Dan compenseer je eigenlijk de brom. Dat kan ook door de 50Hz precies te balanceren over het filament met een balanspotmetertje. De standaard manier die meestal gebruikt wordt. Ik ben zelf nooit zo voor dat soort balanceer- dan wel compensatietrucks omdat ze heel nauw luisteren: Kleine verschillen t.o.v. grote signalen. Op den duur geeft dat toch weer verloop. Als we dan toch bezig zijn dan ook gelijk een nette DC op het filament
Overigens wordt het rendement op deze manier van anode load niet groter. Je krijgt er dan wel 2x zoveel vermogen uit maar je stopt er ook 2x zoveel in aan sby vermogen. Met een Va van 300V en Ib van 75ma stookt het 2x 300 x 0,075 = 45W. Voor een redelijk nominaal uitgangsvermogen van 15W een rendement van 33%. Helemaal niet zo gek. Maar het wordt dus geen rendement van een echte PP versterker.
Wil je er een echte versterker van maken dan heb je ook nog een stuurtrap nodig die een 120V_pp moet kunnen leveren. En dus iets van een factor 45 - 60 versterkt. En daar wil je dan eigenlijk ook een hoge PSRR. Nu we toch leuk met fets bezig zijn zit ik te denken aan een Mu follower met mosfet.