Isis kloon maar dan anders

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Hifi_goeroe
Berichten: 151
Lid geworden op: di 20 feb 2007, 20:59
Locatie: Almere

Re: Isis kloon maar dan anders

Bericht door Hifi_goeroe »

Het is al lange tijd stil geweest maar ik heb niet stil gezeten.

Het is een monnikken werk om de kast spuit klaar te krijgen. :roll:

1. Ik heb eerst de kast bekleed met 4mm (achterzijde/ onderzijde/ bovenzijde/ voorzijde en bovenzijde).
2. Facetten (3x) 1 mm verlijmd.
3. Zijpanelen verlijmd met 2 mm mdf.
4. achterpaneel/ bovenpaneel/ facetten (voor de 2e keer 3 maal) en voorzijde 1 mm mdf verlijmd.

Nu is de eerste kast helemaal spuit klaar :rock:

Echter moeten nog de infrezingen voor de woofer en tweeter nog gedaan worden en de infrezing van de neutrik terminal aan de onderzijde.

Eerst ga ik de andere kast klaar maken en dan ga ik een paar mooie mallen laten maken. Iemand een adresje voor een mooie mal? Vooral de vierkanten mal is een crime om zelf te maken. (of ik moet natuurlijke zo'n mooie festool liniaal kopen natuurlijk :D )
Gezien mijn huidige uitgaven op audiogebied krijg ik die er even niet doorheen (nieuwe buizen en nieuw DAC :rock: )
Bijlagen
Facetten. Handig die ringen in verschillende groottes.
Facetten. Handig die ringen in verschillende groottes.
kast/ 4mm /2mm
kast/ 4mm /2mm
1 mm op de facetten
1 mm op de facetten
achterzijde. Nauwelijks meer te zien dat het niet uit 1 geheel bestaat.
achterzijde. Nauwelijks meer te zien dat het niet uit 1 geheel bestaat.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Isis kloon maar dan anders

Bericht door Henkjan »

Hifi_goeroe schreef:
..... Iemand een adresje voor een mooie mal?
klikkerdeklik
Gebruikersavatar
MechanicalAnimal
Berichten: 3260
Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
Locatie: Apeldoorn

Re: Isis kloon maar dan anders

Bericht door MechanicalAnimal »

Uberfreeskees :goeie: ...aanradertje! 100%! Topservice&Topkwaliteit!

:mrgreen:
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9198
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: Isis kloon maar dan anders

Bericht door wouter »

Malletje maken :wink:
cx3.0 malletje 001 paint.JPG
Goede radius gatenzaag in de hoeken, aftekenen op diagonalen en met 3mm MDF de rechte stukker er overheen plakken.
cx3.0 malletje 012 paint.JPG
Met boortjes kun je afstand houden bij het fixeren van de rechte geleiders, bijv. 2,5mm of 3mm boortjes.
Gebruikersavatar
MechanicalAnimal
Berichten: 3260
Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
Locatie: Apeldoorn

Re: Isis kloon maar dan anders

Bericht door MechanicalAnimal »

Hifi_goeroe schreef:
Het is al lange tijd stil geweest maar ik heb niet stil gezeten.

1. Ik heb eerst de kast bekleed met 4mm (achterzijde/ onderzijde/ bovenzijde/ voorzijde en bovenzijde).
2. Facetten (3x) 1 mm verlijmd.
3. Zijpanelen verlijmd met 2 mm mdf.
4. achterpaneel/ bovenpaneel/ facetten (voor de 2e keer 3 maal) en voorzijde 1 mm mdf verlijmd.
ja, komt u maar weer met die foto's!!! Hoe staat 't hier ervoor?

en waar heb jij dat dunne MDF vandaan? Dat is echt mooi spul en handig te weten voor volgende projectjes :mrgreen:
Gebruikersavatar
Hifi_goeroe
Berichten: 151
Lid geworden op: di 20 feb 2007, 20:59
Locatie: Almere

Re: Isis kloon maar dan anders

Bericht door Hifi_goeroe »

Het dunne mdf komt van:

1mm Quartel modelbouw
2mm Snijlab.nl

Zeer goed mee te werken.

Ik heb een vriendje en die heeft een bedrijf die gespecialiseerd is in hulpmiddelen voor de medische industrie. Zij zijn in bezit van een laser snijder (en watersnijder, etc, etc) dus de mal voor de tweeter is onderweg!
Gebruikersavatar
Hifi_goeroe
Berichten: 151
Lid geworden op: di 20 feb 2007, 20:59
Locatie: Almere

Re: Isis kloon maar dan anders

Bericht door Hifi_goeroe »

Ik heb het te druk op mijn werk om het bouwverslag stap voor stap weer te geven.

Hierbij weer even een vlugge update:
- terminals in onderzijde gefreesd.
- Tweeter en woofer ingefreesd.

Ik moet nog wat afwerken aan de onderzijde (plamuren) en dan kan ik echt beginnen aan de laagkasten. Hopelijk zijn deze wat minder arbeidsintensief doordat de laagkasten wat meer recht toe recht aan zijn. Goede vrijdag heb ik een dagje bouwen gepland samen met Wouter en hopelijk kunnen we wat meters maken.

To be continued!
Bijlagen
IMG_0390[1].JPG
IMG_0389[1].JPG
IMG_0379[1].JPG
IMG_0384[1].JPG
IMG_0385[1].JPG
IMG_0386[1].JPG
Gebruikersavatar
MechanicalAnimal
Berichten: 3260
Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
Locatie: Apeldoorn

Re: Isis kloon maar dan anders

Bericht door MechanicalAnimal »

:shock: what the fuck, ik mag wel doorpezen :rofl:

ziet er weer goed uit :goeie:
Gebruikersavatar
Hifi_goeroe
Berichten: 151
Lid geworden op: di 20 feb 2007, 20:59
Locatie: Almere

Re: Isis kloon maar dan anders

Bericht door Hifi_goeroe »

Ik ga je inhalen :rock: :rock: :rock:

Ik hoef nl. niet te fineren en filters liggen al klaar.

Nee hoor, kwaliteit ken geen tijd! Ikdoe het het rustig aan en als het moet zaken over. Ben wel heel benieuwd naar je fineer werk!
Gebruikersavatar
MechanicalAnimal
Berichten: 3260
Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
Locatie: Apeldoorn

Re: Isis kloon maar dan anders

Bericht door MechanicalAnimal »

Goed bezig man, echt hoor......gelukkig zijn er weer vorderingen :D
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9198
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: Isis kloon maar dan anders

Bericht door wouter »

en omdat Erik hard werk plaats ik even een update foto...
onlangs hebben we heeeeeel veel gaten geboord en mooi rondgefreest :rock:

Kon Erik in z'n eentje verder en weer heerlijk doen waar hij goed in is, monnikenwerk O:)
isis bas1.jpeg
komt nog 22 mm langs de zijwanden die nu 18mm zijn. Voorwand straks nog heel wat dikker :-& iets met facetten :sure:

Per laagkast 2x 50 liter voor 2x 12" Scan-Speak (+DSP+Crown K2)
Gebruikersavatar
MechanicalAnimal
Berichten: 3260
Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
Locatie: Apeldoorn

Re: Isis kloon maar dan anders

Bericht door MechanicalAnimal »

Lekkerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr :goeie:
Gebruikersavatar
Porcino
Berichten: 699
Lid geworden op: zo 19 feb 2006, 10:54
Locatie: Arnhem

Re: Isis kloon maar dan anders

Bericht door Porcino »

Sweet!! Hmm, krijg weer inspiratie :-)
Gebruikersavatar
MechanicalAnimal
Berichten: 3260
Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
Locatie: Apeldoorn

Re: Isis kloon maar dan anders

Bericht door MechanicalAnimal »

besmettelijk he :mrgreen:
Gebruikersavatar
Hifi_goeroe
Berichten: 151
Lid geworden op: di 20 feb 2007, 20:59
Locatie: Almere

Re: Isis kloon maar dan anders

Bericht door Hifi_goeroe »

Inmiddels is de tweede kast ook lekker opgeschoten. Er zit nu echt schot in.

Ben met de baffle begonnen van de eerste kast. Nog 3 platen ze gaan dn dan kunnen de zijpanelen verlijmd gaan worden.

Wordt vervolgd!

Ps. Piano verhuizers tegen mogelijk rugletsel :lol:
Bijlagen
image.jpg
image.jpg
image.jpg
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Re: Isis kloon maar dan anders

Bericht door Wowly »

Wat een monster!!! gaaf hoor......
Gebruikersavatar
Hifi_goeroe
Berichten: 151
Lid geworden op: di 20 feb 2007, 20:59
Locatie: Almere

Re: Isis kloon maar dan anders

Bericht door Hifi_goeroe »

Dank je. Ik hoop wanneer de facetten eraf zijn het weer een elegant monster wordt. :lol:
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9198
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: Isis kloon maar dan anders

Bericht door wouter »

en hoe is de WAF?

Ben je je koffers al aan het pakken?
Gebruikersavatar
Hifi_goeroe
Berichten: 151
Lid geworden op: di 20 feb 2007, 20:59
Locatie: Almere

Re: Isis kloon maar dan anders

Bericht door Hifi_goeroe »

Waf is op het niveau dat de rajon hoofden bij elkaar komen.

Echter gunt mij vrouw mij een hobby (en anders zie ik john williams wel verschijnen).
Koffers gepakt, even uitpuffen in de ardenne!

Volgende week naar de hifi beurs in munchen met wouter en andere. Ik kijk ernaar uit.
franks
Berichten: 327
Lid geworden op: za 05 nov 2005, 23:16
Locatie: Haarsteeg

Re: Isis kloon maar dan anders

Bericht door franks »

Hier kan ik nou echt warm voor lopen :D :D . Mijn project is nu gereed dus wie weet.

Gr Frank
Gebruikersavatar
Hifi_goeroe
Berichten: 151
Lid geworden op: di 20 feb 2007, 20:59
Locatie: Almere

Re: Isis kloon maar dan anders

Bericht door Hifi_goeroe »

Even een update. Inmiddels op de zijwanden 22 mm verlijmd en afgewerkt, gaten gefreesd en alles even op elkaar gezet.

Nu voorzijde, achterzijde en bovenzijde met 2 mm beplakken. Dan kunnen de facetten eraf! Yeahhhhh
Bijlagen
image.jpg
image.jpg
image.jpg
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Isis kloon maar dan anders

Bericht door ray5150 »

:shock: :shock: :shock:

ze doen me een beetje aan deze jongens denken... :lol:
piramide.jpg
hsmeets
Berichten: 2818
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 22:18

Re: Isis kloon maar dan anders

Bericht door hsmeets »

Hifi_goeroe schreef:
Even een update. Inmiddels op de zijwanden 22 mm verlijmd en afgewerkt, gaten gefreesd en alles even op elkaar gezet.

Nu voorzijde, achterzijde en bovenzijde met 2 mm beplakken. Dan kunnen de facetten eraf! Yeahhhhh
Het kan aan het ontbreken van de facetten liggen maar de verhouding tussen de twwe kasten, onder en boven oogt niet echt lekker.
Gebruikersavatar
Hifi_goeroe
Berichten: 151
Lid geworden op: di 20 feb 2007, 20:59
Locatie: Almere

Re: Isis kloon maar dan anders

Bericht door Hifi_goeroe »

Ja, de verhoudingen vallen op zijn plek wanneer de facetten eraf zijn. Tevens is de kast nu ongeveer 10 cm hoger ivm met de hondjes.

De afmetingen en verhoudingen zijn gelijk aan het origineel. Ben benieuwd wat je er straks van vindt.
Gebruikersavatar
MechanicalAnimal
Berichten: 3260
Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
Locatie: Apeldoorn

Re: Isis kloon maar dan anders

Bericht door MechanicalAnimal »

GOED BEZIG!!!! :goeie:


en wat die facetten betreft: 2 x meten, thee zetten, nog een keer meten, thee drinken, weer meten en dan pas de zaag erin :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”