Lange termijn KT120 versterker

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Lange termijn KT120 versterker

Bericht door OpaBert »

Ik denk dat de keus van Anne met de PC92 beter was als die PC88 die gevonden heb
Aangezien ik geen haast heb en jij ook niet
Beter even rondkijken of we die pc92/96 die Anne opperde als nog niet ergens kunnen vinden
Misschien bij Wim Rotte
Ja die heeft er nog 9 voor 2€ per stuk.
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Lange termijn KT120 versterker

Bericht door Ah!buis »

Bert61 schreef:
Ik denk dat de keus van Anne met de PC92 beter was als die PC88 die gevonden heb
Aangezien ik geen haast heb en jij ook niet
Beter even rondkijken of we die pc92/96 die Anne opperde als nog niet ergens kunnen vinden
Misschien bij Wim Rotte
Ja die heeft er nog 9 voor 2€ per stuk.
Wat is 'r nou weer mis met een PC88 :?
De PC92 en PC96 zijn dezelfde buis enkel andere aansluitingen.
PC92 elke elektrode één pin en de PC96 heeft twee pinnen aan het stuurrooster.
Anne
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Lange termijn KT120 versterker

Bericht door OpaBert »

Ah!buis schreef:
Bert61 schreef:
Ik denk dat de keus van Anne met de PC92 beter was als die PC88 die gevonden heb
Aangezien ik geen haast heb en jij ook niet
Beter even rondkijken of we die pc92/96 die Anne opperde als nog niet ergens kunnen vinden
Misschien bij Wim Rotte
Ja die heeft er nog 9 voor 2€ per stuk.
Wat is 'r nou weer mis met een PC88 :?
De PC92 en PC96 zijn dezelfde buis enkel andere aansluitingen.
PC92 elke elektrode één pin en de PC96 heeft twee pinnen aan het stuurrooster.
Anne
Excuus Anne voor mn wispelturigheid . :hide: :hide:
Nou niet zo heelveel maar ik heb er maar twee
De andere PCC88 bleek een andere buis te zijn Waar ik er ook 3 van had vallen dus af
Aan de PC88 zitten wel 5-6 buispennen aan het stuurrooster brom ? :?: dat is mijn bezwaar tegen de PC88
Moet dus voor Bas er ook een paar vinden
En ik zag dat de Pc92/96 bij Wim Rotte ze volop leverbaar waren en de PC88 overigens ook zag ik
Maar aan je reactie merk ik dat ik ze niet zomaar kan gebruiken zonder aanpassingen in waardes van componenten
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Lange termijn KT120 versterker

Bericht door Ah!buis »

Bert61 schreef:
En ik zag dat de Pc92/96 bij Wim Rotte ze volop leverbaar waren en de PC88 overigens ook zag ik
Maar aan je reactie merk ik dat ik ze niet zomaar kan gebruiken zonder aanpassingen in waardes van componenten
Er hoeft niks te veranderen behalve dan de aansluitingen.
De 92 & 96 hebben maar 7pinnen en zijn onderling ook nog verschillend.
Anne
Bijlagen
92&96.png
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Lange termijn KT120 versterker

Bericht door OpaBert »

Dankje wel Anne :dank:
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: Lange termijn KT120 versterker

Bericht door hardbats »

Dus we kunnen altijd nog kiezen of het de pc88, 92 of 96 wordt? Alleen rekening houden met de aansluitingen van de pinnen.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Lange termijn KT120 versterker

Bericht door OpaBert »

hardbats schreef:
Dus we kunnen altijd nog kiezen of het de pc88, 92 of 96 wordt? Alleen rekening houden met de aansluitingen van de pinnen.
En de Voet is ook anders wat groter
Ik denk als we de steek weten en diameter gat we kunnen besluiten hoe dit op te lossen
Ik heb de vraag al bij Jukeboxrevival weg gelegd
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Lange termijn KT120 versterker

Bericht door OpaBert »

Antwoord gekregen De 7 pins Buisvoet is iets kleiner :?
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Lange termijn KT120 versterker

Bericht door Ah!buis »

Bert61 schreef:
Antwoord gekregen De 7 pins Buisvoet is iets kleiner :?
Dus, als je een "iets kleiner" gat maakt zit je goed :rofl:
Anne
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: Lange termijn KT120 versterker

Bericht door hardbats »

iets kleiner kunnen we wel rekening mee houden toch. als het een fractie scheelt past beide wel lijkt me.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Lange termijn KT120 versterker

Bericht door OpaBert »

Ah!buis schreef:
Bert61 schreef:
Antwoord gekregen De 7 pins Buisvoet is iets kleiner :?
Dus, als je een "iets kleiner" gat maakt zit je goed :rofl:
Anne
Doen we :goedzo: :lol:
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Lange termijn KT120 versterker

Bericht door OpaBert »

Bert61 schreef:
Ah!buis schreef:
Bert61 schreef:
Antwoord gekregen De 7 pins Buisvoet is iets kleiner :?
Dus, als je een "iets kleiner" gat maakt zit je goed :rofl:
Anne
Doen we :goedzo: :lol:
Bijlagen
E9064AAB-40CC-4561-AFA3-4F3C81719640.jpeg
9386CD64-127E-4839-A471-004A0700DA44.jpeg
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Lange termijn KT120 versterker

Bericht door OpaBert »

Ik heb het zelfde voetje bij Alie gevonden
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Lange termijn KT120 versterker

Bericht door OpaBert »

Bert61 schreef:
Ik heb het zelfde voetje bij Alie gevonden
Bijlagen
088AC663-CF54-43CC-A60B-0ED00CD7029E.jpeg
9AD0431A-4E6E-4BFA-A820-47A7C33E7DED.jpeg
06E5AEAC-7724-4841-8C7B-04139BE19DCD.jpeg
17BE2F08-E25C-41D9-B226-8FA68750A57C.png
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Lange termijn KT120 versterker

Bericht door OpaBert »

Of dit voetje voor de 6N6P
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: Lange termijn KT120 versterker

Bericht door hardbats »

even de grove lijnen van een idee getekend. Ik hoop dat het schuin plaatsen van buizen geen nadelige gevolgen heeft? :roll:
assembly amp v5.1.png
Edit, de render ipv een screenshot.
Bijlagen
assembly amp v5.png
Laatst gewijzigd door hardbats op ma 20 jan 2020, 22:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15175
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Lange termijn KT120 versterker

Bericht door Barry2001 »

Nee is geen punt. Ze moeten wel hun warmte kwijt kunnen (worden echt fors warm) dus de boven kant zou je dan wel open moeten laten (wat je volgens mij ook hebt nu als ik het goed zie), of van ventilatiegaten moeten voorzien. Maar wat je schetst kan zeker.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Lange termijn KT120 versterker

Bericht door Leeuwarden »

Zoiets is commercieel verkrijgbaar...
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: Lange termijn KT120 versterker

Bericht door hardbats »

Leeuwarden schreef:
Zoiets is commercieel verkrijgbaar...
correct, het idee is ook zeker een afgeleide van een product.
alleen zijn dat geen monoblokken en kost het wat meer.
Gebruikersavatar
Zwartoog
Berichten: 343
Lid geworden op: za 19 okt 2019, 16:37
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

Re: Lange termijn KT120 versterker

Bericht door Zwartoog »

Grappig dat niemand zich hier druk maakt over schuin plaatsen. Je leest vaak dat dit absoluut geen goed idee is, omdat de windingen kunnen gaan hangen en daardoor je geluid slechter wordt.

Vind ik persoonlijk een vaag verhaal, maar wat is daar de basis van? :think:

Een ander argument, dat ze makkelijker los kunnen gaan zitten en eruit vallen, is een steekhoudender argument, maar met goede voeten zouden ze goed vast moeten zitten.
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Lange termijn KT120 versterker

Bericht door Ah!buis »

Voorschrift volgens Genalex voor de KT88.
H-of-V.png
Dat met pin 4 en 8 is dat de buis de meeste warmte uitstraalt loodrecht op de lijn 4-8 . Door ze naast elkaar op die lijn te zetten voorkomt dat de ene de andere heet staat te stralen.
Of dat dezelfde richting is voor de KT120 ??
Anne
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Lange termijn KT120 versterker

Bericht door OpaBert »

Als we die dingen even op een voet zetten en wat Anodestroom laten lopen en kijken waar het meeste warmte straling is weten we dat
maar als twee buizen zo schuin opgesteld staan is het niet eens het hele deel wat elkaar direct zien
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: Lange termijn KT120 versterker

Bericht door hardbats »

nog een vraagje, graag zou ik een VU buis in de behuizing willen zoals een EM84.
Kan dit nog binnen zowel de voeding als het versterker schema?
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Lange termijn KT120 versterker

Bericht door Ah!buis »

hardbats schreef:
nog een vraagje, graag zou ik een VU buis in de behuizing willen zoals een EM84.
Kan dit nog binnen zowel de voeding als het versterker schema?
Nog genoeg over .
Anne
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: Lange termijn KT120 versterker

Bericht door hardbats »

omdat er terecht werd opgemerkt dat het design wat ik eerst poste commercieel verkrijgbaar was ben ik nu wat bezig gegaan met andere opstelling maar wel in de zelfde vormfactor als eerst. Tevens ook een EM84 toegevoegd.
tevens heb ik de trafo's gedraait, is deze manier toegestaan of was het plat naast elkaar beter? :roll:
assembly amp 3 v1.png
assembly amp 3 v1 3.png
assembly amp 3 v1 2.png
als er mensen zijn met andere leuke ideeën, opmerking of toevoegingen dan hoor ik het graag :yeah:
Plaats reactie