ZBA speaker van het jaar 2007

Moderator: Beheerdersteam

ZBA speaker 2007

Peiling eindigde op vr 29 feb 2008, 21:49

Halve maan van Doppedoos
3
4%
Thesis van Edo
12
18%
Rambo van Sieste
3
4%
Paranello van Jasper
21
31%
Seas Odin van Marcus
8
12%
Gallehus van Kees
11
16%
Brownies van Mipo
0
Geen stemmen
Seas Monitor van Carlo
0
Geen stemmen
5.1 van Carlo
1
1%
Amy van Carlo
0
Geen stemmen
Topas Neo van Fritzzz
3
4%
Speculaaspoppen van pnierop
6
9%
 
Totaal aantal stemmen: 68

Gebruikersavatar
Jan-Willem
Berichten: 650
Lid geworden op: vr 06 jan 2006, 20:40
Locatie: Nijeveen (bij Meppel)
Contacteer:

Bericht door Jan-Willem »

Paranello hier gekozen.
Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 4165
Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
Locatie: Schilde, Antwerpen, B
Contacteer:

Bericht door asterduc »

mipo schreef:
Ik hoop niet dat ie nog aan het twijfelen is.. :shock:
alhoewel, als laatste eindigen levert mischien wel een leuke troostprijs op :P
het is geen wedstrijd maar eerder een overzicht wat er gemaakt is vorig jaar en tevens een erebetoon aan alle betrokkenen.
mipo
Berichten: 588
Lid geworden op: do 25 jan 2007, 19:26
Locatie: amsterdam

Bericht door mipo »

Weet ik wel Asterduc.. 8)
Gebruikersavatar
Jasper Joppe Geers
Berichten: 799
Lid geworden op: zo 05 jun 2005, 0:29
Locatie: Schijndel

Bericht door Jasper Joppe Geers »

asterduc schreef:
het is geen wedstrijd maar eerder een overzicht wat er gemaakt is vorig jaar en tevens een erebetoon aan alle betrokkenen.

Hmm...
Als een aantal deelnemers nu op 0 procent staan, tot in hoeverre is het dan een eerbetoon? En als het eerder een overzicht is dan zouden we beter geen poll er van maken denk ik. Nu is het toch een soort van competitie, hoe je het ook went of keert..

No offense hoor!
:)
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Bericht door dre »

jij hebt inderdaad makkelijk praten :twisted:
Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 4165
Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
Locatie: Schilde, Antwerpen, B
Contacteer:

Bericht door asterduc »

Jasper Joppe Geers schreef:
asterduc schreef:
het is geen wedstrijd maar eerder een overzicht wat er gemaakt is vorig jaar en tevens een erebetoon aan alle betrokkenen.

Hmm...
Als een aantal deelnemers nu op 0 procent staan, tot in hoeverre is het dan een eerbetoon? En als het eerder een overzicht is dan zouden we beter geen poll er van maken denk ik. Nu is het toch een soort van competitie, hoe je het ook went of keert..

No offense hoor!
:)
je bescheidenheid siert je Jasper, maar de Poll maakt het net aangenaam om iedereen er deel van te laten uitmaken.

Iedere bouwer / ontwerper heeft voor zichzelf gewonnen, dat is de definitie achter het zelfbouwen. Het is absoluut geen schande om tussen 12 projecten niet als beste ontwerp te worden uitgekozen. Vanuit dat oogpunt zou ik het persoonlijk dan ook niet erg vinden als niemand op mijn ontwerp zou stemmen.

Daarnaast maakt de poll dat forumleden over je project gaan nadenken.
Tegelijkertijd zet het ook DIYers aan het werk om volgend jaar mee op die lijst te komen.

Groeten,
Ed.
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

ik had ook graag op de brownies gestemd, maar moest kiezen tussen twee ijzersterken: de rambo's of de brownie's :cry:

Jan
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

Tja, ik denk ook dat iedereen die wat voor elkaar heeft weten te krijgen daar trots op is, maar zoals al eerder is opgemerkt, kunnen we alleen maar beoordelen op uiterlijk en, hoewel smaken verschillen, hebben we op basis daarvan straks een winnaar, aan wie dat van harte gegund is.
En ik ben en blijf trots op de mijne enzo, maar de anderen zien er ook verrekte mooi uit maar passen niet zo in mijn kamer...:? .. :D
(off topic-ben een pakje fineer van mijn vader op het spoor :shock: )
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33826
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

asterduc schreef:
Iedere bouwer / ontwerper heeft voor zichzelf gewonnen, dat is de definitie achter het zelfbouwen. Het is absoluut geen schande om tussen 12 projecten niet als beste ontwerp te worden uitgekozen.
precies :!: mijn fab4's staan er niet eens tussen, maar ik ben er toch nog steeds net zo tevreden over :D
nlmb
Berichten: 355
Lid geworden op: zo 28 jan 2007, 16:37

Bericht door nlmb »

Over smaak valt niet te twisten, maar de huidige stond vind ik wel verrassend.

In mijn opinie moet gehele ontwerp zelf bedacht zijn, anders kan een timmerman ook winnen :).
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

sietse schreef:
(off topic-ben een pakje fineer van mijn vader op het spoor :shock: )
Heb je fineer van je vader gemaakt? :shock: wist niet dat je zo liguber was.......... (van interficior kon ik het nog wel verwachten :wink: )
Mijn idee: mooi laten zo Sietse... Hele mooie kleurstelling zo en het is zo alledaags om je boxen op je interieur af te stemmen... die Rambo's mogen best gezien worden!!

Kees
Gebruikersavatar
jantje-secuur
Berichten: 943
Lid geworden op: wo 20 jul 2005, 14:26
Locatie: Haarlem

Bericht door jantje-secuur »

Ach, het heeft wat meer rek. Is best handig hoor. :twisted:
Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 4165
Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
Locatie: Schilde, Antwerpen, B
Contacteer:

Bericht door asterduc »

Nog 2 dagen te gaan.

Heb je nog geen stem uitgebracht dan is het stilaan tijd aan het worden!!!
Gebruikersavatar
ovni
Berichten: 1015
Lid geworden op: di 04 jan 2005, 21:25
Locatie: Lyts Kanaän

Bericht door ovni »

Wat zijn er weinig stemmen uit gebracht!!!!????
(ofwel Bump)

off topic;
dit is mijn :twisted: post ....
GijsJUH
Berichten: 129
Lid geworden op: di 19 feb 2008, 0:35
Locatie: Duiven

Bericht door GijsJUH »

Paranello's 8) Mooiste staaltje zelfbouw wat ik tot nu toe heb gezien! Het ook het complete topic al eens door gelezen... En ik zeg: Respect!
Ik ben nu zelf ook aan het denken om compleet nieuwe speakers te maken, maar mijn mooiste ideeën lijken hier nog niet eens op in afwerking! Prachtig!
Gebruikersavatar
Jasper Joppe Geers
Berichten: 799
Lid geworden op: zo 05 jun 2005, 0:29
Locatie: Schijndel

Bericht door Jasper Joppe Geers »

Ehh...

Niet voor het een of ander hoor, maar ik heb alvast maar een pint open getrokken... :wink:
Gebruikersavatar
Maurice01
Berichten: 383
Lid geworden op: vr 19 aug 2005, 9:42

Bericht door Maurice01 »

Jasper Joppe Geers schreef:
Ehh...

Niet voor het een of ander hoor, maar ik heb alvast maar een pint open getrokken... :wink:
Proost, neem ik er ook 1tje op jouw creatie :)
Gebruikersavatar
Maurice01
Berichten: 383
Lid geworden op: vr 19 aug 2005, 9:42

Bericht door Maurice01 »

mipo schreef:
Ik hoop niet dat ie nog aan het twijfelen is.. :shock:
alhoewel, als laatste eindigen levert mischien wel een leuke troostprijs op :P
je hebt nog steeds mijn stem, alleen als iets op de Poll verkeerd doet kan je niet meer wijzigen :oops:
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

12 uur...CHAMPAGNE voor de winnaar.

Jasper, gefeliciteerd.

Afbeelding
Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 4165
Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
Locatie: Schilde, Antwerpen, B
Contacteer:

Bericht door asterduc »

Letterlijk blood, sweat and tears heeft het hem gekost om tot het overgeweldig resultaat te komen.
Duidelijk dat de meerderheid daar enorm veel sympathie voor heeft en de Paranello de meeste stemmen heeft weten te verzamelen.

Een dikke proficiat Jasper.

Als je naar de HEZB 2008 komt dan zit jij alvast op de kop van de tafel met de grootste Cote à l'Os op je bord!

Edo en Kees hun projecten worden duidelijk ook sterk gewaardeerd.

Ik denk dat iedereen veel respect heeft voor alle getoonde projecten, maar de eerste drie zijn toch wel echte uitschieters die als DIY speaker gerust als buitengewoon kunnen genoemd worden.

Zij die hun jaloezie niet op kunnen hebben nog 10 maanden de tijd om voor de ZBA speaker 2008 te gaan.
Bijlagen
Jasper ZBA speaker 2007.jpg
Gebruikersavatar
anonamemouse
Berichten: 1991
Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"

Bericht door anonamemouse »

Paranello van Jasper 30% [ 21 ]
Thesis van Edo 17% [ 12 ]
Gallehus van Kees 16% [ 11 ]
Seas Odin van Marcus 11% [ 8 ]
Speculaaspoppen van pnierop 8% [ 6 ]
Halve maan van Doppedoos 4% [ 3 ]
Topas Neo van Fritzzz 4% [ 3 ]
Rambo van Sieste 4% [ 3 ]
5.1 van Carlo 1% [ 1 ]
Amy van Carlo 0% [ 0 ]
Brownies van Mipo 0% [ 0 ]
Seas Monitor van Carlo 0% [ 0 ]

een diepe buiging en applaus aan alle trotse bouwers van hoogwaardige zelfbouwluidsprekers!
ook al sta je niet op de eerste plek, we weten allemaal hoeveel moeite er is gedaan voor het resultaat!

Afbeelding
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

=D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D>

Gefeliciteerd Jasper!!! Je hebt de eer de ALLEREERSTE ZBA speakercontest te winnen, de ZBA speaker van het jaar 2007 !!!!!!!!!!!

En, je hebt hem hardstikke verdient, god weet wat voor een lijdensweg je hebt gehad om hem af te bouwen. Een heel klein beetje ben ik ook blij dat ik destijds je heb kunnen aansporen om met de hulp van het forum de speaker toch af te maken. Ik had er graag ook "in the flesh" aan meegeholpen, maar de drukte heeft me daarvan weerhouden. Misschien maar goed ook, want ik had hem vast niet zo fraai kunnen afmaken als jij hebt gedaan (samen met edo?).

Chapeau!

Jan
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Bericht door CarloPJB »

=D> =D> =D> =D>
Gebruikersavatar
Jasper Joppe Geers
Berichten: 799
Lid geworden op: zo 05 jun 2005, 0:29
Locatie: Schijndel

Bericht door Jasper Joppe Geers »

Jeej! Da's leuk wakker worden zo! Thanks all!!

@Asterduc: ik moet zeggen dat ik het wel zeer sympathiek vind dat je nogmaals de foto hebt geplaatst met Daniel erop. Eigenlijk zou er dan ook nog een fotooke met Edo erbij moeten zijn ergens.. Mede dankzij hun inspanningen heb ik het project toch kunnen afronden, waarvoor hartelijk dank!
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

Gefeliciteerd Jasper. :D
Plaats reactie

Terug naar “Projecten van het jaar”