Actief 2 weg kast bouwen
Moderator: Beheerdersteam
Euhm, ik had me voorgenomen, om er een proefboxje van te maken als hij misluktejeroen_d schreef:Mooi werk Juul! By the way, was dit nou een proefboxje![]()
![]()
![]()
Ik ben er zelf ook erg blij mee, het zijn mijn eerste boxjes
Alleen weet ik nog niet hoe ik ze ga afwerken. Eigenlijk vind ik een houtkleur ofzo het mooist, of zwart miss?
Trouwens die bouwtekening klopt niet meer hoor.
Hoe kan ik het het beste met de BR pijp aampakken? Een gat in de achterkant zagen en verschillende lengtes proberen? Dus verschillende pijpjes zagen?
Het mooiste vind ik zo'n BR pijp van conrad. Maar om nou hier een stuk of 5 van te kopen, dat kost wel aardig wat. En die BR pijpjes van de bouwmarkt hebben een andere diameter dus deze zou ik niet kunnen zagen om te proberen, want dat gaat niet passen...
Net gekit. Ik zal er maar geen foto van posten 
Op zijn zachts gezegt, net alsof een klein kind met de choco pasta heeft gesmeerd
Gelukkig maakt het niks uit...
Ik had van dat bouwmarktnoppenschuim gekocht. Na wat gelezen te hebben ben ik er wel van overtuigt dat dit waardeloos is om in mijn kasten te stoppen...
Waar kan ik dat pritex eigenlijk kopen? Bij conrad hebben ze ook alleen rommel of zie ik dat verkeerd?
Bij BMM hebben ze alleen maar noppenschuim met een dikte van 6cm. Dit is wel wat te dik voor mijn kastjes. Ik zocht iets van 2 a 3 cm ofzo.
En het vastschroeven van de speakers. Kan dat met spaanplaatschroeven? Of wil dat niet met mdf?
Op zijn zachts gezegt, net alsof een klein kind met de choco pasta heeft gesmeerd
Ik had van dat bouwmarktnoppenschuim gekocht. Na wat gelezen te hebben ben ik er wel van overtuigt dat dit waardeloos is om in mijn kasten te stoppen...
Waar kan ik dat pritex eigenlijk kopen? Bij conrad hebben ze ook alleen rommel of zie ik dat verkeerd?
Bij BMM hebben ze alleen maar noppenschuim met een dikte van 6cm. Dit is wel wat te dik voor mijn kastjes. Ik zocht iets van 2 a 3 cm ofzo.
En het vastschroeven van de speakers. Kan dat met spaanplaatschroeven? Of wil dat niet met mdf?
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
Zeer mooi bezig zie ikJuuL schreef:De zwaarste kast weegt met drivers, zonder achterkant en demping , jaja, 7 kilo!
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
Hmm, smakelijkJuuL schreef:Hier heb ik nog een fototje:
http://home.versatel.nl/even-snippert/boxtesten.JPG
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
Nee, dat zul je met een bovenfrees moeten doen. Vooral de mid/bass wrdt lastig maar het kan wel. Mijn center heb ik ook met de hand gefreesd, en later met plamuur bijgewerkt. Is echt perfect gewordenJuuL schreef:Wil dat dan nog goed?
Met schuurpapier en een vijl krijg je het zeker niet mooi ofwel?
Ik heb wel mooie zwarte afdekdopjes voor de schroeven, en heb de kasten met drivers ff neergezet voor the look staat erg mooi!!!
Absoluut een prachtige kast gewordendeepspace schreef:Mijn center heb ik ook met de hand gefreesd, en later met plamuur bijgewerkt. Is echt perfect geworden
@JuuL
Als ik de close-up van de units bekijk, lijkt het wel alsof de frontplaat van de tweeter en de dikte van het frame van de bas/mid ongeveer even dik zijn (bij de bas/mid natuurlijk alleen het taps toelopende stukje)... als dat het geval is zou ik nog steeds proberen om een aparte plaat met dezelfde dikte te frezen. Deze plaat kun je (als het resultaat bevredigend is) tegen de kast aanlijmen en netjes afwerken.
Ik zeg wel frezen maar een dunne plank kun je ook heel goed met een decoupeerzaag en een vijl in vorm krijgen
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
Zover ben ik niet eens. Ik ga ook nog de amps zelf maken, dus nog meer ellende. Ga echter eerst een digitaal filter proberen om uit uiteindelijke analoge filter te kunnen modeleren voor dat ik het maak.JuuL schreef:Ah kijk eens aan! Ik ben nog bezig met het filter, maar dit (en het aansluiten etc) gaat wel moeilijk worden, alles moet kloppen anders heb je een waterval aan ruis uit je speakers merk ik wel
Heb je topic maar eens gelezen:
1) Zow dus jij hebt ook een shiva sub gebouwt?
2) Wreed wat een magneet heeft dat speakertje zeg!
3) O er zit een compensatiemagneet bij op
4) Ik lees dat de afstand tweeter-woofer uitmaakt voor het xover punt? Ik heb circa 22mm tussen mijn tweeter en woofer (de buitenkanten van de speakers, de bevestiging), dan kan ik wel bij 1600Hz filteren?
5) Jammer dat ik geen meetmicrofoon heb! Hoe heb je dat gemeten? Met 1 of andere dure microfoon?
6) Hehe ze zijn erg mooi geworden!
Nog veel werk te doen hier
.
1) Zow dus jij hebt ook een shiva sub gebouwt?
2) Wreed wat een magneet heeft dat speakertje zeg!
3) O er zit een compensatiemagneet bij op
4) Ik lees dat de afstand tweeter-woofer uitmaakt voor het xover punt? Ik heb circa 22mm tussen mijn tweeter en woofer (de buitenkanten van de speakers, de bevestiging), dan kan ik wel bij 1600Hz filteren?
5) Jammer dat ik geen meetmicrofoon heb! Hoe heb je dat gemeten? Met 1 of andere dure microfoon?
6) Hehe ze zijn erg mooi geworden!
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
Die vuistregel is eigenlijk alleen van toepassing op een MTM. Bij nader inzien mag het X-over punt nog wat hoger liggen, want er is nog een marge die ik niet meegrekend heb. Jij kunt gewoon hoger X-en, dat is geen enklel probleem. Ik ga het zelf ook rond de 3 K doen denk ik.JuuL schreef:4) Ik lees dat de afstand tweeter-woofer uitmaakt voor het xover punt? Ik heb circa 22mm tussen mijn tweeter en woofer (de buitenkanten van de speakers, de bevestiging), dan kan ik wel bij 1600Hz filteren?
Ik heb gewoon een panasonic mic capuse met een DIY pre-amp. Tegenwoordig heb ik ook nog een dedicated USB geluidskaartje en nieuwe software (samplechampion), waar ik heel blij mee ben. De capsule kost maar 4 euro, en is de zelfde als ook in de dure meetmics zit5) Jammer dat ik geen meetmicrofoon heb! Hoe heb je dat gemeten? Met 1 of andere dure microfoon?
Hier ook, maar vooral in het amp en filter.6) Hehe ze zijn erg mooi geworden!Nog veel werk te doen hier
.
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
Eh.. neeJuuL schreef:Dus als ik het goed begrijp kan ik voor 4 euro metingen doen?
Daarnaast heb je nog software nodig. Die moet je ook kopen natuurlijk. Of een gratis paket als Speakerworkshop gebruiken.
