Nieuwe speakers (long term project)
Moderator: Beheerdersteam
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28479
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Nieuwe speakers (long term project)
Totaal niet. Als je de mogelijkheid wil hebben van de Hypex software mag je bij Robert 818 euro aftikken.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28479
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Nieuwe speakers (long term project)
Even op een rijtje:
Hypex:
6x UCD180HG
2x SMPS400
2x DLCP
1391,50
Groundsound:
2x Coolback II 300
1x Advanced software
2575,00
Wie is hier nou gek?

Hypex:
6x UCD180HG
2x SMPS400
2x DLCP
1391,50
Groundsound:
2x Coolback II 300
1x Advanced software
2575,00
Wie is hier nou gek?
Re: Nieuwe speakers (long term project)
Ik had zelf wel wat anders in gedachte, maar je hebt wel een punt.
1 DLCP EUR 275,00
1 DLCP Add-on set EUR 175,00
1 SMPS DLCP EUR 39,50
6 UcD400HG with HxR EUR 130,00
2 SMPS1200A400 EUR 180,00
Subtotaal: EUR 1.629,50
BTW: EUR 342,19
Totaal: EUR 1.971,69
Komen natuurlijk nog wel 3 HiFi2000 kasten en wat klein materiaal bij.
Neemt niet weg dat ik de coolback 300 wel een mooie oplossing vind.
1 DLCP EUR 275,00
1 DLCP Add-on set EUR 175,00
1 SMPS DLCP EUR 39,50
6 UcD400HG with HxR EUR 130,00
2 SMPS1200A400 EUR 180,00
Subtotaal: EUR 1.629,50
BTW: EUR 342,19
Totaal: EUR 1.971,69
Komen natuurlijk nog wel 3 HiFi2000 kasten en wat klein materiaal bij.
Neemt niet weg dat ik de coolback 300 wel een mooie oplossing vind.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28479
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Nieuwe speakers (long term project)
Ik had even een vergelijkbare set gemaakt qua Groundsound. Ander punt bij de Groundsound setup: geen digitale ingangen en geen volumeregeling.
Re: Nieuwe speakers (long term project)
Dat is natuurlijk ook niet geheel onbelangrijk.ds23man schreef:Ander punt bij de Groundsound setup: geen digitale ingangen en geen volumeregeling.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28479
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Nieuwe speakers (long term project)
En het is nog maar de vraag hoelang Groundsound nog bestaat:
http://www.groundsound.com/discontinues.php
En dit is wat ie nog te koop heeft:
http://www.groundsound.com/items.php
Krijg sterk de indruk dat wat op is niet meer geproduceerd wordt.....
http://www.groundsound.com/discontinues.php
En dit is wat ie nog te koop heeft:
http://www.groundsound.com/items.php
Krijg sterk de indruk dat wat op is niet meer geproduceerd wordt.....
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Nieuwe speakers (long term project)
Drie in één kast met een voeding.Leeuwarden schreef:Waarom trouwens 6x UCD400?
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
- RNacoustics
- Berichten: 381
- Lid geworden op: di 27 aug 2013, 19:07
- Contacteer:
Re: Nieuwe speakers (long term project)
Ik als fervente OTL liefhebber ben ik niet zo gecharmeerd van klasse D versterkers.
Maar zo pas geleden de Daudio luidsprekers met Ncore versterkers gehoord. Dat klonk toch wel erg fraai
Maar zo pas geleden de Daudio luidsprekers met Ncore versterkers gehoord. Dat klonk toch wel erg fraai
Laatst gewijzigd door RNacoustics op do 25 feb 2016, 19:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Nieuwe speakers (long term project)
UcD180 zou wellicht ook genoeg zijn voor mijn project, ik heb mij daar eerlijk gezegd nog niet zo in verdieptLeeuwarden schreef:Snap ik maar waarom UCD400's...
Re: Nieuwe speakers (long term project)
UCD180 is voor de units die je hebt meer dan genoeg, ook als je ipv BR CB doet en aan de onderkant een boost/LT doet.Zweitse schreef:UcD180 zou wellicht ook genoeg zijn voor mijn project, ik heb mij daar eerlijk gezegd nog niet zo in verdieptLeeuwarden schreef:Snap ik maar waarom UCD400's...
Re: Nieuwe speakers (long term project)
Oké, moet alleen nog even uitvogelen welke voeding ik dan nodig ben om drie UcD180 te voeden.hsmeets schreef:UCD180 is voor de units die je hebt meer dan genoeg, ook als je ipv BR CB doet en aan de onderkant een boost/LT doet.Zweitse schreef:UcD180 zou wellicht ook genoeg zijn voor mijn project, ik heb mij daar eerlijk gezegd nog niet zo in verdieptLeeuwarden schreef:Snap ik maar waarom UCD400's...
Re: Nieuwe speakers (long term project)
Ik heb 6 UCD180 aan een 1200A180 hangen.Zweitse schreef:Oké, moet alleen nog even uitvogelen welke voeding ik dan nodig ben om drie UcD180 te voeden.hsmeets schreef:UCD180 is voor de units die je hebt meer dan genoeg, ook als je ipv BR CB doet en aan de onderkant een boost/LT doet.Zweitse schreef:UcD180 zou wellicht ook genoeg zijn voor mijn project, ik heb mij daar eerlijk gezegd nog niet zo in verdiept
Re: Nieuwe speakers (long term project)
Zit dat dan ook allemaal in één kast?hsmeets schreef:Ik heb 6 UCD180 aan een 1200A180 hangen.Zweitse schreef:Oké, moet alleen nog even uitvogelen welke voeding ik dan nodig ben om drie UcD180 te voeden.hsmeets schreef:UCD180 is voor de units die je hebt meer dan genoeg, ook als je ipv BR CB doet en aan de onderkant een boost/LT doet.
Re: Nieuwe speakers (long term project)
YezzzzZweitse schreef:Zit dat dan ook allemaal in één kast?hsmeets schreef:Ik heb 6 UCD180 aan een 1200A180 hangen.Zweitse schreef:Oké, moet alleen nog even uitvogelen welke voeding ik dan nodig ben om drie UcD180 te voeden.
Laatst gewijzigd door hsmeets op do 25 feb 2016, 20:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Nieuwe speakers (long term project)
Is er ook een bouwtopic van de versterker?hsmeets schreef:YezzzzZweitse schreef:Zit dat dan ook allemaal in één kast?hsmeets schreef:Ik heb 6 UCD180 aan een 1200A180 hangen.
Re: Nieuwe speakers (long term project)
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... 20&t=18985
Maar niet elke scheet is beschreven in detail.
Maar niet elke scheet is beschreven in detail.
Re: Nieuwe speakers (long term project)
Bedankt, ga ik even door lezen. Ik zit zelf al even te denken aan 6 x UcD in een Hifi2000 kast.hsmeets schreef:http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... 20&t=18985
Maar niet elke scheet is beschreven in detail.
Re: Nieuwe speakers (long term project)
Zo, even wat stof afblazen van dit oude topic.
Inmiddels begonnen met de bouw van de kasten.
Units:
Hoog, Mundorf AMT25CM1.1R.
Midden, Seas M15CH002.
Laag, Seas W22NY001.
Versterking:
Waarschijnlijk de nieuwe fusion amp van Hypex, FA253 of FA503.
Inmiddels begonnen met de bouw van de kasten.
Units:
Hoog, Mundorf AMT25CM1.1R.
Midden, Seas M15CH002.
Laag, Seas W22NY001.
Versterking:
Waarschijnlijk de nieuwe fusion amp van Hypex, FA253 of FA503.
Re: Nieuwe speakers (long term project)
Nee, nog geen plaatjes, het MDF (30mm) is gezaagd en het wachten is op de release van de plate amps. Afhankelijk van de prijs ga ik bepalen of het een actief systeem gaat worden met de nieuwe plate amp, of toch een DLCP met zes eindversterkers. Verder ben ik even aan het kijken wat het volume van de laag en mid kast moet worden, maar denk dat ik als uitgangspunt maar de opgave van Seas ga volgen, 35 liter voor het laag (BR) en 3 liter voor de mid.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33826
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Nieuwe speakers (long term project)
Of alleen tussen mid en bas actief, hoog\mdid met een passief filter. (een condensator voor de tweet zit er toch alrijd al)
