Lange termijn KT120 versterker
Moderator: Beheerdersteam
Re: Lange termijn KT120 versterker
Ik denk dat de keus van Anne met de PC92 beter was als die PC88 die gevonden heb
Aangezien ik geen haast heb en jij ook niet
Beter even rondkijken of we die pc92/96 die Anne opperde als nog niet ergens kunnen vinden
Misschien bij Wim Rotte
Ja die heeft er nog 9 voor 2€ per stuk.
Aangezien ik geen haast heb en jij ook niet
Beter even rondkijken of we die pc92/96 die Anne opperde als nog niet ergens kunnen vinden
Misschien bij Wim Rotte
Ja die heeft er nog 9 voor 2€ per stuk.
Re: Lange termijn KT120 versterker
Wat is 'r nou weer mis met een PC88Bert61 schreef:Ik denk dat de keus van Anne met de PC92 beter was als die PC88 die gevonden heb
Aangezien ik geen haast heb en jij ook niet
Beter even rondkijken of we die pc92/96 die Anne opperde als nog niet ergens kunnen vinden
Misschien bij Wim Rotte
Ja die heeft er nog 9 voor 2€ per stuk.
De PC92 en PC96 zijn dezelfde buis enkel andere aansluitingen.
PC92 elke elektrode één pin en de PC96 heeft twee pinnen aan het stuurrooster.
Anne
Re: Lange termijn KT120 versterker
Excuus Anne voor mn wispelturigheid .Ah!buis schreef:Wat is 'r nou weer mis met een PC88Bert61 schreef:Ik denk dat de keus van Anne met de PC92 beter was als die PC88 die gevonden heb
Aangezien ik geen haast heb en jij ook niet
Beter even rondkijken of we die pc92/96 die Anne opperde als nog niet ergens kunnen vinden
Misschien bij Wim Rotte
Ja die heeft er nog 9 voor 2€ per stuk.![]()
De PC92 en PC96 zijn dezelfde buis enkel andere aansluitingen.
PC92 elke elektrode één pin en de PC96 heeft twee pinnen aan het stuurrooster.
Anne
Nou niet zo heelveel maar ik heb er maar twee
De andere PCC88 bleek een andere buis te zijn Waar ik er ook 3 van had vallen dus af
Aan de PC88 zitten wel 5-6 buispennen aan het stuurrooster brom ?
Moet dus voor Bas er ook een paar vinden
En ik zag dat de Pc92/96 bij Wim Rotte ze volop leverbaar waren en de PC88 overigens ook zag ik
Maar aan je reactie merk ik dat ik ze niet zomaar kan gebruiken zonder aanpassingen in waardes van componenten
Re: Lange termijn KT120 versterker
Er hoeft niks te veranderen behalve dan de aansluitingen.Bert61 schreef:En ik zag dat de Pc92/96 bij Wim Rotte ze volop leverbaar waren en de PC88 overigens ook zag ik
Maar aan je reactie merk ik dat ik ze niet zomaar kan gebruiken zonder aanpassingen in waardes van componenten
De 92 & 96 hebben maar 7pinnen en zijn onderling ook nog verschillend.
Anne
Re: Lange termijn KT120 versterker
Dus we kunnen altijd nog kiezen of het de pc88, 92 of 96 wordt? Alleen rekening houden met de aansluitingen van de pinnen.
Re: Lange termijn KT120 versterker
En de Voet is ook anders wat groterhardbats schreef:Dus we kunnen altijd nog kiezen of het de pc88, 92 of 96 wordt? Alleen rekening houden met de aansluitingen van de pinnen.
Ik denk als we de steek weten en diameter gat we kunnen besluiten hoe dit op te lossen
Ik heb de vraag al bij Jukeboxrevival weg gelegd
Re: Lange termijn KT120 versterker
Dus, als je een "iets kleiner" gat maakt zit je goedBert61 schreef:Antwoord gekregen De 7 pins Buisvoet is iets kleiner
Anne
Re: Lange termijn KT120 versterker
iets kleiner kunnen we wel rekening mee houden toch. als het een fractie scheelt past beide wel lijkt me.
Re: Lange termijn KT120 versterker
Doen weAh!buis schreef:Dus, als je een "iets kleiner" gat maakt zit je goedBert61 schreef:Antwoord gekregen De 7 pins Buisvoet is iets kleiner![]()
Anne
Re: Lange termijn KT120 versterker
Bert61 schreef:Doen weAh!buis schreef:Dus, als je een "iets kleiner" gat maakt zit je goedBert61 schreef:Antwoord gekregen De 7 pins Buisvoet is iets kleiner![]()
Anne![]()
Re: Lange termijn KT120 versterker
Bert61 schreef:Ik heb het zelfde voetje bij Alie gevonden
Re: Lange termijn KT120 versterker
even de grove lijnen van een idee getekend. Ik hoop dat het schuin plaatsen van buizen geen nadelige gevolgen heeft?
Edit, de render ipv een screenshot.
Edit, de render ipv een screenshot.
Laatst gewijzigd door hardbats op ma 20 jan 2020, 22:06, 1 keer totaal gewijzigd.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15175
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Lange termijn KT120 versterker
Nee is geen punt. Ze moeten wel hun warmte kwijt kunnen (worden echt fors warm) dus de boven kant zou je dan wel open moeten laten (wat je volgens mij ook hebt nu als ik het goed zie), of van ventilatiegaten moeten voorzien. Maar wat je schetst kan zeker.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Lange termijn KT120 versterker
correct, het idee is ook zeker een afgeleide van een product.Leeuwarden schreef:Zoiets is commercieel verkrijgbaar...
alleen zijn dat geen monoblokken en kost het wat meer.
- Zwartoog
- Berichten: 343
- Lid geworden op: za 19 okt 2019, 16:37
- Locatie: 's-Hertogenbosch
- Contacteer:
Re: Lange termijn KT120 versterker
Grappig dat niemand zich hier druk maakt over schuin plaatsen. Je leest vaak dat dit absoluut geen goed idee is, omdat de windingen kunnen gaan hangen en daardoor je geluid slechter wordt.
Vind ik persoonlijk een vaag verhaal, maar wat is daar de basis van?
Een ander argument, dat ze makkelijker los kunnen gaan zitten en eruit vallen, is een steekhoudender argument, maar met goede voeten zouden ze goed vast moeten zitten.
Vind ik persoonlijk een vaag verhaal, maar wat is daar de basis van?
Een ander argument, dat ze makkelijker los kunnen gaan zitten en eruit vallen, is een steekhoudender argument, maar met goede voeten zouden ze goed vast moeten zitten.
Re: Lange termijn KT120 versterker
Voorschrift volgens Genalex voor de KT88. Dat met pin 4 en 8 is dat de buis de meeste warmte uitstraalt loodrecht op de lijn 4-8 . Door ze naast elkaar op die lijn te zetten voorkomt dat de ene de andere heet staat te stralen.
Of dat dezelfde richting is voor de KT120 ??
Anne
Of dat dezelfde richting is voor de KT120 ??
Anne
Re: Lange termijn KT120 versterker
Als we die dingen even op een voet zetten en wat Anodestroom laten lopen en kijken waar het meeste warmte straling is weten we dat
maar als twee buizen zo schuin opgesteld staan is het niet eens het hele deel wat elkaar direct zien
maar als twee buizen zo schuin opgesteld staan is het niet eens het hele deel wat elkaar direct zien
Re: Lange termijn KT120 versterker
nog een vraagje, graag zou ik een VU buis in de behuizing willen zoals een EM84.
Kan dit nog binnen zowel de voeding als het versterker schema?
Kan dit nog binnen zowel de voeding als het versterker schema?
Re: Lange termijn KT120 versterker
Nog genoeg over .hardbats schreef:nog een vraagje, graag zou ik een VU buis in de behuizing willen zoals een EM84.
Kan dit nog binnen zowel de voeding als het versterker schema?
Anne
Re: Lange termijn KT120 versterker
omdat er terecht werd opgemerkt dat het design wat ik eerst poste commercieel verkrijgbaar was ben ik nu wat bezig gegaan met andere opstelling maar wel in de zelfde vormfactor als eerst. Tevens ook een EM84 toegevoegd.
tevens heb ik de trafo's gedraait, is deze manier toegestaan of was het plat naast elkaar beter?
als er mensen zijn met andere leuke ideeën, opmerking of toevoegingen dan hoor ik het graag
tevens heb ik de trafo's gedraait, is deze manier toegestaan of was het plat naast elkaar beter?
als er mensen zijn met andere leuke ideeën, opmerking of toevoegingen dan hoor ik het graag
