Nieuwe speakers (long term project)

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28479
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Nieuwe speakers (long term project)

Bericht door ds23man »

Totaal niet. Als je de mogelijkheid wil hebben van de Hypex software mag je bij Robert 818 euro aftikken.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28479
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Nieuwe speakers (long term project)

Bericht door ds23man »

Even op een rijtje:

Hypex:

6x UCD180HG
2x SMPS400
2x DLCP

1391,50

Groundsound:

2x Coolback II 300

1x Advanced software

2575,00

Wie is hier nou gek? :shock: :shock:
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Nieuwe speakers (long term project)

Bericht door Zweitse »

Ik had zelf wel wat anders in gedachte, maar je hebt wel een punt.

1 DLCP EUR 275,00
1 DLCP Add-on set EUR 175,00
1 SMPS DLCP EUR 39,50
6 UcD400HG with HxR EUR 130,00
2 SMPS1200A400 EUR 180,00
Subtotaal: EUR 1.629,50
BTW: EUR 342,19
Totaal: EUR 1.971,69

Komen natuurlijk nog wel 3 HiFi2000 kasten en wat klein materiaal bij.

Neemt niet weg dat ik de coolback 300 wel een mooie oplossing vind.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28479
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Nieuwe speakers (long term project)

Bericht door ds23man »

Ik had even een vergelijkbare set gemaakt qua Groundsound. Ander punt bij de Groundsound setup: geen digitale ingangen en geen volumeregeling.
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Nieuwe speakers (long term project)

Bericht door Zweitse »

ds23man schreef:
Ander punt bij de Groundsound setup: geen digitale ingangen en geen volumeregeling.
Dat is natuurlijk ook niet geheel onbelangrijk.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28479
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Nieuwe speakers (long term project)

Bericht door ds23man »

En het is nog maar de vraag hoelang Groundsound nog bestaat:

http://www.groundsound.com/discontinues.php

En dit is wat ie nog te koop heeft:

http://www.groundsound.com/items.php

Krijg sterk de indruk dat wat op is niet meer geproduceerd wordt.....
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Nieuwe speakers (long term project)

Bericht door Leeuwarden »

Dat maakt de keuze dan wel heel makkelijk...
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Nieuwe speakers (long term project)

Bericht door Leeuwarden »

Waarom trouwens 6x UCD400?
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Nieuwe speakers (long term project)

Bericht door Zweitse »

Leeuwarden schreef:
Waarom trouwens 6x UCD400?
Drie in één kast met een voeding.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Nieuwe speakers (long term project)

Bericht door Leeuwarden »

Snap ik maar waarom UCD400's...
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Nieuwe speakers (long term project)

Bericht door FR_Aad »

In, mag het een onsje minder zijn?
Gebruikersavatar
RNacoustics
Berichten: 381
Lid geworden op: di 27 aug 2013, 19:07
Contacteer:

Re: Nieuwe speakers (long term project)

Bericht door RNacoustics »

Ik als fervente OTL liefhebber ben ik niet zo gecharmeerd van klasse D versterkers.
Maar zo pas geleden de Daudio luidsprekers met Ncore versterkers gehoord. Dat klonk toch wel erg fraai :goeie:
Laatst gewijzigd door RNacoustics op do 25 feb 2016, 19:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Nieuwe speakers (long term project)

Bericht door Zweitse »

Leeuwarden schreef:
Snap ik maar waarom UCD400's...
UcD180 zou wellicht ook genoeg zijn voor mijn project, ik heb mij daar eerlijk gezegd nog niet zo in verdiept
hsmeets
Berichten: 2818
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 22:18

Re: Nieuwe speakers (long term project)

Bericht door hsmeets »

Zweitse schreef:
Leeuwarden schreef:
Snap ik maar waarom UCD400's...
UcD180 zou wellicht ook genoeg zijn voor mijn project, ik heb mij daar eerlijk gezegd nog niet zo in verdiept
UCD180 is voor de units die je hebt meer dan genoeg, ook als je ipv BR CB doet en aan de onderkant een boost/LT doet.
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Nieuwe speakers (long term project)

Bericht door Zweitse »

hsmeets schreef:
Zweitse schreef:
Leeuwarden schreef:
Snap ik maar waarom UCD400's...
UcD180 zou wellicht ook genoeg zijn voor mijn project, ik heb mij daar eerlijk gezegd nog niet zo in verdiept
UCD180 is voor de units die je hebt meer dan genoeg, ook als je ipv BR CB doet en aan de onderkant een boost/LT doet.
Oké, moet alleen nog even uitvogelen welke voeding ik dan nodig ben om drie UcD180 te voeden.
hsmeets
Berichten: 2818
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 22:18

Re: Nieuwe speakers (long term project)

Bericht door hsmeets »

Zweitse schreef:
hsmeets schreef:
Zweitse schreef:
UcD180 zou wellicht ook genoeg zijn voor mijn project, ik heb mij daar eerlijk gezegd nog niet zo in verdiept
UCD180 is voor de units die je hebt meer dan genoeg, ook als je ipv BR CB doet en aan de onderkant een boost/LT doet.
Oké, moet alleen nog even uitvogelen welke voeding ik dan nodig ben om drie UcD180 te voeden.
Ik heb 6 UCD180 aan een 1200A180 hangen.
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Nieuwe speakers (long term project)

Bericht door Zweitse »

hsmeets schreef:
Zweitse schreef:
hsmeets schreef:
UCD180 is voor de units die je hebt meer dan genoeg, ook als je ipv BR CB doet en aan de onderkant een boost/LT doet.
Oké, moet alleen nog even uitvogelen welke voeding ik dan nodig ben om drie UcD180 te voeden.
Ik heb 6 UCD180 aan een 1200A180 hangen.
Zit dat dan ook allemaal in één kast?
hsmeets
Berichten: 2818
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 22:18

Re: Nieuwe speakers (long term project)

Bericht door hsmeets »

Zweitse schreef:
hsmeets schreef:
Zweitse schreef:
Oké, moet alleen nog even uitvogelen welke voeding ik dan nodig ben om drie UcD180 te voeden.
Ik heb 6 UCD180 aan een 1200A180 hangen.
Zit dat dan ook allemaal in één kast?
Yezzzz
image.jpeg
Laatst gewijzigd door hsmeets op do 25 feb 2016, 20:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Nieuwe speakers (long term project)

Bericht door Zweitse »

hsmeets schreef:
Zweitse schreef:
hsmeets schreef:
Ik heb 6 UCD180 aan een 1200A180 hangen.
Zit dat dan ook allemaal in één kast?
Yezzzz
Is er ook een bouwtopic van de versterker?
hsmeets
Berichten: 2818
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 22:18

Re: Nieuwe speakers (long term project)

Bericht door hsmeets »

http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... 20&t=18985

Maar niet elke scheet is beschreven in detail.
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Nieuwe speakers (long term project)

Bericht door Zweitse »

hsmeets schreef:
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... 20&t=18985

Maar niet elke scheet is beschreven in detail.
Bedankt, ga ik even door lezen. Ik zit zelf al even te denken aan 6 x UcD in een Hifi2000 kast.
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Nieuwe speakers (long term project)

Bericht door Zweitse »

Zo, even wat stof afblazen van dit oude topic.

Inmiddels begonnen met de bouw van de kasten.

Units:
Hoog, Mundorf AMT25CM1.1R.
Midden, Seas M15CH002.
Laag, Seas W22NY001.

Versterking:
Waarschijnlijk de nieuwe fusion amp van Hypex, FA253 of FA503.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Nieuwe speakers (long term project)

Bericht door dre »

Eindelijk! :yeah:

Al plaatjes? :sure:
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Nieuwe speakers (long term project)

Bericht door Zweitse »

Nee, nog geen plaatjes, het MDF (30mm) is gezaagd en het wachten is op de release van de plate amps. Afhankelijk van de prijs ga ik bepalen of het een actief systeem gaat worden met de nieuwe plate amp, of toch een DLCP met zes eindversterkers. Verder ben ik even aan het kijken wat het volume van de laag en mid kast moet worden, maar denk dat ik als uitgangspunt maar de opgave van Seas ga volgen, 35 liter voor het laag (BR) en 3 liter voor de mid.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33826
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Nieuwe speakers (long term project)

Bericht door Henkjan »

Of alleen tussen mid en bas actief, hoog\mdid met een passief filter. (een condensator voor de tweet zit er toch alrijd al)
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”