees
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Ik had wat voorbij zien komen ,ik heb het verkeerd begrepen denk ik!
Nu is alles duidelijk
Nu is alles duidelijk
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Je zit hier in het GigaHerz gebied te werken, gezien vanuit de impedantie van de buis ten opzichte van die van de tweeter. Of, anders bekeken, je werkt op een niveau van 100-120dB beneden het niveau van de andere condensator.Geenius schreef:Dat klopt! Ik gebruik de capaciteit van de buis (tussen anode en kathode) als een soort "bypass condensator".Walt schreef:Zie ik het nu goed dat er in die nieuwe speakers van Tony een buis in het filter zit?
Groetjes Walter
Heel puur want er is geen fysiek contact tussen die twee delen en bovendien heerst er vacuüm
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Verrek! Dat kan niet!audiomanics schreef:Wat zie ik? STOF!
Kees
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
audiomanics schreef:Wat zie ik? STOF!
Als ik ander mensen facetten zie zagen zie ik dat ze meestal een paar (metalen) stroken langs de lijn leggen en dan rustig met die zaag er langs zagen.. Mogelijk dat het je uiteindelijk een zaag kost maar ik zie altijd wel strakke resultaten..
Kees
shit! betrapt!
ik heb geleiding overwogen kees, maar dat wou ik mijn mooie zaag niet aan doen en geheel strak is niet noodzakelijk omdat ik de boel hierna nog ga vlakfrezen.
Zo heeft Peertje bij zijn monitors ook de facetten aangepakt.
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Ik denk dat dat inderdaad de beste manier is ,je moet je zaag anders wel extreem strak tegen die strips aanhouden .
Dat kost je dan een zaag per facet
Ik wil straks ook wel van die mooie Avalon pacetten aan de onderkant van mijn laagkasten .
Ik ga eens kijken of het mogelijk is om dat in het verstek te doen .
Ik ga wel wat expirimenteren op schaal.
Petje af
Dat kost je dan een zaag per facet
Ik wil straks ook wel van die mooie Avalon pacetten aan de onderkant van mijn laagkasten .
Ik ga eens kijken of het mogelijk is om dat in het verstek te doen .
Ik ga wel wat expirimenteren op schaal.
Petje af
- Geenius
- ZA-sponsor: Humble Homemade Hifi
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: vr 04 mar 2005, 11:00
- Contacteer:
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Ik kwam op het idee via Holger Stein van Steinmusic. Op zijn zelfbouwonderdelen site http://www.audiofino.de/bauteile-kondensatoren.html heeft hij naast een aantal interessante bypass condensatoren ook de Vacuum Caps staan. Ik heb de grotere type's geprobeerd en ben er erg over te spreken. Het gaat om NOS Telefunken buizen met een opdruk B810623C, typenummer is mij onbekend. Ik meet circa 30pF capaciteit. Ik zou adviseren om het gewoon zelf te proberen, je kunt ze bij AudioFino bestellen maar ik heb ook een hele doos op voorraad. Of kom een keer bij mij luisteren.Walt schreef:Hallo Tony,
Kun je daar nog iets meer over vertellen bijvoorbeeld welk type buis gebruik je daarvoor? En hoe groot is die capaciteit ongeveer?
Groetjes Walter
