Workshop meten en filter ontwerpen? animo check..
Moderator: Beheerdersteam
Re: Workshop meten en filter ontwerpen? animo check..
Hopelijk word er later nog een workshop gegeven. Bart heeft ooit in Breda een workshopje gegeven en dat heeft echt veel vraagtekens laten verdwijnen.
Re: Workshop meten en filter ontwerpen? animo check..
@ PAD, Zo als ik het nu zie, is het toch misschien wel zo goed om dan dat eerst aan Coen (Topicstarter) te vragen, of zijn luidsprekers niet als eerste als proefmodel moeten gebruiken/werken. 
Het kan nog zijn dat het met 2 sets ook nog wel kan, juist verschillen constateren.
Het kan nog zijn dat het met 2 sets ook nog wel kan, juist verschillen constateren.
- CoenvanDongen
- Berichten: 875
- Lid geworden op: za 11 feb 2012, 12:08
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Re: Workshop meten en filter ontwerpen? animo check..
Ik heb inderdaad wel een twee-weg staan om te filteren, maar deze heb ik met zo weinig kennis in elkaar gezet dat het mogelijk is dat hij een bijzonder slechte kandidaat is.hannesie schreef:@ PAD, Zo als ik het nu zie, is het toch misschien wel zo goed om dan dat eerst aan Coen (Topicstarter) te vragen, of zijn luidsprekers niet als eerste als proefmodel moeten gebruiken/werken.
Het kan nog zijn dat het met 2 sets ook nog wel kan, juist verschillen constateren.
@Ruud: Wat is jouw plan? Een tweeweg pakken met bekende drivers in de winkel of inderdaad een van de workshopgangers iets mee laten nemen?
Re: Workshop meten en filter ontwerpen? animo check..
Mocht de demo doorgaan op 2, 23 of 30 juli heb ik ook wel interesse.
MVG, Luc
MVG, Luc
Re: Workshop meten en filter ontwerpen? animo check..
deze had ik gemist, kan ik er nog bij voor 23juli?
Speakerland schreef:Tja, bijeenkomsten met meerdere mensen die ook nog eens uit meerdere landen komen zijn altijd lastig te plannen. Tot zover ziet het lijstje er zo uit: Dat betekent dat er op 23 Juli 9 aanmeldingen zijn. Voor mij voldoende om op die datum een workshop te organiseren.
Een eventueel vervolg op een latere datum met een 2e groep ligt natuurlijk in de mogelijkheden, de niet-kunners kunnen dan zelf als clubje binnen het forum overleggen welke woensdag het moet worden ergens na de vakantie samen met eventuele nieuwe aanmelders.
Waarom op woensdagmiddag? Omdat dit voor mij een van de weinige dagdelen is waarop ik mijn tijd vrij kan plannen. Zaterdag is de winkel belangrijker, om als winkel te kunnen blijven bestaan moet ik het echt voor het grootste deel van de verkoop op zaterdag hebben.
Een film van de workshop vind ik geen goed idee omdat ik dan op geen enkele manier controle heb over de verspreiding ervan. En de inhoud kun je beschouwen als auteursrechtelijk beschermd.
Wat mij betreft kan de workshop dus plaatsvinden op woensdagmiddag 23 JULI.
Hierbij verzoek ik alle aangemelde deelnemers op die datum de deelname te bevestigen door mij een email te sturen op ruud@speakerland.nl met daarin naam en contactgegevens.
Met vriendelijke groet
Ruud Jansen
Speakerland
Re: Workshop meten en filter ontwerpen? animo check..
Ik was inderdaad met vakantie en inmiddels bij Ruud bevestigd.
23 Juli komt hier niet verkeerd uit, kan ik gelijk bij thuiskomst met mijn - tegen die tijd - nieuwe tweeweggen aan de slag.
23 Juli komt hier niet verkeerd uit, kan ik gelijk bij thuiskomst met mijn - tegen die tijd - nieuwe tweeweggen aan de slag.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33827
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Workshop meten en filter ontwerpen? animo check..
Het lijstje met interesse in de volgende sessie:
- Motorfret
- salautom
- PieterH
- bas focal m180 (mits later in de herfst)
- TubeHead (misschien)
- avdboom
- RobertD
- Berichten: 4408
- Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
- Locatie: Alphen a.d. Rijn
- Contacteer:
Re: Workshop meten en filter ontwerpen? animo check..
Het maakt mij niet uit waar we aan meten, als er maar een leuk voorbeeld aanwezig is.
Mij gaat het vooral om de basis principes. Daarnaast heb ik nog nooit met simulatie programma's gewerkt, dus ik ben razend benieuwd.
Mij gaat het vooral om de basis principes. Daarnaast heb ik nog nooit met simulatie programma's gewerkt, dus ik ben razend benieuwd.
Re: Workshop meten en filter ontwerpen? animo check..
Ik heb eventueel ook nog wel een speakertje in de aanbieding met de Seas ca12rcy en de 27tbc/gtv.
- Speakerland
- Ook commercieel actief
- Berichten: 144
- Lid geworden op: do 30 nov 2006, 15:15
- Contacteer:
Re: Workshop meten en filter ontwerpen? animo check..
De volgende mensen hebben zich nu definitief aangemeld:
- Coen van Dongen
- Pappaleo
- Robert D
- Okki
- Hannesie
- Maikbike
- Bert DB
- FR_Aad
- Dre
- PAD
Alleen Dre moet nog even een mail sturen mijn zijn contactgegevens naar ruud@speakerland.nl. Pas dan is de aanmelding definitief.
Praktisch:
Binnenlopen vanaf 13.00
Aanvang workshop 14.00-18.00
Parkeren kan gratis buiten de betaald parkeren zone van Oss (zie kaartje)
Adres is Speakerland, Smalstraat 21, 5341 TW Oss.
Dan het punt van het testkastje:
Ik denk dat een "gewoon" recht toe recht aan 2 weg systeem met 1 mid-woofer en een tweeter in een kastje dat redelijk klopt (in ieder geval voor wat betreft de afstemming en demping van de mid-woofer) het beste uitgangspunt is. Met een ingewikkelder of ander concept kan het ook maar dan worden er andere keuzen gemaakt die minder algemeen relevant zijn.
Overigens is zo'n afstemming in 1 middagje zeker niet af, ik ben zelf vaak een jaar of langer (af en toe een paar uur, als ik tijd heb) bezig voordat de afstemming echt goed klopt en ook echt goed klinkt.
Ik heb zelf ook nog wel een 2-weg kastje staan die we als uitgangspunt kunnen gebruiken waar ik later dan een afstemming met MiniDSP mee wil gaan maken. Dan kunnen we ook op termijn de passieve en de actieve versie vergelijken.
Groeten
Ruud Jansen
Speakerland
- Coen van Dongen
- Pappaleo
- Robert D
- Okki
- Hannesie
- Maikbike
- Bert DB
- FR_Aad
- Dre
- PAD
Alleen Dre moet nog even een mail sturen mijn zijn contactgegevens naar ruud@speakerland.nl. Pas dan is de aanmelding definitief.
Praktisch:
Binnenlopen vanaf 13.00
Aanvang workshop 14.00-18.00
Parkeren kan gratis buiten de betaald parkeren zone van Oss (zie kaartje)
Adres is Speakerland, Smalstraat 21, 5341 TW Oss.
Dan het punt van het testkastje:
Ik denk dat een "gewoon" recht toe recht aan 2 weg systeem met 1 mid-woofer en een tweeter in een kastje dat redelijk klopt (in ieder geval voor wat betreft de afstemming en demping van de mid-woofer) het beste uitgangspunt is. Met een ingewikkelder of ander concept kan het ook maar dan worden er andere keuzen gemaakt die minder algemeen relevant zijn.
Overigens is zo'n afstemming in 1 middagje zeker niet af, ik ben zelf vaak een jaar of langer (af en toe een paar uur, als ik tijd heb) bezig voordat de afstemming echt goed klopt en ook echt goed klinkt.
Ik heb zelf ook nog wel een 2-weg kastje staan die we als uitgangspunt kunnen gebruiken waar ik later dan een afstemming met MiniDSP mee wil gaan maken. Dan kunnen we ook op termijn de passieve en de actieve versie vergelijken.
Groeten
Ruud Jansen
Speakerland
Re: Workshop meten en filter ontwerpen? animo check..
Lijkt mij een goed plan zo. Ben ook wel nieuwsgierig naar het DSP stukje.
Re: Workshop meten en filter ontwerpen? animo check..
klas was vol, dus zet mij maar op de lijst voor de volgende sessie aub.
Thx
Thx
- Speakerland
- Ook commercieel actief
- Berichten: 144
- Lid geworden op: do 30 nov 2006, 15:15
- Contacteer:
Re: Workshop meten en filter ontwerpen? animo check..
Hallo m_cruiser,
Ik hoorde net dat BertDB af heeft moeten afzeggen dus wat mij betreft is het mogelijk om zijn plaats in te nemen.
Het is wat kort dag (volgende week) maar wellicht dat je dat nog kan regelen.
Als dat lukt graag een berichtje, ik zal je ook PM-men
Groeten
Ruud Jansen
Speakerland
Ik hoorde net dat BertDB af heeft moeten afzeggen dus wat mij betreft is het mogelijk om zijn plaats in te nemen.
Het is wat kort dag (volgende week) maar wellicht dat je dat nog kan regelen.
Als dat lukt graag een berichtje, ik zal je ook PM-men
Groeten
Ruud Jansen
Speakerland
Re: Workshop meten en filter ontwerpen? animo check..
Hoi Ruud,
Mocht m_cruiser volgende week niet kunnen dan zou ik wel willen deelnemen met de workshop. En anders heb ik interesse om deel te nemen aan een eventuele volgende sessie.
groeten,
Ronald
Mocht m_cruiser volgende week niet kunnen dan zou ik wel willen deelnemen met de workshop. En anders heb ik interesse om deel te nemen aan een eventuele volgende sessie.
groeten,
Ronald
- Speakerland
- Ook commercieel actief
- Berichten: 144
- Lid geworden op: do 30 nov 2006, 15:15
- Contacteer:
Re: Workshop meten en filter ontwerpen? animo check..
Ik heb m_cruiser tot 2x toe een PM gestuurd. Deze blijft in de "postvak uit" map staan en komt niet in de map "verzonden berichten".
Het is me niet geheel duidelijk of ik daaruit kan concluderen dat m_cruiser zijn post niet heeft geopend.
Dus Ronald, wat mij betreft stuur je me een mailtje met je gegevens (email adres staat op de speakerland site) voor deelname woensdag als je dat nog wilt.
Zo niet, meldt dat dan ook even.
Met vriendelijke groet
Ruud Jansen
Speakerland
Het is me niet geheel duidelijk of ik daaruit kan concluderen dat m_cruiser zijn post niet heeft geopend.
Dus Ronald, wat mij betreft stuur je me een mailtje met je gegevens (email adres staat op de speakerland site) voor deelname woensdag als je dat nog wilt.
Zo niet, meldt dat dan ook even.
Met vriendelijke groet
Ruud Jansen
Speakerland
Re: Workshop meten en filter ontwerpen? animo check..
Ik weet dat m_cruiser momenteel op reis is, maar ik weet niet wanneer hij terugkomt.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33827
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Workshop meten en filter ontwerpen? animo check..
dat is juist, een bericht blijft in "postvak uit" staan totdat de ontvanger t leest, en dan gaat t naar "verzonden berichten"Speakerland schreef:Ik heb m_cruiser tot 2x toe een PM gestuurd. Deze blijft in de "postvak uit" map staan en komt niet in de map "verzonden berichten".
Het is me niet geheel duidelijk of ik daaruit kan concluderen dat m_cruiser zijn post niet heeft geopend.
Re: Workshop meten en filter ontwerpen? animo check..
Hoi Ruud,
Ik heb nog steeds interesse om de workshop te volgen. Ik heb je zojuist Eem mailtje gestuurd met mijn gegevens.
Groeten,
Ronald
Ik heb nog steeds interesse om de workshop te volgen. Ik heb je zojuist Eem mailtje gestuurd met mijn gegevens.
Groeten,
Ronald
- Speakerland
- Ook commercieel actief
- Berichten: 144
- Lid geworden op: do 30 nov 2006, 15:15
- Contacteer:
Re: Workshop meten en filter ontwerpen? animo check..
Hierbij is Ronald_1 de nieuwe 10e deelnemer.
Ruud Jansen
Speakerland
Ruud Jansen
Speakerland
Re: Workshop meten en filter ontwerpen? animo check..
Koukleumen uit Noordwijk mogen niet komen. 
- RobertD
- Berichten: 4408
- Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
- Locatie: Alphen a.d. Rijn
- Contacteer:
Re: Workshop meten en filter ontwerpen? animo check..
Tot vanmiddag allemaal, ik heb er zin in.
Is het handig om eigen laptop en microfoon e.d. mee te nemen?
Is het handig om eigen laptop en microfoon e.d. mee te nemen?
