Pagina 5 van 9
Re: Luisterdag Alphen a/d Rijn -> 19 November 2016 !
Geplaatst: ma 14 nov 2016, 22:11
door mikekiwi
Genoteerd en in het provisorische programma geupdate...
RNacoustics schreef:Ik heb geen bezwaar

Als iedereen maar wel de gelegenheid krijg, ons creatie te beluisteren

OK, thanks
Re: Luisterdag Alphen a/d Rijn -> 19 November 2016 !
Geplaatst: di 15 nov 2016, 16:32
door markh
Het is een tijd geleden..
Maar ik kom ook.
Grtz, Mark
Re: Luisterdag Alphen a/d Rijn -> 19 November 2016 !
Geplaatst: di 15 nov 2016, 22:19
door mikekiwi
Je staat erbij Mark!
Re: Luisterdag Alphen a/d Rijn -> 19 November 2016 !
Geplaatst: wo 16 nov 2016, 11:13
door Renej
Ik kom ook, tezamen met FredM.
Als het meezit gaat de EL84 versterker Baby Huey ook mee.
Groet René
Re: Luisterdag Alphen a/d Rijn -> 19 November 2016 !
Geplaatst: wo 16 nov 2016, 11:33
door Jamesblond
Lijkt me tof om ook te komen, evt met een vriend. Waar en hoe meld ik me aan?
Re: Luisterdag Alphen a/d Rijn -> 19 November 2016 !
Geplaatst: wo 16 nov 2016, 11:56
door Dan
Zoals het er nu uitziet neem ik onderstaande set mee. Een poor men's Ultrazoom
Klinkt best goed eigenlijk!
Re: Luisterdag Alphen a/d Rijn -> 19 November 2016 !
Geplaatst: wo 16 nov 2016, 11:58
door dre
Nou,dat lijkt me prima!
Re: Luisterdag Alphen a/d Rijn -> 19 November 2016 !
Geplaatst: wo 16 nov 2016, 12:16
door mikekiwi
Dan schreef:Zoals het er nu uitziet neem ik onderstaande set mee. Een poor men's Ultrazoom
Klinkt best goed eigenlijk!
20161115_151738.jpg
even zien, ik tel twee schermen, 3 subwoofers, 2 receivers...jeetje dat wordt nog krap in het programma...
Renej schreef:Ik kom ook, tezamen met FredM.
Als het meezit gaat de EL84 versterker Baby Huey ook mee.
Groet René
Leuk, ik zet je er zo bij!
Jamesblond schreef:Lijkt me tof om ook te komen, evt met een vriend. Waar en hoe meld ik me aan?
Nou, dat is bij deze gebeurd, je gaat met 2 personen op de lijst...
Re: Luisterdag Alphen a/d Rijn -> 19 November 2016 !
Geplaatst: wo 16 nov 2016, 15:12
door markh
is het goed als ik iemand meeneem?
grtz, Mark
Re: Luisterdag Alphen a/d Rijn -> 19 November 2016 !
Geplaatst: wo 16 nov 2016, 15:30
door mikekiwi
markh schreef:is het goed als ik iemand meeneem?
grtz, Mark
Uiteraard! Iedere liefhebber is welkom (mits hij/zij wel ook de bijdrage betaald om de ruimtes te kunnen huren

)
Re: Luisterdag Alphen a/d Rijn -> 19 November 2016 !
Geplaatst: wo 16 nov 2016, 15:54
door Jamesblond
Betalen bij binnenkomst, neem ik aan?
Re: Luisterdag Alphen a/d Rijn -> 19 November 2016 !
Geplaatst: wo 16 nov 2016, 16:37
door Henkjan
yep
Re: Luisterdag Alphen a/d Rijn -> 19 November 2016 !
Geplaatst: wo 16 nov 2016, 17:16
door Pjotr

Robert/Mike hou die HJ in de gaten zaterdag. Als je de kas kwijt bent ....

Re: Luisterdag Alphen a/d Rijn -> 19 November 2016 !
Geplaatst: wo 16 nov 2016, 17:41
door mikekiwi
Pjotr schreef:

Robert/Mike hou die HJ in de gaten zaterdag. Als je de kas kwijt bent ....

Dan weet ik ook waar de factuur naartoe gestuurd kan worden, geen probleem.
Jamesblond schreef:Betalen bij binnenkomst, neem ik aan?
Er is geen kassa-achtig iets bij de ingang, maar RobertD en ikzelf lopen rond met naambordjes (Oh jee, waar zijn die dingen ook alweer

) , en je kan dus bij ons je centjes kwijt. Pinnen kan niet, fooien zijn voor de forumpot

Re: Luisterdag Alphen a/d Rijn -> 19 November 2016 !
Geplaatst: wo 16 nov 2016, 17:59
door mikekiwi
TopicStart aangepast met een samenvatting van de praktische informatie, bij deze hier ook nog even geplaatst voor diegenen die niet elke dag het hele topic weer opnieuw doornemen:
Praktische informatie:
Starttijd: 10:00 (vanaf 09:30 gaan de deuren open)
Eindtijd: 21:00 uur (je mag ook eerder naar huis)
Workshop akoestiek Ben Kok: 11:00 - 12:30
Toegangsprijs: €5,00 (zodat we de zaalhuur kunnen betalen) + vrijwillige extra bijdrage als je de Akoestiek workshop wilt bijwonen
Er is geen kassa bij de ingang, maar RobertD en mikekiwi lopen rond met naambordjes, je kunt dus bij ons je centjes kwijt. Pinnen kan niet, fooien zijn voor de forumpot. Wisselgeld is er aan het eind van de dag meer dan aan het begin van de dag
De
locatie is gelijk aan de vorige keer, te weten:
Wijkcentrum Kerk en Zanen
De Oude Wereld 51 - 59
2408 NV Alphen aan den Rijn
Gratis parkeerplaatsen in overvloed (let wel op de vele flitspalen in en om Alphen, ze zijn pas opgepoetst en doen het prima

)
De luisterruimtes zijn op de 1e verdieping, als je binnenkomt gelijk rechts de trap op. Er is een lift om zware spullen naar boven te krijgen en voor rolstoelgebruikers, ga zelf zo veel mogelijk met de trap.
Verder komen er diverse forumleden met hun troetelapparaten op bezoek. Iedereen is erg trots op zijn creaties, dus ga er ook op die manier mee om. Aansluiten gebeurt alleen door de eigenaar, tenzij uitdrukkelijk toestemming is verleend. Moet je iets verplaatsen en is de eigenaar niet in de buurt, doe het dan met uiterste voorzichtigheid.
Er zal op korte termijn een eerste versie van de dagindeling worden gedeeld via het forum. Deze kan na op- en aanmerkingen en aan- en afmeldingen nog wat wijzigen. Ik probeer het hier up-to-date te houden, maar er komt sowieso een definitieve versie bij de luisterruimtes te hangen.
Als je spulletjes meebrengt om te demonstreren is het wel handig om het programma even in de gaten te houden om te zorgen dat alles er op tijd is en ook geluid produceert (pechgevallen daargelaten). Luisterstints duren 45 minuten, daarna ca 15 minuten om de boel om te bouwen voor de volgende
Eten/Drinken: er is op de begane grond van het wijkcentrum een kleine bar voor koffie, thee, frisdrank en bier. Ook wat kleine dingen om te eten (koeken etc). op ca 200m lopen is een winkelcentrum met o.a. 'n supermarkt, snackbar, en twee restaurants.
Voor het avondeten gaat er meestal een groep naar een restaurant (recensies in de topics over de voorgaande twee luisterdagen in Alphen), de rest blijft in het wijkcentrum en laat pizza's komen (denk ik). Tot ca 20:30 kan er nog worden geluisterd naar apparatuur/luidsprekers die nog aanwezig zijn, maar dan zonder vaste planning.
Re: Luisterdag Alphen a/d Rijn -> 19 November 2016 !
Geplaatst: wo 16 nov 2016, 18:06
door Barry2001
Kan er helaas niet bij zijn zaterdag, maar wens alle aanwezigen veel plezier toe

Re: Luisterdag Alphen a/d Rijn -> 19 November 2016 !
Geplaatst: wo 16 nov 2016, 20:28
door Pjotr
Vond op zolder bij mijn vader een heuse Karlson kast met een 9710M er in die hij ergens eind jaren '60 gemaakt heeft. Nu komen beide nog wel eens ter sprake alhier en de laatste tijd specifiek de 9710.
Misschien iets om za as te demonstreren van hoe dat nou in werkelijkheid klinkt? Het is maar 1 kast dus dat wordt een mono demo. Iemand een leuke buizen amp van iets van 25W er voor?
Re: Luisterdag Alphen a/d Rijn -> 19 November 2016 !
Geplaatst: wo 16 nov 2016, 21:29
door Àadjo
Na jarenlange afwezigheid zal ik er ook weer eens zijn. Vanaf 16:00 uur. MVG, Aad
Re: Luisterdag Alphen a/d Rijn -> 19 November 2016 !
Geplaatst: wo 16 nov 2016, 22:07
door mikekiwi
Àadjo schreef:Na jarenlange afwezigheid zal ik er ook weer eens zijn. Vanaf 16:00 uur. MVG, Aad
Fijn, tot zaterdag!
Re: Luisterdag Alphen a/d Rijn -> 19 November 2016 ! ->programmaconcept bijgevoegd
Geplaatst: wo 16 nov 2016, 22:09
door mikekiwi
Heb aan de startpost (en dit bericht) een eerste conceptversie van het programma bijgevoegd. Heb mijn best gedaan om apparatuur, luidsprekers en luisterruimtes te matchen, maar het kan altijd beter.
Neem het even door en kijk of je nog zaken mist en/of laat weten als je graag iets zou willen veranderen of als je verbetermogelijkheden ziet....
Re: Luisterdag Alphen a/d Rijn -> 19 November 2016 ! ->programmaconcept bijgevoegd
Geplaatst: wo 16 nov 2016, 22:14
door dre
Een mooie bron ik kamer 9?
Re: Luisterdag Alphen a/d Rijn -> 19 November 2016 ! ->programmaconcept bijgevoegd
Geplaatst: wo 16 nov 2016, 22:15
door Henkjan
dre schreef:Een mooie bron ik kamer 9?
zal ik eens zien of mn B77 zin heeft?
Re: Luisterdag Alphen a/d Rijn -> 19 November 2016 ! ->programmaconcept bijgevoegd
Geplaatst: wo 16 nov 2016, 23:32
door pappaleo
En anders een Sony X77ES?
Re: Luisterdag Alphen a/d Rijn -> 19 November 2016 !
Geplaatst: wo 16 nov 2016, 23:35
door pappaleo
Pjotr schreef:Vond op zolder bij mijn vader een heuse Karlson kast met een 9710M er in die hij ergens eind jaren '60 gemaakt heeft. Nu komen beide nog wel eens ter sprake alhier en de laatste tijd specifiek de 9710.
Misschien iets om za as te demonstreren van hoe dat nou in werkelijkheid klinkt? Het is maar 1 kast dus dat wordt een mono demo. Iemand een leuke buizen amp van iets van 25W er voor?
Ik heb nog 2 EL34pp monoblokjes staan. Daar kan er wel een van mee. Nog wel een pré of regelbare bron nodig.
Edit: ach
pappaleo schreef:En anders een Sony X77ES?
Daar maak ik dan wel een mono kabeltje voor.
Re: Luisterdag Alphen a/d Rijn -> 19 November 2016 ! ->programmaconcept bijgevoegd
Geplaatst: do 17 nov 2016, 0:14
door RobertD
Ik kan ook nog wel een cd speler meenemen...