My own Private PhonoDude (v2015)
Moderator: Beheerdersteam
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15173
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: My own Private PhonoDude
Is allemaal al uitgebreid besproken, lees je eigen draadje eens terug zou ik zeggen. Ga je dat ding nog een keer bouwen of niet 
- Muug
- Berichten: 1670
- Lid geworden op: wo 31 jan 2007, 12:33
- Locatie: East Flanders Fields
- Contacteer:
Re: My own Private PhonoDude
ik ben druk bezig om onderdeeltjes toe te voegen aan mijn winkelmandje bij Ome Dick.
- Muug
- Berichten: 1670
- Lid geworden op: wo 31 jan 2007, 12:33
- Locatie: East Flanders Fields
- Contacteer:
Re: My own Private PhonoDude
Ik ben wat aan het zoeken naar sites waar ze die 6N3P/5670 verkopen. Verdomd grote prijsverschillen!
1) https://www.tonefactory.nl/6n3p-ev-21060 : 18,35 per buis, dus 37,70 voor een setje
2) http://www.tubeampdoctor.com/product_in ... FviiobXRL1: 27,20 euro voor een setje
3) en op diezelfde site bieden ze die 6N3P buis aan voor slechts 6.40 euro : http://www.tubeampdoctor.com/de/shop_Ro ... Roehre_909
4) Lijstje : http://www.diyparadiso.com/price/tubes/nos.htm De ene 5670 kost bijna 19 euro en de ander 5,5 !
Tja, dan raak ik het spoor bijster natuurlijk. Ik snap nog dat ze best wel "matched" zijn, en dan is het kiezen tussen optie 1) en 2).
1) https://www.tonefactory.nl/6n3p-ev-21060 : 18,35 per buis, dus 37,70 voor een setje
2) http://www.tubeampdoctor.com/product_in ... FviiobXRL1: 27,20 euro voor een setje
3) en op diezelfde site bieden ze die 6N3P buis aan voor slechts 6.40 euro : http://www.tubeampdoctor.com/de/shop_Ro ... Roehre_909
4) Lijstje : http://www.diyparadiso.com/price/tubes/nos.htm De ene 5670 kost bijna 19 euro en de ander 5,5 !
Tja, dan raak ik het spoor bijster natuurlijk. Ik snap nog dat ze best wel "matched" zijn, en dan is het kiezen tussen optie 1) en 2).
- Muug
- Berichten: 1670
- Lid geworden op: wo 31 jan 2007, 12:33
- Locatie: East Flanders Fields
- Contacteer:
Re: My own Private PhonoDude
7,42 euro voor de General Electric-versie.Ah!buis schreef:Je zou ook 's bij FragJanzuerts kunnen kijken.http://www.die-wuestens.de/dindex.htm
Anne
Re: My own Private PhonoDude
ik bestel meestal bij Jukebox revival in Etten Leur.
de standaard 6n3p russia (RADIO): 4,55
fancy GE JAN 5670: bijna 20 euro.
de standaard 6n3p russia (RADIO): 4,55
fancy GE JAN 5670: bijna 20 euro.
Re: My own Private PhonoDude
Toch niet goed gekeken...Muug schreef:
- Is 1% nauwkeurigheid genoeg voor die RIAA-componenten? Want die vind ik op de site van Dick Best. Of is er ergens een site waar ik componenten met nauwkeurigheid 0.1% kan kopen?
https://www.eoo-bv.nl/stabiele-hq-10pf7 ... sator.html
Maar zoals gezegd, nergens voor nodig...
Re: My own Private PhonoDude
kijk hier eens, zowel Amerikaans als Russisch betrouwbaar adres.
http://www.electrontubes.nl/index.html
http://www.electrontubes.nl/index.html
Re: My own Private PhonoDude
+1
Bestellen gaat lekker ouderwets, via e-mail, en bankoverschrijving.
Bestellen gaat lekker ouderwets, via e-mail, en bankoverschrijving.
- Muug
- Berichten: 1670
- Lid geworden op: wo 31 jan 2007, 12:33
- Locatie: East Flanders Fields
- Contacteer:
Re: My own Private PhonoDude
Ja, daar hebben ze echt wel veel keuzeLampje schreef:kijk hier eens, zowel Amerikaans als Russisch betrouwbaar adres.
http://www.electrontubes.nl/index.html
Re: My own Private PhonoDude
Dat is een woonhuis in Hellevoetsluis volgestouwd met buizen en aanverwante apparatuur.
- Muug
- Berichten: 1670
- Lid geworden op: wo 31 jan 2007, 12:33
- Locatie: East Flanders Fields
- Contacteer:
Re: My own Private PhonoDude
Ik heb begrepen dat de componenten in beide kanalen zo gelijk mogelijk moeten zijn. "Paired" als het ware. En liefst zo dicht mogelijk tegen de opgegeven waarde. Dus van elke component een stuk of twintig bestellen en uitmeten dus. In die optiek versta ik dat ik geen precisiecomponenten moet zoeken, als je dat bedoelt.ray5150 schreef:Toch niet goed gekeken...
https://www.eoo-bv.nl/stabiele-hq-10pf7 ... sator.html
Maar zoals gezegd, nergens voor nodig...
- Muug
- Berichten: 1670
- Lid geworden op: wo 31 jan 2007, 12:33
- Locatie: East Flanders Fields
- Contacteer:
Re: My own Private PhonoDude
zo
alles is besteld, bij drie verschillende leveranciers. Eind deze week gaat dat hier allemaal zijn, en dan kan ik beginnen knutselen. (en bij AE bestel ik vanaf nu enkel nog de trafo-set, geen componenten meer)
alles is besteld, bij drie verschillende leveranciers. Eind deze week gaat dat hier allemaal zijn, en dan kan ik beginnen knutselen. (en bij AE bestel ik vanaf nu enkel nog de trafo-set, geen componenten meer)
- Muug
- Berichten: 1670
- Lid geworden op: wo 31 jan 2007, 12:33
- Locatie: East Flanders Fields
- Contacteer:
Re: My own Private PhonoDude
Vraagje ivm montagerichting diodes : op het gloeispanningsprintje (dat gervanja ook gebruikt) moet ik vier diodes plaatsen voor de gelijkrichting. Ik zie voor elke diode een puntje dat de montagerichting aangeeft, maar ik kan op internet niet terugvinden hoe ik de diode moet plaatsen. Kathode aan de kant van het puntje? Of de anode?
Re: My own Private PhonoDude
Zo te zien puntje bij de kathode (streepje)
2 kathodes dus richting de + van de eerste elco, en de andere 2 aan de kant van de aansluit faston
2 kathodes dus richting de + van de eerste elco, en de andere 2 aan de kant van de aansluit faston
Re: My own Private PhonoDude
Volgens de opdruk zit 't goed.Maar komt met geen van twee hierboven overeen ??
Anne
Anne
- Muug
- Berichten: 1670
- Lid geworden op: wo 31 jan 2007, 12:33
- Locatie: East Flanders Fields
- Contacteer:
Re: My own Private PhonoDude
Mooi. Dan doe ik verder. Ik zit zonder internet nu en ben op mijn smartphone bezig. Niet echt handig om andere foto's op te snorren.
Re: My own Private PhonoDude
Idd. wordt 't zo. Als je voor zo weinig mogelijk brom gaat zou ik wel het massavlak tussen de zwarte strepen onderbreken.Jan Geert schreef:Dit is iets duidelijker. Klopt wel.
Voor de gloeivoeding doet dat er niet zo toe.
Anne
