Ik ben toch wel even benieuwd hoe dit is verder gegaan/ afgelopen.
De trafo die er nu in zit hoort er niet in. Ik begrijp de oplossing van Anne wel, maar als het mijn eigen versterker zou zijn, dan zette ik er deze in:
http://www.ringkerntrafo.nl/shop/high-e ... LOs3lobePQ
Deze Amplimo Is even groot als de oorspronkelijke trafo, en zou dus moeten passen, en is qua spanningen en vermogen een goede keuze.
CR Developments Kalypso EL84 reparatie
Moderator: Beheerdersteam
Re: CR Developments Kalypso EL84 reparatie
Ja, dit heeft inderdaad een tijdje stil gelegen, feestdagen etc. Heb net de bestelde componenten binnen, waaronder 12AU7 en 12AX7 buisjes.
Trafo op foto van Jan Geert is anders, bij mij staat er geen CR op maar heeft een blauwe band rondom met een sticker, is dus niet origineel lijkt me.
Wil het van de week weer oppakken.
Oh ja, voordat ik een trafo bestel, hoeveel zou de spanning zakken met de oplossing van Anne om de elco na de choke te plaatsen?
De voorgestelde trafo van Amlimo heeft 280V sec. kom je dan niet te laag uit?
Trafo op foto van Jan Geert is anders, bij mij staat er geen CR op maar heeft een blauwe band rondom met een sticker, is dus niet origineel lijkt me.
Wil het van de week weer oppakken.
Oh ja, voordat ik een trafo bestel, hoeveel zou de spanning zakken met de oplossing van Anne om de elco na de choke te plaatsen?
De voorgestelde trafo van Amlimo heeft 280V sec. kom je dan niet te laag uit?
Re: CR Developments Kalypso EL84 reparatie
De Amplimo trafo is 280vac, dat geeft je ongeveer 380vdc onbelast. In bedrijf zal je ongeveer 360v overhouden, afhankelijk van de eigen impedantie van de wikkeling.
Dat lijkt me een betere waarde voor de el84 dan de ruim 400v van de originele trafo.
Als je de spanning op de voortrap wel op 'originele' hoogte wil houden kan je R13 kleiner maken.
Dat lijkt me een betere waarde voor de el84 dan de ruim 400v van de originele trafo.
Als je de spanning op de voortrap wel op 'originele' hoogte wil houden kan je R13 kleiner maken.
