Heb het iets anders gedaan als ik in eerste instantie had afgetekend.
Was eerst voornemens om de facetten naar de breedte van de monitor toe te laten lopen maar hierdoor lijkt de laagkast dan erg bol.Heb nu dezelfde hoek genomen als de monitor.
Hier het resultaat van de eerste grondverf
Goed laten drogen en dan opschuren waarna ik wat kleine foutjes heb weg te werken met staalplamuur.Dan nog een of twee lagen en maar gelijk door naar de spuiter.
Hier het resultaat van de eerste grondverf
Goed laten drogen en dan opschuren waarna ik wat kleine foutjes heb weg te werken met staalplamuur.Dan nog een of twee lagen en maar gelijk door naar de spuiter.
staalplamuur is ook plamuur op polyester basis,alleen hecht het ook op staal(goede eigenschappen met rek en krimp)
werkt ook zeer goed op hout,maar probeer de lagen zo dun mogenlijk te houden,anders ga je `t later zeker zien.
het bekleden met een laagje mdf of dik fineer geeft inderdaad op de lange termijn een mooier effect.
want naden plamuren blijft lastig,en komen bijna altijd weer naar voren,bij mijn vorige speakers kwamen de naden ook te voorschijn na 8 maanden.
met een zijdeglans of een matte lak zal het in ieder geval bijna niet opvallen,maar voor bijna zijn we niet aan `t bouwen.
Het is niet zo dat ik naden heb(in de facetten) maar heb 2 kleine beschadegingen van het schaven vandaar dat plamuren ter sprake is gekomen.Extra Mdf opplakken is ook niet echt `n optie want dan kloppen de verhoudingen niet meer.
Fineer is wat werking van het Mdf betreft de beste oplossing maar ik wil kleur=spuiten.
Hoe doen de "profi" speakerbouwers dit
kleine beschadigingen kun je probleemloos weg plamuren,je kan ook alleen de facet fineren om elke werking van de naad uit het zicht te verwijderen,dus het zelfde als mdf erop plakken,maar dan dunner.
Hier even wat updates wat het filter betreft:gisterende Mkp in het laag vervangen door `n Mkp+.Eerste indrukken hier zijn meer dynamiek,borstel over `n drum was eerst meer `n (vaag)veeg geluid maar is nu zeer subtiel en heel herkenbaar.Ook het riet van een klarinet is nu mooier te horen en in de lage regionen zit er iets meer attack in het geheel.Je voelt nu gewoon de kast van een piano in de lagere regionen! Nu net de luchtspoel in het hoog vervangen door een bandspoel en dat doet veel met de ruimtelijkheid van de weergave,het trekt meer open,meer diepte en nog meer kippevel momenten
Even `n kleine update.
Kon niet langer wachten en dus net de kast naar beneden gehaald en aangesloten.(let niet op de afwerking want dat is nog niet naar m`n zin )Eerst maar eens even `n tijdje luisteren en dan weer verder.