Geisoleerde voltageregulator.. hoe monteren?
Moderator: Beheerdersteam
Geisoleerde voltageregulator.. hoe monteren?
Tsja, de tripath amp6 van 41Hz heeft een voltage regulator welke 20 watt kan verstoken op hoge belasting De griound plane is op werkspanning, en moet derhalve geisoleerd worden gemonteerd. Hiervoor is een kunstof busje en een rubberachtig velletje geleverd.
Nu snap ik wel hoe je dit moet monteren, maar als die regulator 20W gaat verstoken, gaat dan dat rubber-achtig matje niet smelten en alsnog de voltage regulator tegen de kast (ground) laten aankomen?
Heeft iemand hier ervaring mee. Moet je nog heat conducting compound toepassen?
Wowly
Nu snap ik wel hoe je dit moet monteren, maar als die regulator 20W gaat verstoken, gaat dan dat rubber-achtig matje niet smelten en alsnog de voltage regulator tegen de kast (ground) laten aankomen?
Heeft iemand hier ervaring mee. Moet je nog heat conducting compound toepassen?
Wowly
- audiomanics
- Contacteer:
Dat doe je verkeerd!!Wowly schreef:Oja, ik het het montagegaatje in de voltageregulator wat op moeten ruimen/groter gemaakt door er met een boortje even doorheen te gaan (gaatje was 3,9 mm moest 4,1 zijn om de isolerende bus te laten passen).
Kan dit kwaad?
Wowly
Dat busje moet aan de andere kant zitten...
dus in de volgorde:
schroefje of moertje - regulaor - isolatieplaatje - koellichaam - busje - moertje of schroefje..
eventueel en bij voorkeur nog een ringetje tussen het busje en moertje of schroefje..
Ik snap alleen niet hoe een voltage regulator 20 watt kan versterken....(misschien jij ook niet
Heeft dat ding ook een typenummer... dan weet ik waar je het over hebt..
Kees
Ik heb hem nu zo gemaakt±
Het rode is de bout en moer
het bruine de isolerende bus
het donkerblauwe de isolerende en geleidende mat
het grijze de LM1084 Voltage regulator, 5A adjustable regulator
Op deze manier is de regulator volledig gescheiden van de behuizing
Het rode is de bout en moer
het bruine de isolerende bus
het donkerblauwe de isolerende en geleidende mat
het grijze de LM1084 Voltage regulator, 5A adjustable regulator
Op deze manier is de regulator volledig gescheiden van de behuizing
- Bijlagen
-
- isolatie.jpg (11.54 KiB) 840 keer bekeken
De manier van kees is denk ik zo
Het nadeel van deze manier is dat het kunstof busje te lang is en daarom het kraagje van het busje niet aansluit op de kast omdat het busjezelf tegen de regulator aankomt. Op mijn manier steek het busje door de kastwand heen voor een deel en id de bout-moer volledig geisoleerd. Plus an de buitenzijde van de kast word de kraag van het busje opgeteld bij de bouthoogte en steek het geheel verder de behuizing uit.
Nadeel van mijn methode kan zijn dat mijn (kunstof?) busje kan smelten van de temperatuur van de regulator? (weet niet of het busje kan smelten?)
wat is het beste?
In de gebruiksaanwijzing van de amp6 staat: "With a 15 VAC transformer, the voltage regulator works well, but will rum quite hot at high power......."
Oja, nog wat anders, ik het de zekering gemaakt na de netentree op een van de actieve pinnen (niet de aarde). Is dit de juiste methode?
Jan
Het nadeel van deze manier is dat het kunstof busje te lang is en daarom het kraagje van het busje niet aansluit op de kast omdat het busjezelf tegen de regulator aankomt. Op mijn manier steek het busje door de kastwand heen voor een deel en id de bout-moer volledig geisoleerd. Plus an de buitenzijde van de kast word de kraag van het busje opgeteld bij de bouthoogte en steek het geheel verder de behuizing uit.
Nadeel van mijn methode kan zijn dat mijn (kunstof?) busje kan smelten van de temperatuur van de regulator? (weet niet of het busje kan smelten?)
wat is het beste?
In de gebruiksaanwijzing van de amp6 staat: "With a 15 VAC transformer, the voltage regulator works well, but will rum quite hot at high power......."
Oja, nog wat anders, ik het de zekering gemaakt na de netentree op een van de actieve pinnen (niet de aarde). Is dit de juiste methode?
Jan
- Bijlagen
-
- isolatiekees.jpg (11.7 KiB) 833 keer bekeken
- ome subtilieco