Pagina 5 van 5

Re: welke schuurmachine.....

Geplaatst: di 17 aug 2021, 14:26
door Shadow
Goed spul, gelijk maar een doosje van die Mirka Abranet besteld...
20210817_142339.jpg
20210817_142342.jpg
:goedzo:

Re: welke schuurmachine.....

Geplaatst: di 17 aug 2021, 14:33
door Bean
Over het algemeen wordt aangeraden om bij Abranet een tussenzooltje te gebruiken. Als ik het goed heb is het klittenband van bv. een Festool schuurzool net iets anders en slijt daardoor heel hard. Bijvoorbeeld deze:https://www.nonpaints.com/nl/mirka-besc ... 0mm-velcro

Re: welke schuurmachine.....

Geplaatst: di 17 aug 2021, 14:51
door aaronboumans
Ja vergeten te vermelden; tussenzool is zowiezo aan te bevelen. Is uiteindelijk goedkoper.

Re: welke schuurmachine.....

Geplaatst: di 17 aug 2021, 20:09
door Shadow
Oh hij gaat op de Bosch prima anders?

Re: welke schuurmachine.....

Geplaatst: di 17 aug 2021, 20:35
door Arno
Shadow schreef:
Oh hij gaat op de Bosch prima anders?
Inderdaad tussenzool gebruiken. Om snelle slijtage van het klittenband van je zool te voorkomen. Volgens mij iets met warmteontwikkeling waardoor de haakjes van de zool worden platgedrukt en niet meer overeind komen.

Re: welke schuurmachine.....

Geplaatst: di 17 aug 2021, 20:48
door Barry2001
Goede tip, moet ik ook maar even bestellen. Zooltje van m’n schuurbak vond ik ook erg hard gaan.

Re: welke schuurmachine.....

Geplaatst: di 17 aug 2021, 21:52
door Shadow
Arno schreef:
Shadow schreef:
Oh hij gaat op de Bosch prima anders?
Inderdaad tussenzool gebruiken. Om snelle slijtage van het klittenband van je zool te voorkomen. Volgens mij iets met warmteontwikkeling waardoor de haakjes van de zool worden platgedrukt en niet meer overeind komen.
Dan gooi ik er gelijk weer een nieuwe zool op, die is al een eind onderweg.

Re: welke schuurmachine.....

Geplaatst: di 17 aug 2021, 22:26
door Henkjan
Shadow schreef:
Arno schreef:
Shadow schreef:
Oh hij gaat op de Bosch prima anders?
Inderdaad tussenzool gebruiken. Om snelle slijtage van het klittenband van je zool te voorkomen. Volgens mij iets met warmteontwikkeling waardoor de haakjes van de zool worden platgedrukt en niet meer overeind komen.
Dan gooi ik er gelijk weer een nieuwe zool op, die is al een eind onderweg.
een halve zool :rofl: :hide: