Annastacia maar met een beetje Bill
Moderator: Beheerdersteam
- douwebakker
- Berichten: 2173
- Lid geworden op: ma 09 okt 2017, 17:25
- Locatie: Vledder Drenthe
- Contacteer:
Re: Annastacia maar met een beetje Bill
Het gaat allemaal goed komen. Straks weer lekker hobbyen zonder zonder kopzorgen.
Re: Annastacia maar met een beetje Bill
Echt leuk om te zien Bert! Netjes gemaakt hoor. Je kan het dus wel, spelen met transistoren! En nog wel HF ook! 
Re: Annastacia maar met een beetje Bill
Ja ik wil dat graag nog meemaken na al die , gedoedouwebakker schreef: ↑vr 21 apr 2023, 22:20Het gaat allemaal goed komen. Straks weer lekker hobbyen zonder zonder kopzorgen.
Ongelezen bericht door Pjotr » vr 21 apr 2023, 22:35
Echt leuk om te zien Bert! Netjes gemaakt hoor. Je kan het dus wel, spelen met transistoren! En nog wel HF ook!
Dankje Peter
20 jaar terug soldeerde ook smd
als ik nu een smd doe zitten er 3-4 vast
Beetje oscillatie in mn handen
Re: Annastacia maar met een beetje Bill
Lastiger is het dan als je je vork niet meer goed bij je mond krijgt met gebak eten.
Re: Annastacia maar met een beetje Bill
8x 2SC5879 denk ik zat in alle HF Transistor sets in de 70 tot 2000 toe denk ik
Ik had er een reserve set bij gekocht, nooit nodig gehad , altijd goed opgepast
Werkte erg goed goed op zijn staart getrapt in phone 13.8 Volt 170 Ampere 2 tot 2,4 Kw in ruim 1500 Watt op 80 mtr
Getest op een dummy load van Heathkit een dikke staaf 50 ohm geen kool in een 10 liter blik vol olie
Foto,s van de Pifilters heb ik niet meer Die zijn net als 1000 of meer nog foto,s van hobby avonturen verloren gegaan
Dat vind ik steeds erger
Dat blik olie werd redelijk snel 50 graden !
Op 10 mtr was het minder 1000 Watt wat ik nooit gebruikt heb op een antenne die band was dicht tegen woordig gaat hij weer open
Re: Annastacia maar met een beetje Bill
Douwe zijn print lag hier te wachten
Maar vandaag eigenlijk om 13:35 er aan begonnen eerst de buisvoet en !
het past
en de aansluitingen zit ook aan de goede kant
Misschien vanavond de transistors plaatsen
Maar vandaag eigenlijk om 13:35 er aan begonnen eerst de buisvoet en !
het past
Misschien vanavond de transistors plaatsen
- douwebakker
- Berichten: 2173
- Lid geworden op: ma 09 okt 2017, 17:25
- Locatie: Vledder Drenthe
- Contacteer:
Re: Annastacia maar met een beetje Bill
Mooi dat het zo goed past Bert. Ik maakte me nog een beetje zorgen om die 5K6 weerstanden, maar die hebben ruimte genoeg. Nog even doorzetten met de rest en de klus is geklaard.
Douwe
Douwe
Re: Annastacia maar met een beetje Bill
Nou vandaag zie ik er zwaar tegen op , maar ga hier niet verder zitten klagendouwebakker schreef: ↑di 09 mei 2023, 14:54Mooi dat het zo goed past Bert. Ik maakte me nog een beetje zorgen om die 5K6 weerstanden, maar die hebben ruimte genoeg. Nog even doorzetten met de rest en de klus is geklaard.
Douwe
Morgen probeer ik nog wat te doen
22-5 moet ik terug naar de pillen voorschrijver , dan moet het beter gaan dan nu , of ik slik die medicijnen niet meer
- douwebakker
- Berichten: 2173
- Lid geworden op: ma 09 okt 2017, 17:25
- Locatie: Vledder Drenthe
- Contacteer:
Re: Annastacia maar met een beetje Bill
Heel naar dat je steeds zo'n pijn hebt Bert, dan morgen maar weer verder. Je moet jezelf ook niet forceren. Het gaat in elk geval de goede kant op.
Re: Annastacia maar met een beetje Bill
Mooi dat de print zo goed past, goed gewerkt Douwe
Bert, zoals Douwe zegt, je moet de afwerking niet forceren, daar heb je ook geen plezier aan.
De laatste stappen zijn goed ingezet, nog even wachten tot morgen om fris de eindspurt in te zetten, de eindmeet komt in zicht .

Bert, zoals Douwe zegt, je moet de afwerking niet forceren, daar heb je ook geen plezier aan.
De laatste stappen zijn goed ingezet, nog even wachten tot morgen om fris de eindspurt in te zetten, de eindmeet komt in zicht .
Re: Annastacia maar met een beetje Bill
Ja dankjewel erg blij dat Douwe die print heeft gemaakt
Ik heb toch nog wat energie gevonden Douwe en Willie
En ik denk nog een condensator
Ik heb wel 6 gaten voor de BC547 en BD137 opgeboort
Ik kreeg ze er niet in ik heb 0.8 mm erdoor geboord
Maar ik heb lang zitten stoken op die BC547 , ik had eerst alle 3 pootjes aan elkaar gesoldeerd
Kon mijn dunne desoldeer litze niet vinden en het met 5 mm brede desoldeer litze
waar ik een punt aan geknipt heb de overtollige soldeer weg gehaald
De BD137 ging beter
Nog de printpalen aan de achterkant solderen Dan kan de print er weer in
A en B uit de 470NF gaan direct in de gaatjes
Ik hoop ik dat ik de BC547 niet om zeep geholpen heb
Zal hem morgen eerst door meten
Ik heb toch nog wat energie gevonden Douwe en Willie
En ik denk nog een condensator
Ik heb wel 6 gaten voor de BC547 en BD137 opgeboort
Ik kreeg ze er niet in ik heb 0.8 mm erdoor geboord
Maar ik heb lang zitten stoken op die BC547 , ik had eerst alle 3 pootjes aan elkaar gesoldeerd
Kon mijn dunne desoldeer litze niet vinden en het met 5 mm brede desoldeer litze
waar ik een punt aan geknipt heb de overtollige soldeer weg gehaald
De BD137 ging beter
Nog de printpalen aan de achterkant solderen Dan kan de print er weer in
A en B uit de 470NF gaan direct in de gaatjes
Ik hoop ik dat ik de BC547 niet om zeep geholpen heb
Zal hem morgen eerst door meten
Re: Annastacia maar met een beetje Bill
Visite is net weg
Was gezellig van middag ga ik kontrole doen of de pootje bc547 transistor ook aan de spoortjes vast zit en of hij nog heel is , moest eigeinlijk veel te lang stoken dus ik benbang dat de eilanjes met boren stuk gegaan zijn
Was gezellig van middag ga ik kontrole doen of de pootje bc547 transistor ook aan de spoortjes vast zit en of hij nog heel is , moest eigeinlijk veel te lang stoken dus ik benbang dat de eilanjes met boren stuk gegaan zijn
Re: Annastacia maar met een beetje Bill
Weet niet waarom die pootjes zo dicht op elkaar staan van de BC547 is dat iets wat in de software zit Douwe ?
Re: Annastacia maar met een beetje Bill
Zo alles zit erop alleen nog op zijn plek schroeven en aan sluiten
Eerst eten dat is er bij in geschoten
Durf de BD137 niet plat te duwen door boren in de printgaatjes zijn de eilanden erg kwetsbaar geworden
Eerst eten dat is er bij in geschoten
Durf de BD137 niet plat te duwen door boren in de printgaatjes zijn de eilanden erg kwetsbaar geworden
- douwebakker
- Berichten: 2173
- Lid geworden op: ma 09 okt 2017, 17:25
- Locatie: Vledder Drenthe
- Contacteer:
Re: Annastacia maar met een beetje Bill
Wel een beetje gepruts met die kleine eilandjes. De footprints komen uit de bibliotheek van SprintLayout. Ik zal aangepaste footprints maken. Moet je wel even de transistorpootjes verbuigen.
Re: Annastacia maar met een beetje Bill
Super geregeld Douwe !
Ik zal vanmiddag de computer weer aan sluiten en meteen de nieuwe muis proberen De vorige ging opeens niet meer ,
En je bestand bekijken in SPrint , misschien kan ik het hier ook neer zetten als JPG afbeelding
Edit
Verhip het is al halfdrie
Ik zal vanmiddag de computer weer aan sluiten en meteen de nieuwe muis proberen De vorige ging opeens niet meer ,
En je bestand bekijken in SPrint , misschien kan ik het hier ook neer zetten als JPG afbeelding
Edit
Verhip het is al halfdrie
Re: Annastacia maar met een beetje Bill
OpaBert heeft zih er weer in vast gebeeten
Ik had allerlei vreemde spanning , maar er rookte niets
Negatief begon op 85 volt negatief en liep in een streep naar -6.5 op G1
-6.3 volt was er wel gloeien ook
Geen kathode stroom
Buizen zijn ook niet echt warm
Geen direkte verbinding tussen de strook gnd aan massa Bovenplaat naar de kathode dus
De - hoogspanning zit niet aan de kathode Dat is wel een vereiste Denk!
Draadje vergeten
Dat voor elkaar
Na 45 sec is er ca 300 volt hoogspanning dan komt het relais in van de hoogspanning vertraging in 425 Volt
Het negatief zag in mijn ooghoeken van -86 naar -39 volt lopen en daar op blijven staan ! BiasAutomaat werkt !
Gloeispanning is er 6,3 volt AC op de KT88
Gloeispanning DC op de 6N6P en 6SN7 6,22 volt dat kan ik bij regelen
Het Relais inschakel vertraging werkt ! Die overbrugd de 10 Watt 30K ohm in serie met de hoogspanning
De 230 VAC doorschakelen naar tweede versterker werkt direct met aanzetten dan krijgt het relais 12,66 volt
Nu ben ik nog 1 draadje vergeten naar Audio in naar de G1 6SN7 vanaf de potmeter
Morgen verder maar het schiet op
Douwe nu hopen dat het printje goed is
Ik had allerlei vreemde spanning , maar er rookte niets
Negatief begon op 85 volt negatief en liep in een streep naar -6.5 op G1
-6.3 volt was er wel gloeien ook
Geen kathode stroom
Geen direkte verbinding tussen de strook gnd aan massa Bovenplaat naar de kathode dus
De - hoogspanning zit niet aan de kathode Dat is wel een vereiste Denk!
Draadje vergeten
Dat voor elkaar
Na 45 sec is er ca 300 volt hoogspanning dan komt het relais in van de hoogspanning vertraging in 425 Volt
Het negatief zag in mijn ooghoeken van -86 naar -39 volt lopen en daar op blijven staan ! BiasAutomaat werkt !
Gloeispanning is er 6,3 volt AC op de KT88
Gloeispanning DC op de 6N6P en 6SN7 6,22 volt dat kan ik bij regelen
Het Relais inschakel vertraging werkt ! Die overbrugd de 10 Watt 30K ohm in serie met de hoogspanning
De 230 VAC doorschakelen naar tweede versterker werkt direct met aanzetten dan krijgt het relais 12,66 volt
Nu ben ik nog 1 draadje vergeten naar Audio in naar de G1 6SN7 vanaf de potmeter
Morgen verder maar het schiet op
Douwe nu hopen dat het printje goed is
- douwebakker
- Berichten: 2173
- Lid geworden op: ma 09 okt 2017, 17:25
- Locatie: Vledder Drenthe
- Contacteer:
Re: Annastacia maar met een beetje Bill
Er zit progressie in Bert, nog even en hij werkt.
Nu eerst lekker op de bank en morgen weer verder.
Nu eerst lekker op de bank en morgen weer verder.
Re: Annastacia maar met een beetje Bill
We gaan het mee maken ik had een veel te hoge bloeddruk 185-90 of 185-95 ben het vergeten , dondert ook niet
Kreeg lisinopril
Mijn rugpijn werd erger en ook in mijn voet
Na 10 dagen gestopt , het werd niet veel beter in mn rug heb ook weer met luidspreker boxen lopen slepen
Dus me toch maar weer lisinopril gaan gebruiken deze ochtend
We zien wel ff de LS laten staan
Verder met die AnneBill
Anne waar ben je Vogeltjes tellen buiten ? En kijk je toch af en toe op forum ? Als het niet lekker gaat lichamelijk gaat het geestelijk ook achteruit Dat is medisch bewezen En ik weet er alles van
Re: Annastacia maar met een beetje Bill
Vanmorgen een paar draadjes er aan gesoldeerd maar was de draad hoe ik het bedoeld had rond de 6SN7 kwijt heb er alles uit gesoldeerd en aan de hand schema weer opgebouwd
Edit
De 6SN7 werkt 1 volt in 5 volt uit
Klopt niet 1 volt RMS uit was 1,3 volt uit
Maar de Fasedraaier doet het niet , ff kijken wat ik daar vergeten ben
Edit
De 6SN7 werkt 1 volt in 5 volt uit
Klopt niet 1 volt RMS uit was 1,3 volt uit
Maar de Fasedraaier doet het niet , ff kijken wat ik daar vergeten ben
Laatst gewijzigd door OpaBert op di 23 mei 2023, 15:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Annastacia maar met een beetje Bill
Hoi HJ ja alleen moet er wel een kanttekening bij gemaakt worden
De ontstekingsremmers zoals Ibuprofen Diclofenac etc hebben één bloeddruk verhogende eigenschap, bijwerking , dus rugpijn pijnstillers mocht ik eigenlijk niet meer gebruiken alleen
Zal het wel moeten
2 Kanttekeningen
1 de ECC99 moet 6N6P zijn
2 Die 2 weerstanden welke in de lucht steken rechtsonder op de foto is de terug koppeling die ik even los heb gemaakt omdat alles via de terug koppeling uit de 6SN7 er vervormd uitzag
Wat klopt omdat de Fasedraaier niet goed werkt
……………………………………………………………………………………………………………………………………………
Kan het eigenlijk niet snappen dat die Fase draaier zo vreemd werkt
-6,3 volt is er
Meet over de 39 ohm 0.59 volt DWZ dat de stroombron werkt
Spanning is wat lager dan geopperd 390 is B+ +368 VDC
Over de 56K weerstanden horen ongeveer dezelfde spanning te staan
Echter het verschilt erg veel op anode,s 6N6P 332 en de andere 297 Volt Dat is raar
Ik weet niet wat ik hier mee aan moet vangen
De ontstekingsremmers zoals Ibuprofen Diclofenac etc hebben één bloeddruk verhogende eigenschap, bijwerking , dus rugpijn pijnstillers mocht ik eigenlijk niet meer gebruiken alleen
Zal het wel moeten
2 Kanttekeningen
1 de ECC99 moet 6N6P zijn
2 Die 2 weerstanden welke in de lucht steken rechtsonder op de foto is de terug koppeling die ik even los heb gemaakt omdat alles via de terug koppeling uit de 6SN7 er vervormd uitzag
Wat klopt omdat de Fasedraaier niet goed werkt
……………………………………………………………………………………………………………………………………………
Kan het eigenlijk niet snappen dat die Fase draaier zo vreemd werkt
-6,3 volt is er
Meet over de 39 ohm 0.59 volt DWZ dat de stroombron werkt
Spanning is wat lager dan geopperd 390 is B+ +368 VDC
Over de 56K weerstanden horen ongeveer dezelfde spanning te staan
Echter het verschilt erg veel op anode,s 6N6P 332 en de andere 297 Volt Dat is raar
Ik weet niet wat ik hier mee aan moet vangen
