Kef B110A met Peerless monitor
Moderator: Beheerdersteam
- b_force
- Ook commercieel actief
- Contacteer:
zo we kunnen eindelijk weer eens verder.
Morgen een beetje bij tijds op en dan gaan we weer lekker frezen.
Ik heb besloten om de woofers toch te gaan verzinken, dus het frees klusje wordt nog fftjes wat langer/moeilijker.
Over de stand van de tweeters ben ik nog niet helemaal uit.
Ik heb overigens nog een vraagje over de demping. Nu zit er enkel BAF in (aan de bovenkant tot halverwege de kast, zoals op het plaatje),

is dat voldoende ?
Of is het raadzaam om nog pritex en/of lood bitumen te gaan gebruiken om de kast nog meer de dempen ?
edit:
Ik zat ne weer eens in mijn speakerboek te lezen.
Jeroen vertelde me dat "rechte br porten" (dus met mdf plankje gemaakt, vrij dun maar wel heel breed) minder goed waren dan ronde.
Wat wellicht EEN oorzaak kan zijn bij mijn kast, is dat, volgens dit boek, je BR port minimaal 7,5cm van de achterwand vrij moet zijn.
In hoeverre is dit hoorbaar/ geeft dit voor resultaten ? (dat wordt nmlk niet verteld in dit boek)
Morgen een beetje bij tijds op en dan gaan we weer lekker frezen.
Ik heb besloten om de woofers toch te gaan verzinken, dus het frees klusje wordt nog fftjes wat langer/moeilijker.
Over de stand van de tweeters ben ik nog niet helemaal uit.
Ik heb overigens nog een vraagje over de demping. Nu zit er enkel BAF in (aan de bovenkant tot halverwege de kast, zoals op het plaatje),

is dat voldoende ?
Of is het raadzaam om nog pritex en/of lood bitumen te gaan gebruiken om de kast nog meer de dempen ?
edit:
Ik zat ne weer eens in mijn speakerboek te lezen.
Jeroen vertelde me dat "rechte br porten" (dus met mdf plankje gemaakt, vrij dun maar wel heel breed) minder goed waren dan ronde.
Wat wellicht EEN oorzaak kan zijn bij mijn kast, is dat, volgens dit boek, je BR port minimaal 7,5cm van de achterwand vrij moet zijn.
In hoeverre is dit hoorbaar/ geeft dit voor resultaten ? (dat wordt nmlk niet verteld in dit boek)
- b_force
- Ook commercieel actief
- Contacteer:
nope, goed aftekenen en uit de losse hand.SARK schreef:Netjes hoorHoe heb je het freeswerk voor de KEF-jes gedaan, met een mal
Is een klusje, maar het gaat prima. Je moet wel je kop er bij houden.
Er zijn hele kleine stukjes die ietsjes minder strak zijn, maar zelf met mal krijg je dat.
Ik moet hem toch nog aan de voorkant met primer/filler behandelen en daarna spuiten, dus de oneffenheden trekken dan wel weg.
We gaan zo aan speakertje 2 beginnen
- b_force
- Ook commercieel actief
- Contacteer:
Ik heb natuurlijk eerst een proef gedraaid. Beetje de frees leren kennen zeg maarSARK schreef:Eerst getest op een afval stukje of meteen "gaan met die banaan"b_force schreef:nope, goed aftekenen en uit de losse hand.![]()
Ehm, je snapt natuurlijk wel dat we (ik) nu wel wat scherpe foto's van het freeswerk willen zien
Daarna met veel beleid gaan frezen. Je kan beter eerst te weinig frezen dan natuurlijk te veel.
Samen met een mesje en schuurpapier krijg je een prima resultaat.
Overigens wil ik best mooie foto's maken, als iemand mij een digicam geeft
(misschien binnenkort maar eens eentje kopen)
- voodooless
- Contacteer:
AARRGGG, ik wilde jouw topic Freaky center! weer eens bekijken en nu blijken alle foto's weg te zijnvoodooless schreef:Netjes gedaanIk weet hoe lastig dat is uit de losse hand.
Wil je het nog netter: plak de randen van units af met schilderstape, en zet ze weer in. Plamuur dan alle kiertjes dicht. laat het uitharden en haal dan de units en de tape weer los. Perfect resultaat
Watskeburt
- b_force
- Ook commercieel actief
- Contacteer:
Hij heeft een server gewoon thuis staan, en aangezien onze Christiaan leuk aan het verhuizen is, denk ik dat hij die nog niet heeft staanSARK schreef:AARRGGG, ik wilde jouw topic Freaky center! weer eens bekijken en nu blijken alle foto's weg te zijnvoodooless schreef:Netjes gedaanIk weet hoe lastig dat is uit de losse hand.
Wil je het nog netter: plak de randen van units af met schilderstape, en zet ze weer in. Plamuur dan alle kiertjes dicht. laat het uitharden en haal dan de units en de tape weer los. Perfect resultaat![]()
Watskeburt
- voodooless
- Contacteer:
fixed
Server staat nog gewoon aan in mijn oude huis (bij mijn ouders), maar inmiddels via een ander ADSL abbonnement, en dus klopt de hostname niet meer. Aangezien ik ook een eigen .com DNS adresje heb moest ik alleen ff de hostname aanpassen. Helaas is de upload zeer sucky op dit moment, dus erg snel zal het niet gaan. Komt hoop ik snel verandering in 
- b_force
- Ook commercieel actief
- Contacteer:
dit is het laatste gesimuleerde filter (met uiteraard gemeten impedantie en spl)
vergelijking links en rechts is best goed

met dit filter:

Ik neem aan dat het daadwerkelijke filter ongeveer net zo meet/klinkt.
voor het gemak fftjes een impedantie boxje gemaakt
(iisie niet mooi ?
)

Ik mag wel opschieten met de afwerking, voor de 26e
vergelijking links en rechts is best goed

met dit filter:

Ik neem aan dat het daadwerkelijke filter ongeveer net zo meet/klinkt.
voor het gemak fftjes een impedantie boxje gemaakt

Ik mag wel opschieten met de afwerking, voor de 26e
- b_force
- Ook commercieel actief
- Contacteer:
zo, vandaag flink wezen klussen.
Nieuwe Bosch schuurmachine gekocht
Echter zijn er nog 2 kleine probleempjes:
probleem 1:

Zoals je kan zien is bij de bovenste 2 schroefgaatjes het rubber een klein beetje gescheurd. dit is echter al best lang zo (voor dat ik ze kreeg).
Is dit op een manier te fixen ?
Zijn er kleine schroeven (maar wel m4 of m5). zodat ze niet verder beschadigen ?
En hier zit ook een klein foutje (sorry voor de wat wazige foto)

Echter zeg ik er nog niks over, want als het niet opvalt, zal het wel meevallen.
Wat we vandaag nog meer gedaan hebben:

Zooitje eindelijk dicht lijmen
En daarna plamuren (spuit plamuur van motip)

Er kan nog wel een laagje over want op sommige stukken is hij erg dun geworden (zeker de zijkanten).
Heel misschien wordt het vanavond de eerste spuit laag aanbrengen, maar ik weet niet of ik dat wel haal.
Nieuwe Bosch schuurmachine gekocht
Echter zijn er nog 2 kleine probleempjes:
probleem 1:

Zoals je kan zien is bij de bovenste 2 schroefgaatjes het rubber een klein beetje gescheurd. dit is echter al best lang zo (voor dat ik ze kreeg).
Is dit op een manier te fixen ?
Zijn er kleine schroeven (maar wel m4 of m5). zodat ze niet verder beschadigen ?
En hier zit ook een klein foutje (sorry voor de wat wazige foto)

Echter zeg ik er nog niks over, want als het niet opvalt, zal het wel meevallen.
Wat we vandaag nog meer gedaan hebben:

Zooitje eindelijk dicht lijmen
En daarna plamuren (spuit plamuur van motip)

Er kan nog wel een laagje over want op sommige stukken is hij erg dun geworden (zeker de zijkanten).
Heel misschien wordt het vanavond de eerste spuit laag aanbrengen, maar ik weet niet of ik dat wel haal.