Walter zijn tweaks en andere fratsen

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door Leeuwarden »

Ja, uiteraard…
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17867
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door hannesie »

Walt schreef: ma 20 mei 2024, 15:48
De SR Pink is nu beschikbaar, opvolger van de Purple:

https://www.kempelektroniksshop.nl/syne ... 6-3x32-mm/
Ik weet wel dat het duiden naar de meneer van paecockaudio, wat een soort review moet zijn, kan rekenen op een negatieve bewondering van kappa7. :lol: :lol:
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14143
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door Walt »

Bedankt, die review had ik gemist, wel handig die kleur uitleg.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door ray5150 »

pappaleo schreef: ma 20 mei 2024, 20:39
Je zal kortsluiting in je versterker hebben
Of een versterker waar behalve de primaire zekering er ook secundair er voor ieder kanaal 2 zekeringen gemonteerd zijn.
Dan mag je er minimaal 5 stuks aftikken ! :lol:
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4782
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door Olaf Analogue »

Maar goed, ik heb die website even verder bekeken en Walt is hier duidelijk tegen een criminele organisatie aangelopen welke zich bezig houd met schaamteloze oplichting.
Moeten we hier nog wat mee? Horen deze mensen niet achter tralies? :mrgreen:

Overigens heb ik me ook wel weer zitten vermaken :rofl:
Zouden er nou echt mensen bestaan die dingen op zo'n site aanschaffen? Ik kan me er zo weinig bij voorstellen....
Of ben ik gewoon echt een te nuchtere Noord-Hollander? :hide:

Edit: (ik ga er dus wel vanuit dat ook Walt die zekeringen niet aanschaft maar ze gewoon noemt om leuk wat stof op te doen waaien)
:hide: :hide: :hide: :hide: :hide: :hide: :hide:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36756
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door Pjotr »

Olaf Analogue schreef: di 21 mei 2024, 9:32
Zouden er nou echt mensen bestaan die dingen op zo'n site aanschaffen? Ik kan me er zo weinig bij voorstellen....
Ja, op de audioclub heb ik tijdens de kofiie/bier pauze ademloos een verslag aan zitten horen waar men 2 weken zoet is geweest met het beluisteren van zekeringen van 600 euries en zekeringen van 800 euries. Per stuk! Zo'n bedrag zegt uiteraard veel meer dan het kleurtje! En wat bleek? De 600 klonk beduidend beter dan de 800. Men was door de leverancier al gewaarschuwd dat duurder niet per se beter zou klinken. Dat hing geheel van de set af. Op mijn belangstellende vraag in welk opzicht het dan beter klonk werd ik slechts neerbuigend aangekeken.
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4782
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door Olaf Analogue »

Ik weet van mijzelf dat ik dan mijn gezicht niet strak kan houden, maar ongelooflijk is het allemaal wel dat die markt bestaat en ook werkt. Je zou maar de "fabrikant" van zulke zekeringen zijn. Dat iets wat jij voor twee kwartjes per tien stuks koopt voor € 600,- per stuk weer doorverkocht wordt. Zo'n iemand stapt echt elke avond met een grote smile het bed in.
Pjotr schreef: di 21 mei 2024, 9:50
Op mijn belangstellende vraag in welk opzicht het dan beter klonk werd ik slechts neerbuigend aangekeken.
Die kant mag je inderdaad niet op gaan, dat weet ik uit ervaring.
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12871
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door jeroen_d »

Olaf Analogue schreef: di 21 mei 2024, 9:32
Maar goed, ik heb die website even verder bekeken en Walt is hier duidelijk tegen een criminele organisatie aangelopen welke zich bezig houd met schaamteloze oplichting.
Moeten we hier nog wat mee? Horen deze mensen niet achter tralies? :mrgreen:

Overigens heb ik me ook wel weer zitten vermaken :rofl:
Zouden er nou echt mensen bestaan die dingen op zo'n site aanschaffen? Ik kan me er zo weinig bij voorstellen....
Of ben ik gewoon echt een te nuchtere Noord-Hollander? :hide:

Edit: (ik ga er dus wel vanuit dat ook Walt die zekeringen niet aanschaft maar ze gewoon noemt om leuk wat stof op te doen waaien)
:hide: :hide: :hide: :hide: :hide: :hide: :hide:
Ik heb de SR blue in mijn versterkers en dac zitten. Al een hele tijd geleden aangeschaft. Klinkt gewoon beter. Walter en dre hebben er ook veel plezier van.
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4782
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door Olaf Analogue »

Dat lag niet in mijn lijn der verwachtingen, politiek correcter dan dat kan ik er niet op reageren. :shock:
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14143
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door Walt »

Een SR Blue was echt een flinke upgrade inderdaad, en dat is nog de oude generatie, SR is nu 3 stappen verder.
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12871
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door jeroen_d »

Een organisatie die niet goed geld terug binnen 30 dagen doet, nota bene voor een product dat je gebruikt door in je apparatuur te zetten, zou ik niet bepaald crimineel willen noemen.

Eerlijk is eerlijk, ik heb me destijds ook moeten laten overhalen om er uberhaupt tijd in te stoppen om het te proberen, ik was echt verbaasd dat een zekering wel degelijk behoorlijk verschil maakt.
Wat ze doen in de productie, ik heb geen flauw idee. Maar iedereen die dit serieus probeert, op een transparant systeem waar je ook de verschillen in condensators hoort, zal merken dat die zekeringen invloed hebben.

Als je toch bang bent dat je je geld niet terug krijgt, kan je ook een 'goedkope' wilbrand acoustics proberen voor € 17,50. Maakt ook duidelijk verschil. Alleen die heeft niet het beleid van niet goed geld terug.
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12412
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door pappaleo »

jeroen_d schreef: di 21 mei 2024, 19:04
Maar iedereen die dit serieus probeert, op een transparant systeem waar je ook de verschillen in condensators hoort, zal merken dat die zekeringen invloed hebben..
Dat scheelt mij weer proberen :mrgreen:
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14143
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door Walt »

De Ocos kabel geeft zich nog niet gewonnen, weer wat meer muziek gedraaid en het is toch wel erg tam zo, met de indruk van weinig hoog waardoor het wat zwaarlijvig klinkt.

Nu heb ik het Sonore tourmaline netsnoer direct op de Hapi DAC gezet ipv via een SBooster 12V (de dac kan via 230v of gelijkstroom, het is een studio dac, de gelijkstroom is eigenlijk de backup voeding).

Het verschil is fors, zonder de Sbooster is er weer leven in de brouwerij, met een meer prominent hoog, wat wel perfect integreert verder. Met de blauwe Sonore speakerkabel gaf ik juist de voorkeur aan met de Sbooster erbij.

En zo hobbyen we door!

Groetjes Walter
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36756
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door Pjotr »

Olaf Analogue schreef: di 21 mei 2024, 9:32
Maar goed, ik heb die website even verder bekeken en Walt is hier duidelijk tegen een criminele organisatie aangelopen welke zich bezig houd met schaamteloze oplichting.
Moeten we hier nog wat mee? Horen deze mensen niet achter tralies? :mrgreen:
Mwah, dat kun je dan van zonnebrandmiddelverkopers ook zeggen :mrgreen: Wat ik mis is een fatsoenlijke datasheet van die zekeringen. Het is tenslotte een beschermingsproduct tegen overbelasting. Iedere fatsoenlijke fabrikant van zekeringen geeft de eigenschappen op in grafieken van stroommarges/toleranties en doorsmelt curven tov de de tijd. Zoals bv. i2t waarden. Misschien op de site van Synergistic Research? Niks niente nada :shock: Daar is overigens wel te lezen dat de zekeringen richtinggevoelig zijn en het dus uitmaakt hoe je ze in de houder steekt. De juiste richting is van S naar R begrijp ik! Trouwens ze maken ook internet switches waar je ze in kunt stoppen: https://www.synergisticresearch.com/acc ... witch-uef/ Heb je die al eens geprobeerd Walter?
jvenema
Berichten: 1443
Lid geworden op: di 20 aug 2019, 12:38
Locatie: Helmond (bij Eindhoven)

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door jvenema »

Die richtingsgevoelheid is interessant met wisselstroom. Wat gebeurt er dan als je de stekker omdraait, de fase gaat dan ook 180 graden om, moet je dan de zekering omdraaien. En wat dan met de stoppen in de meterkast?
Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door rikpost »

internetswitches , dat is ook zoiets .
heel veel mensen denken van alles te horen tot en met de kabels op pootjes zetten toe .
ik geloof er gewoon niet in !
ik vermoed wel dat wanneer we iets willen horen we het ook daadwerkelijk horen , ook als het er niet is .
En als dat dan zo is ,nou ja dan is het het waard toch :wink:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36756
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door Pjotr »

rikpost schreef: wo 22 mei 2024, 8:18
ik vermoed wel dat wanneer we iets willen horen we het ook daadwerkelijk horen , ook als het er niet is .
En als dat dan zo is ,nou ja dan is het het waard toch :wink:
Klopt, dubbel en dwars! Ook mijn insteek. Alleen is dat dan wel een individuele ervaring en geen reproduceerbare algemene wetmatigheid. En daar wringt het dan wel een beetje.
Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door rikpost »

toch wel een beetje, wanneer je een ervaring deelt zal dat bij die andere persoon ook een perceptie brengen .
dus wel enigszins reproduceerbaar .
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36756
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door Pjotr »

Ik noem dat dan meer kopieergedrag in veel gevallen. Is meer het vlak van de psychologie en sociologie dan natuurkunde.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17867
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door hannesie »

Die vakken geven ze niet in Delft.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36756
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door Pjotr »

Psychoakoestiek, de wetenschap die zich bezighoudt met hoe mens en dier geluid waarnemen, was ooit wel een serieuze studierichting in Delft. Maar is 30 jaar gelden al wegbezuinigd als weinig vruchtbaar bevonden. En volgens mij is de studierichting akoestiek daar inmiddels helemaal weg bezuinigd. Met pure psychologie had het i.d.d. niets van doen.
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door richard »

Pjotr schreef: wo 22 mei 2024, 17:38
En volgens mij is de studierichting akoestiek daar inmiddels helemaal weg bezuinigd
Is dat niet bureau Peutz waar je nu je pecunia voor mag inleveren?
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36756
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door Pjotr »

Peutz bestond toen ook al hoor. Maar het grotere werk zoals de PA van de herbouwde Laurenskerk in R'dam en het Danstheater in den Haag waren kindjes van Berkhout in Delft. Vond nog een aardig artikel uit de roemruchte jaren van Berkhout:
berkhout-1983-akoestische.pdf
(2.86 MiB) 31 keer gedownload
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14143
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door Walt »

Vandaag een test moment, de Ocos speaker kabels eruit, en de vertrouwende blauwe Sonore kabels er weer in. Ik had een beeld wat de Sonore kabels beter zouden doen dan de Ocos, dus ik verwachtte dit direct te horen bij omschakeling. Echter de Sonore kabels waren niet superieur, de Ocos doet het stiekum niet verkeerd dus. Daarom mag deze voorlopig blijven zitten en nog verder inspelen.

Groetjes Walter
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14143
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door Walt »

Ik dacht dat deze verkocht waren, maar nu weer terug op MP, zou mogelijk een vervanging kunnen zijn van mijn Duelund RS, maar dan moet het hele filter op de schop want deze zijn veel groter, twijfel… De prijs is netjes, een koopje zelfs.

https://www.marktplaats.nl/v/audio-tv-e ... VnJTNEJTNE
Plaats reactie