76 buis
Moderator: Beheerdersteam
-
palermaaudio
- Contacteer:
Re: 76 buis
ja knoppies komen nog. aan/uit, volume, ingangselectie, uitgangsselectie (lijn/phones)
-
palermaaudio
- Contacteer:
ben nu begonnen met de steunprint voor de 6n16b buisjes. Kan iemand mij vertellen hoe ik kan zijn aan de buisjes welk draadje welke aansluiting is?
-
palermaaudio
- Contacteer:
Zo, de gloeibedrading zit erin. Als goed is komen morgen weer een boel onderdelen met de post, dan kan ik weer verder.
-
palermaaudio
- Contacteer:
Ik heb nu voor de hoofdtelefoon uitgang een trafo met 2x 6 volt. Maar de primaire kant is 2x 115, kan ik deze wikkelingen gewoon in serie zetten?
Voor 230V idd in serie.Maar pas op,wel in de goeie richting,verkeerd-om en de trafo is wijlen
.In geval van twijfel eerst aansluiten met een serieweerstand (bijv.1000 ohm 1W).Als 'r niks gaat roken zit 't wel goed
.
Anne
Anne
-
palermaaudio
- Contacteer:
oke maar even een schetsje gemaakt van de trafo. Hoe de wikkeling in serie zetten?
Kan je niet beter even een foto plaatsen.
Want ik zie nou niet echt wat je bedoeld
Meestal teken je het zo
Maar ja dat laat natuurlijk niet zien hoe het op jouw trafo zit.
Want ik zie nou niet echt wat je bedoeld
Meestal teken je het zo
Maar ja dat laat natuurlijk niet zien hoe het op jouw trafo zit.
- Bijlagen
-
- trafo.JPG (8.08 KiB) 126 keer bekeken
-
palermaaudio
- Contacteer:
oke foto kan ook wel even net zo snel.
Verder ook nog even een foto met de vorderingen tot nu toe. Gloeidraden zijn allemaal aangesloten en de anodes van de 6n16 zitten er ook in.(meest rechts)
MM dat zegt met nog niks heb je er anders niks bij.
Wat je zou kunnen doen is op één van de 6 volts windingen 6Volt ac te zetten en dan even meten wat er gebeurt als je de combinatie uittest met de prim. windingen led wel op er komt 115 en als je ze in serie hebt 230 volt uit de prim als je dat doet.
Wat je zou kunnen doen is op één van de 6 volts windingen 6Volt ac te zetten en dan even meten wat er gebeurt als je de combinatie uittest met de prim. windingen led wel op er komt 115 en als je ze in serie hebt 230 volt uit de prim als je dat doet.
-
palermaaudio
- Contacteer:
-
palermaaudio
- Contacteer:
Moet toch maar een kijken of ik deze print wat ruimer kan opstellen. Dit is te krap bemeten.