Gewoon extra Court-bins......Walt schreef:Ik mag aannemen in de vorm van 18" glijbanen/scoops.?![]()
Groetjes Walter
Randstad luisterdag Zaterdag 19 april 2014 in Alphen ad Rijn
Moderator: Beheerdersteam
Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28471
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Randstad luisterdag Zaterdag 19 april in Alphen a.d. Rij
Re: Randstad luisterdag Zaterdag 19 april in Alphen a.d. Rij
Nice! Unitsound hier in Delft draaide ook wel eens met die Court Bins, kwam aardig wat druk vanaf. Weet jij toevallig wat nou de verschillen zijn tussen een Court Bin en een normale W-Bin?
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Re: Randstad luisterdag Zaterdag 19 april in Alphen a.d. Rij
We gaan aardig off topic.

Re: Randstad luisterdag Zaterdag 19 april in Alphen a.d. Rij
Klopt, maar ik zou wel echt iets van een subwoofer bij die Fane/Beyma combi kunnen gebruiken, doordat het circa 20 liter gesloten kastjes zijn met een 12" speaker vallen ze onder de 100Hz vrij rap af.
Als ds23man zijn 15" JBL's met aansturing zou meenemen zou een zeer fraaie oplossing zijn, maar iets van een zware 10" hifi sub zou toch ook goed moeten werken lijkt me.
Groetjes Walter
Als ds23man zijn 15" JBL's met aansturing zou meenemen zou een zeer fraaie oplossing zijn, maar iets van een zware 10" hifi sub zou toch ook goed moeten werken lijkt me.
Groetjes Walter
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28471
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Randstad luisterdag Zaterdag 19 april in Alphen a.d. Rij
BR pijpen.......Walt schreef:Nice! Unitsound hier in Delft draaide ook wel eens met die Court Bins, kwam aardig wat druk vanaf. Weet jij toevallig wat nou de verschillen zijn tussen een Court Bin en een normale W-Bin?
Groetjes Walter
- mikekiwi
- Berichten: 1150
- Lid geworden op: za 01 jul 2006, 13:06
- Locatie: Alphen aan den Rijn
- Contacteer:
Re: Randstad luisterdag Zaterdag 19 april in Alphen a.d. Rij
Ik was van plan mijn zelfbouwsub mee te nemen, maar dat is een 8" Dayton met beperkte versterking. Die kan mijn Paper Hatts wel bijbenen (maar wellicht niet in een grotere ruimte) maar betwijfel of jouw combi ook matched qua rendement.Walt schreef:Klopt, maar ik zou wel echt iets van een subwoofer bij die Fane/Beyma combi kunnen gebruiken, doordat het circa 20 liter gesloten kastjes zijn met een 12" speaker vallen ze onder de 100Hz vrij rap af.
Heb ook nog een Tannoy 10" sub thuis, maar wellicht leuker om wat zelfbouwigs te hebben...
Re: Randstad luisterdag Zaterdag 19 april in Alphen a.d. Rij
Ha Walter, ja dat was King Shiloh. Ik kan me die scoops nog wel herinneren, maar niet wat er boven op stond. In ieder klonk het laag erg goed. Ik ga vaak naar reggae concerten en festivals. Dat was wel een van de betere ervaringen. Het stond ook allemaal relatief klein opgesteld en weinig stoorgeluid daar, dus het speelde waarschijnlijk nog binnen alle comfortabele reserves.Walt schreef:Hallo Ivo, was dat toevallig op de NDSM werf in Amsterdam met King Shiloh? Ik ben toendertijd nog bezig geweest voor hun met het maken van dedicated laag/mid kasten voor op hun 18" scoops. De prototypes hadden per kast 2x15" B&C neo units, het kastontwerp was een gestrekte bandpass hoorn.
Groetjes Walter
Mijn studentenorkest speelde toen samen met een opera-opleiding en een studentenkoor een uitvoering van de opera Don Quichotte van Massenet. In de NDSM-hallen, er direct naast. King Shiloh vierde toen een jubileum of iets dergelijks en had al heel lang een vergunning, maar uit coulance waren ze bereid hun feest pas te starten na dat onze uitvoering klaar was. Heel aardig van ze!
Maar ze gingen natuurlijk wel even soundchecken tijdens de tweede akte...
- Geenius
- ZA-sponsor: Humble Homemade Hifi
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: vr 04 mar 2005, 11:00
- Contacteer:
Re: Randstad luisterdag Zaterdag 19 april in Alphen a.d. Rij
Ik wil mij ook graag aanmelden voor deze DIY Audio Dag
'k Zit te denken om mijn Concertino's (met Scanspeak Discovery drivers) mee te nemen, aangestuurd door een Marantz PM6004 / CD6004 combi.
- RobertD
- Berichten: 4408
- Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
- Locatie: Alphen a.d. Rijn
- Contacteer:
Re: Randstad luisterdag Zaterdag 19 april in Alphen a.d. Rij
Welkom Tony, heel leuk dat je dat moois meebrengt.
- Geenius
- ZA-sponsor: Humble Homemade Hifi
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: vr 04 mar 2005, 11:00
- Contacteer:
Re: Randstad luisterdag Zaterdag 19 april in Alphen a.d. Rij
Dank je wel. Ik heb er zin in.
Ik zal ook wat zelfbouw speakerkabels, interlinks en power-cords meenemen.
- bas focal m180
- Berichten: 4328
- Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
- Locatie: nijmegen
- Contacteer:
Re: Randstad luisterdag Zaterdag 19 april in Alphen a.d. Rij
Leuk dat je prijsklasse van de speakers samen laat gaan met prijsklasse apparatuur en dat als set laat horen .
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28471
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Randstad luisterdag Zaterdag 19 april in Alphen a.d. Rij
Nog effe voor de duidelijkheid, ik ben er met de Ultrazoooms!
Re: Randstad luisterdag Zaterdag 19 april in Alphen a.d. Rij
Als ik weer voor niets kom..... 
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28471
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Randstad luisterdag Zaterdag 19 april in Alphen a.d. Rij
Kun je kruipend naar huis!dre schreef:Als ik weer voor niets kom.....
Re: Randstad luisterdag Zaterdag 19 april in Alphen a.d. Rij
Ja,ja,ja,ja,ds23man schreef:Nog effe voor de duidelijkheid, ik ben er met de Ultrazoooms!
Re: Randstad luisterdag Zaterdag 19 april in Alphen a.d. Rij
Kijk,ik ben niet alleen. 
Re: Randstad luisterdag Zaterdag 19 april in Alphen a.d. Rij
Ik zal wel kijken of ik van mijn werk een paar van deze dingen kan meenemen. 
- RNacoustics
- Berichten: 381
- Lid geworden op: di 27 aug 2013, 19:07
- Contacteer:
Re: Randstad luisterdag Zaterdag 19 april in Alphen a.d. Rij
Nieuwe kansends23man schreef:Nog effe voor de duidelijkheid, ik ben er met de Ultrazoooms!
Dan kom ik ook
Re: Randstad luisterdag Zaterdag 19 april in Alphen a.d. Rij
Kom je met of zonder? 
Re: Randstad luisterdag Zaterdag 19 april in Alphen a.d. Rij
Nee,met of zonder zijn grandioze set!
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28471
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Randstad luisterdag Zaterdag 19 april in Alphen a.d. Rij
feestsausen van Calve! 
Re: Randstad luisterdag Zaterdag 19 april in Alphen a.d. Rij
Slecht nieuws van hier... Ik moest alleen nog een dagje ruilen omdat dat mijn "werk" weekeinde is, maar nooit bij stil gestaan dat dat het paas weekeinde is
, en dat gaat onmogelijk zijn om die dag te ruilen omdat vrijwel iedereen wel iets van plannen heeft zo'n weekeinde en om zijn verplichte werkdagen (feestdagen) heen plant. M.a.w., ruilen is nagenoeg geen optie of ik moet me echt in alle bochten gaan wringen, en dat zie ik momenteel niet echt zitten i.v.m. thuissituatie. Ik moet helaas toch verstek laten gaan
Baal er erg van, had wel eens wat handjes willen schudden en gezichten achter de avatars willen zien, en zeker nu het bijna in mijn achtertuin is... mijn hoop is gevestigd op heeeel misschien toch vrij kunnen nemen (mocht er overbezetting zijn) of dat ik eerder kan stoppen omdat het erg rustig is, dan kom ik misschien nog wel even om de hoek kijken...
BALEN!
Baal er erg van, had wel eens wat handjes willen schudden en gezichten achter de avatars willen zien, en zeker nu het bijna in mijn achtertuin is... mijn hoop is gevestigd op heeeel misschien toch vrij kunnen nemen (mocht er overbezetting zijn) of dat ik eerder kan stoppen omdat het erg rustig is, dan kom ik misschien nog wel even om de hoek kijken...
BALEN!
Re: Randstad luisterdag Zaterdag 19 april in Alphen a.d. Rij
Wellicht dat er nog een avond programma/sessie is waar je naar toe kan komen? Ik begreep dat deze optie eventueel mogelijk was maar volgens mij is hier nog niks over besloten.
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Re: Randstad luisterdag Zaterdag 19 april in Alphen a.d. Rij
Mocht er een avond programma zijn wat de moeite waard is om toch nog te komen overweek ik dat zeker! Ik houd dat wel in de gaten! Thnx voor het meedenken!
