Dank u, dank u

Dinsdag de 12inchers maar eens aftekenen en een begin maken met boren.
Ik heb nog even het volgende vraagstuk voor mijn volgers, ben erg benieuwd naar jullie meningen.
Ik ga de topkasten bekleden met 3mm MDF. Daar kan ik witte PVAC houtlijm voor gebruiken of de door Dré getipte Bison Expert 2K polyurethaanlijm.
1.
Wie kan mij zeggen of dat 2k polyurethaanspul dan nog net zo makkelijk af te werken is met een stukkie schuurpapier als witte houtlijm? Of wordt dat spul (die lijmlaag) zo knetterhard dat ik dat niet meer zo kan afwerken met een schuurplankje zoals met witte houtlijm, zie onderstaande foto, in beginsel plak je een stuk MDF dat groter is en daarna zaag je dichtbij af en schuur je uiteindelijk het teveel weg.
2.
Omdat het een groot opervlakte is en ik kan door de vorm lastig klemmen, volstaat aankloppen? Die laag MDF krijgt namelijk geen belasting te verwerken.
Ik heb een proefplaatje met gewone houtlijm gedaan en die zit ook al echt muurvast.