Ok, ik heb het topic nu iets grondiger doorgelezen (zit toch te eten, niks te doen, weekend,versterker rev3 PCB af
Ik wil daarbij eigenlijk ingaan op hetgeen waarom mensen off-topc reageren.
Als ik namelijk zo het topic doorneem (incl de startpost), vallen een aantal dingen op.
Het is duidelijk dat het voor jou louter om de theoretisch uitleg/oplossing gaat.
Echter is deze natuurlijk zeer nauw verbonden het praktisch nut ervan of evt praktische oplossingen om dit te kunnen verhelpen.
Dat komt omdat de vraagstelling te ruim is.
Je beweert dat het geen goed advies is om je 1e marker te laten staan in een single-channel meting.
Aan de andere kant ga je zelf mee (lijkt het) dat een single-channel meting uberhaubt niet een goede manier is.
Dat zijn natuurlijk twee totaal andere dingen.
Zo heeft Pjotr ook al aangegeven dat er trucs zijn om een single-channel meting nog redelijk uit te kunnen lijnen.
Dat maakt dus de discussie verwarrend en om die reden reageren mensen dus ook offtopic.
Bij een afstudeeronderzoek zou je dan ook wel een minpuntje krijgen met de hypothese (en de vragen die daarbij horen)
Wat we kunnen stellen is dat er een offset is geconstateerd bij een meting.
De eerste vraag en belangrijkste vraag is hoe we aan deze offset komen.
Daarbij is het belangrijk alle facetten mee te nemen (ook die TE obvious zijn)
dus, speaker, geluidskaart, kabels, software, drivers enz.
Daarbij is het vooral belang te vermelden en uit te leggen waarom iets GEEN invloed heeft.
Stel (in dit geval dus) we krijgen buitengewoon sterk de indruk dat het de single-channel meting is.
De uiteindelijke vraag dan of het uberhaubt wel kan met een single channel-meting.
Dan kom je vanzelf op:
1 - Hoe werkt single channel mode
2 - Zijn de problemen softwarematig te verhelpen/minimaliseren
3 - Zijn de problemen elektrisch te verhelpen/minimaliseren
4 - Zijn de problemen akoestisch te verhelpen/minimaliseren
enz
Dit is enkel even een simpel voorbeeld, maar het gaat om de strekking.
De reden waarom ik dit eventjes zo uitgebreid langdradig opschrijf, is om duidelijk te maken waarom de discussie zo'n puinhoop is.
Mensen hebben namelijk nu geen idee waar we in de discussie zitten.
Buiten het feit dat de kennis en kunde verschilt, waardoor inzichten soms (erg) uiteenlopen.
Als je iig je hypothese plus de nodige vragen die je moet stellen duidelijk en eenduidig maakt en uitwerkt (en alle begrippen duidelijk uitlegt), staan de neuzen vanzelf ook dezelfde kant op.
Nu is het meer een laf stroompje in een veel de wijde rivier, met ook nog prachtige oevers.
Conclusie; er mist richting en structuur
(Om die reden kan ik het nu lastig volgen)
