Seas-trym zonder mortelkasten...
Moderator: Beheerdersteam
Re: Seas-trym met mortelkasten
Het ziet er fenomenaal uit. Maar dat garandeert natuurlijk geen mooi geluid.
Toch, las iemand zoveel werk in zijn speakers steeks verwacht ik ook dat ie het geluid heel erg netjes op orde brengt. Anders begin je er gewoon niet aan.
Toch, las iemand zoveel werk in zijn speakers steeks verwacht ik ook dat ie het geluid heel erg netjes op orde brengt. Anders begin je er gewoon niet aan.
Re: Seas-trym met mortelkasten
Qua vormgeving behoort dit ongetwijfeld bij de allerbesten! Prachtig. Mochten ze slecht klinken kan je er tenminste naar blijven kijken.rikpost schreef:Mijn duits is niet je dat maar Men!!!!,wat heeft die kerel een knap staatje werk geleverd![]()
![]()
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33827
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Seas-trym met mortelkasten
het is op basis van een Udo ontwerp dat hoog aangeschreven staat (is jullie duits echt zo slecht?)
Re: Seas-trym met mortelkasten
Mijn Duits is prima. Ik was alleen te lui om de text te lezen en was enkel plaatjes aan het zien. 
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33827
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Seas-trym met mortelkasten
het is ook het lezen waard. goed geschreven, in een stijl die alleen in t duits mooi poetisch is. en een inleiding uit t hart gegrepen:rho schreef:Mijn Duits is prima. Ik was alleen te lui om de text te lezen en was enkel plaatjes aan het zien.
Das Schöne am „Do-it-yourself“ ist ja, dass wir Selbermacher von einer Ressource reichlich haben, mit der all die professionellen Hersteller geizen müssen: Zeit. Die ist bei uns DIY´lern umsonst. Wir verfügen vielleicht nicht über das Know-how, wie man ein Chassis-Pärchen mit einer Hand voll Spulen und Kondensatoren zu einem Traumpaar verheiratet. Aber solange es Leute wie Udo gibt, die das mindestens so gut können wie all die Entwickler unter Herstellersold, brauchen wir uns darüber keine Sorgen zu machen. Und was wir dann selbst fabrizieren, muss keinen Gewinn abwerfen, es muss keinem Testredakteur gefallen und braucht auch nicht platzsparend verpackbar zu sein. Es muss einfach nur uns selbst Freude machen – akustisch und optisch.
Re: Seas-trym met mortelkasten
Da's inderdaad mooi beschreven!
Misschien toch het hele verhaal eens lezen.
Misschien toch het hele verhaal eens lezen.
Re: Seas-trym met mortelkasten
In der tatHenkjan schreef:het is op basis van een Udo ontwerp dat hoog aangeschreven staat (is jullie duits echt zo slecht?)
- CoenvanDongen
- Berichten: 875
- Lid geworden op: za 11 feb 2012, 12:08
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Re: Seas-trym met mortelkasten
Spannend...
Door alle haast met het storten op 2de kerstdag me behoorlijk vertilt aan de contramal.
2 dagen amper kunnen bewegen met mijn rug, maar het gaat al beter.
Ik hoop dat het de moeite waard gaat zijn.
Door alle haast met het storten op 2de kerstdag me behoorlijk vertilt aan de contramal.
2 dagen amper kunnen bewegen met mijn rug, maar het gaat al beter.
Ik hoop dat het de moeite waard gaat zijn.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28480
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Seas-trym met mortelkasten
Ik zie een nieuwe trend: Het ZBA perzisch tapijtje..... Laat Ray het maar niet zien!
Beterschap met de rug!
Beterschap met de rug!
- CoenvanDongen
- Berichten: 875
- Lid geworden op: za 11 feb 2012, 12:08
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Re: Seas-trym met mortelkasten
dankje!ds23man schreef:Ik zie een nieuwe trend: Het ZBA perzisch tapijtje..... Laat Ray het maar niet zien!![]()
![]()
Beterschap met de rug!
Perzisch tapijtje hoort in een knutselschuur he
Re: Seas-trym met mortelkasten
Hey gaaf man ,het is er toch van gekomen.
Ben heel benieuwd naar het resultaat ,wanneer is het uitpakken
Ben heel benieuwd naar het resultaat ,wanneer is het uitpakken
Re: Seas-trym met mortelkasten
Nu ben ik wel echt nieuwsgierig naar het resultaat!
Hoe lang ga je'm laten drogen?
Hehe, tijdens het posten blijkt mijn naamgenoot net hetzelfde te hebben getypt.
Hoe lang ga je'm laten drogen?
Hehe, tijdens het posten blijkt mijn naamgenoot net hetzelfde te hebben getypt.
- CoenvanDongen
- Berichten: 875
- Lid geworden op: za 11 feb 2012, 12:08
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Re: Seas-trym met mortelkasten
Ik ga hem vanmiddag voorzichtig uitpakken. Ik heb til-hulp gevonden om mijn rug te ontzien.
Tenzij het beton nog wat zacht aanvoelt, maar dat denk ik niet.
Tenzij het beton nog wat zacht aanvoelt, maar dat denk ik niet.
Re: Seas-trym met mortelkasten
Is dat niet wat snel? Ik zou er toch zeker enkele dagen mee wachten.
- CoenvanDongen
- Berichten: 875
- Lid geworden op: za 11 feb 2012, 12:08
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Re: Seas-trym met mortelkasten
Ik heb de buitenkant erafgehaald, maar de contramal zit er nog in. Het beton is nog wat vochtig dus ik laat heb noog even verder drogen.
Wel mooi strak geworden zeg!!
Wel mooi strak geworden zeg!!
Re: Seas-trym met mortelkasten
De uitharding van beton is een chemische reactie, het is dus niet een soort droging. Vandaar de waarschuwing dat vers beton moet niet te droog worden, dan kunnen er krimpscheuren ontstaan. Een beetje vochtig is dus prima.
(ziet er trouwens goed uit!)
groet,
Aat
(ziet er trouwens goed uit!)
groet,
Aat
Re: Seas-trym met mortelkasten
Heel erg gaaf, complimenten !
Hoe werk je dit eigenlijk uiteindelijk af, lijkt me best nog tricky om te doen? Komt de stucadoor daarvoor langs
(sorry, te flauw).
Of moet het ruwe beton zichtbaar blijven, is natuurlijk ook wel wat voor te zeggen...
Hoe werk je dit eigenlijk uiteindelijk af, lijkt me best nog tricky om te doen? Komt de stucadoor daarvoor langs
Of moet het ruwe beton zichtbaar blijven, is natuurlijk ook wel wat voor te zeggen...
- CoenvanDongen
- Berichten: 875
- Lid geworden op: za 11 feb 2012, 12:08
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Re: Seas-trym met mortelkasten
@aadtv bedankt voor de uitleg.
@Marco Ik wilde het eigenlijk gaan fineren of polyesteren, maar als beide speakers er goed uitzien laat ik het misschien wel zo..
@Marco Ik wilde het eigenlijk gaan fineren of polyesteren, maar als beide speakers er goed uitzien laat ik het misschien wel zo..
Re: Seas-trym met mortelkasten
NEEEEEEE!!!!CoenvanDongen schreef:
@Marco Ik wilde het eigenlijk gaan fineren of polyesteren
Zo laten!!
Re: Seas-trym met mortelkasten
Volgens mij kan je het zelfs lichtjes opschuren zodat het misschien nog gladder wordt.
Maar ik zou ook gewoon het beton behouden en er geen afwerking op zetten.
Maar ik zou ook gewoon het beton behouden en er geen afwerking op zetten.
- CoenvanDongen
- Berichten: 875
- Lid geworden op: za 11 feb 2012, 12:08
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Re: Seas-trym met mortelkasten
Helaaaasch...
De binnenmal kwam er niet soepeltjes uit.
Misschien is beton net even een projectje te ver voor mij.
Viel mij ook tegen hoe stevig de mortel was eigenlijk... beetje poederig.
Ik ga eens even stevig nadenken of ik het nog een keer ga proberen.
de fotos..
De binnenmal kwam er niet soepeltjes uit.
Misschien is beton net even een projectje te ver voor mij.
Viel mij ook tegen hoe stevig de mortel was eigenlijk... beetje poederig.
Ik ga eens even stevig nadenken of ik het nog een keer ga proberen.
de fotos..
- bas focal m180
- Berichten: 4328
- Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
- Locatie: nijmegen
- Contacteer:
