Gisteren een 2hands versterker aangeschaft de Technics SU-610, aangesloten en beluisterd met wharfdale diamond 7.3 voor de kabels heb ik hitte-bestendige gekocht bij de Praxis en aangesloten (tip van m'n collega) het geluid was zeer direct en er zat weinig warmte in het geluid.
Zou dit aan de kabels gelegen kunnen hebben of is de combinatie versterker-luidspreker ongelukkig, wie zou mij wat informatie kunnen verschaffen , alfvast bedankt.
Mvg De audiozwerfer.
Technics SU-610 aangeschaft
Moderator: Beheerdersteam
-
Digidoo
- LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
- Contacteer:
Het kan overal aan liggen met de beperkte informatie die we nu krijgen.
Zijn die luidsprekers gloednieuw? Zo ja; dan moeten ze misschien nog een beetje "inspelen".
Men spreekt ook wel eens van het zelfde bij luidsprekerbekabeling maar dat is naar mijn mening voodoo. Kabels moeten het gewoon meteen goed doen.
Anders is het gewoon een kwestie van wennen!
Zijn die luidsprekers gloednieuw? Zo ja; dan moeten ze misschien nog een beetje "inspelen".
Men spreekt ook wel eens van het zelfde bij luidsprekerbekabeling maar dat is naar mijn mening voodoo. Kabels moeten het gewoon meteen goed doen.
Anders is het gewoon een kwestie van wennen!
- bartsegers
Los van alles, is het de vraag wat jij bedoeld met direct en niet warm ?
Ik denk dan aan gebrek aan laag en de "body"bij stemmen bijvoorbeeld.
Wat mis je dus?
Kan verder natuurlijk ook aan plaatsing liggen en de kamer. Dat speelt naar mijn mening bij een systeem wat het goed zou moeten doen een grote rol. (als het niet goed is dus)
Ik denk dan aan gebrek aan laag en de "body"bij stemmen bijvoorbeeld.
Wat mis je dus?
Kan verder natuurlijk ook aan plaatsing liggen en de kamer. Dat speelt naar mijn mening bij een systeem wat het goed zou moeten doen een grote rol. (als het niet goed is dus)