Seas-trym zonder mortelkasten...

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Re: Seas-trym met mortelkasten

Bericht door rho »

Het ziet er fenomenaal uit. Maar dat garandeert natuurlijk geen mooi geluid.
Toch, las iemand zoveel werk in zijn speakers steeks verwacht ik ook dat ie het geluid heel erg netjes op orde brengt. Anders begin je er gewoon niet aan.
Berre
Berichten: 516
Lid geworden op: do 13 sep 2012, 18:17
Locatie: Antwerpen

Re: Seas-trym met mortelkasten

Bericht door Berre »

rikpost schreef:
Mijn duits is niet je dat maar Men!!!!,wat heeft die kerel een knap staatje werk geleverd :goeie: :goeie: :goeie:
Qua vormgeving behoort dit ongetwijfeld bij de allerbesten! Prachtig. Mochten ze slecht klinken kan je er tenminste naar blijven kijken.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33827
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Seas-trym met mortelkasten

Bericht door Henkjan »

het is op basis van een Udo ontwerp dat hoog aangeschreven staat (is jullie duits echt zo slecht?)
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Re: Seas-trym met mortelkasten

Bericht door rho »

Mijn Duits is prima. Ik was alleen te lui om de text te lezen en was enkel plaatjes aan het zien. :)
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33827
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Seas-trym met mortelkasten

Bericht door Henkjan »

rho schreef:
Mijn Duits is prima. Ik was alleen te lui om de text te lezen en was enkel plaatjes aan het zien. :)
het is ook het lezen waard. goed geschreven, in een stijl die alleen in t duits mooi poetisch is. en een inleiding uit t hart gegrepen:
Das Schöne am „Do-it-yourself“ ist ja, dass wir Selbermacher von einer Ressource reichlich haben, mit der all die professionellen Hersteller geizen müssen: Zeit. Die ist bei uns DIY´lern umsonst. Wir verfügen vielleicht nicht über das Know-how, wie man ein Chassis-Pärchen mit einer Hand voll Spulen und Kondensatoren zu einem Traumpaar verheiratet. Aber solange es Leute wie Udo gibt, die das mindestens so gut können wie all die Entwickler unter Herstellersold, brauchen wir uns darüber keine Sorgen zu machen. Und was wir dann selbst fabrizieren, muss keinen Gewinn abwerfen, es muss keinem Testredakteur gefallen und braucht auch nicht platzsparend verpackbar zu sein. Es muss einfach nur uns selbst Freude machen – akustisch und optisch.
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Re: Seas-trym met mortelkasten

Bericht door rho »

Da's inderdaad mooi beschreven!
Misschien toch het hele verhaal eens lezen. :)
Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: Seas-trym met mortelkasten

Bericht door rikpost »

Henkjan schreef:
het is op basis van een Udo ontwerp dat hoog aangeschreven staat (is jullie duits echt zo slecht?)
In der tat :lol:
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33827
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Seas-trym met mortelkasten

Bericht door Henkjan »

Gebruikersavatar
CoenvanDongen
Berichten: 875
Lid geworden op: za 11 feb 2012, 12:08
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Seas-trym met mortelkasten

Bericht door CoenvanDongen »

Spannend...
Door alle haast met het storten op 2de kerstdag me behoorlijk vertilt aan de contramal.
2 dagen amper kunnen bewegen met mijn rug, maar het gaat al beter.
Ik hoop dat het de moeite waard gaat zijn.
malb1.JPG
malb2.JPG
malb3.JPG
malb4.JPG
malb5.JPG
malb6.JPG
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28480
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Seas-trym met mortelkasten

Bericht door ds23man »

Ik zie een nieuwe trend: Het ZBA perzisch tapijtje..... Laat Ray het maar niet zien! :lol: :lol:

Beterschap met de rug!
Gebruikersavatar
CoenvanDongen
Berichten: 875
Lid geworden op: za 11 feb 2012, 12:08
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Seas-trym met mortelkasten

Bericht door CoenvanDongen »

ds23man schreef:
Ik zie een nieuwe trend: Het ZBA perzisch tapijtje..... Laat Ray het maar niet zien! :lol: :lol:

Beterschap met de rug!
dankje!
Perzisch tapijtje hoort in een knutselschuur he :mrgreen:
Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: Seas-trym met mortelkasten

Bericht door rikpost »

Hey gaaf man ,het is er toch van gekomen.
Ben heel benieuwd naar het resultaat ,wanneer is het uitpakken :?:
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Re: Seas-trym met mortelkasten

Bericht door rho »

Nu ben ik wel echt nieuwsgierig naar het resultaat!
Hoe lang ga je'm laten drogen?

Hehe, tijdens het posten blijkt mijn naamgenoot net hetzelfde te hebben getypt. :D
Gebruikersavatar
CoenvanDongen
Berichten: 875
Lid geworden op: za 11 feb 2012, 12:08
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Seas-trym met mortelkasten

Bericht door CoenvanDongen »

Ik ga hem vanmiddag voorzichtig uitpakken. Ik heb til-hulp gevonden om mijn rug te ontzien.

Tenzij het beton nog wat zacht aanvoelt, maar dat denk ik niet.
Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: Seas-trym met mortelkasten

Bericht door rikpost »

Fuck! ik ga straks weg kan ik morgen pas het resultaat zien
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Re: Seas-trym met mortelkasten

Bericht door rho »

Is dat niet wat snel? Ik zou er toch zeker enkele dagen mee wachten.
Gebruikersavatar
CoenvanDongen
Berichten: 875
Lid geworden op: za 11 feb 2012, 12:08
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Seas-trym met mortelkasten

Bericht door CoenvanDongen »

Ik heb de buitenkant erafgehaald, maar de contramal zit er nog in. Het beton is nog wat vochtig dus ik laat heb noog even verder drogen.

Wel mooi strak geworden zeg!!
malb7.JPG
malb8.JPG
malb9.JPG
Gebruikersavatar
AatV
Berichten: 3807
Lid geworden op: wo 21 feb 2007, 18:33
Locatie: Delft

Re: Seas-trym met mortelkasten

Bericht door AatV »

De uitharding van beton is een chemische reactie, het is dus niet een soort droging. Vandaar de waarschuwing dat vers beton moet niet te droog worden, dan kunnen er krimpscheuren ontstaan. Een beetje vochtig is dus prima.
(ziet er trouwens goed uit!)

groet,
Aat
Gebruikersavatar
MarcoSQ
Berichten: 1106
Lid geworden op: vr 21 dec 2007, 20:45
Locatie: Mijdrecht

Re: Seas-trym met mortelkasten

Bericht door MarcoSQ »

Heel erg gaaf, complimenten !
Hoe werk je dit eigenlijk uiteindelijk af, lijkt me best nog tricky om te doen? Komt de stucadoor daarvoor langs :lol: (sorry, te flauw).
Of moet het ruwe beton zichtbaar blijven, is natuurlijk ook wel wat voor te zeggen...
Gebruikersavatar
CoenvanDongen
Berichten: 875
Lid geworden op: za 11 feb 2012, 12:08
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Seas-trym met mortelkasten

Bericht door CoenvanDongen »

@aadtv bedankt voor de uitleg.

@Marco Ik wilde het eigenlijk gaan fineren of polyesteren, maar als beide speakers er goed uitzien laat ik het misschien wel zo..
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Seas-trym met mortelkasten

Bericht door FR_Aad »

CoenvanDongen schreef:

@Marco Ik wilde het eigenlijk gaan fineren of polyesteren
NEEEEEEE!!!!
Zo laten!! :rock:
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Re: Seas-trym met mortelkasten

Bericht door rho »

Volgens mij kan je het zelfs lichtjes opschuren zodat het misschien nog gladder wordt.
Maar ik zou ook gewoon het beton behouden en er geen afwerking op zetten.
Gebruikersavatar
CoenvanDongen
Berichten: 875
Lid geworden op: za 11 feb 2012, 12:08
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Seas-trym met mortelkasten

Bericht door CoenvanDongen »

Helaaaasch...

De binnenmal kwam er niet soepeltjes uit.
Misschien is beton net even een projectje te ver voor mij.
Viel mij ook tegen hoe stevig de mortel was eigenlijk... beetje poederig.

Ik ga eens even stevig nadenken of ik het nog een keer ga proberen.

de fotos..
malb10.JPG
malb11.JPG
malb12.JPG
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Seas-trym met mortelkasten

Bericht door FR_Aad »

sh.. :(
Gebruikersavatar
bas focal m180
Berichten: 4328
Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
Locatie: nijmegen
Contacteer:

Re: Seas-trym met mortelkasten

Bericht door bas focal m180 »

:boos: :boos: :boos: :boos: :boos: :boos: :boos: :boos: :boos: :boos: :boos: :boos: :boos: :boos: :boos: :boos: :boos: :boos: :boos: :boos: :boos: :boos: :boos: :boos: :boos: :boos: :boos: :boos: :boos: :boos: :boos: :boos: :boos: :boos: :boos: :boos: :boos: :boos: :boos: :boos: :boos: :boos: :boos: :boos: :boos: :boos: :boos: :boos: :boos: :boos: :boos: :boos: :boos: :boos: :boos: :boos: :boos: :boos: :boos: :boos: :boos: :boos: :boos: :boos: :boos: :boos: :boos: :boos: :boos: :boos: :boos: :boos: :boos: :boos: :boos: :boos: :hide:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”