UcD400HG HxR
Moderator: Beheerdersteam
Vandaag de bestelling voor de Ucd400HG HxR's gedaan. Verder voornamelijk bezig geweest met het maken van nog meer gaatjes en de boel pas maken. De sandwichbodem weer gesloopt. Ik speel nu met het idee om een totaal nieuwe kap van aluminium te maken die ik wil laten poedercoaten. De ventilatie openingen wil ik voorzien van een soort gaas. Nog geen idee wat en hoe precies. Van de oorspronkelijke Hifi2000 kast blijft niet veel meer over 
Zijn er al mensen die de HG HxR's gemodificeerd hebben?
Co
Zijn er al mensen die de HG HxR's gemodificeerd hebben?
Co
Inmiddels zijn de Ucd modules binnen en ben ik weer druk bezig om alles te monteren. Nu wil ik de ingangen met een 100 Ohm weerstand aan het chassis koppelen. Voor de netspanning gebruik ik een stuk afgeschermde kabel. Is het zinvol om deze afscherming ook aan massa te verbinden en wat doe ik met de aarde van de afgeschermde Hypextrafo's?
Co
Co
Deze versie is door Hypex dusdanig getweakt dat er ook weinig meer aan te verbeteren valt waarschijnlijk. Je kan natuurlijk altijd nog je bron (cd-speler modificaties zoals de I/V omzetter van Jeroen_d) of luidsprekers verbeteren voor een beter geluid. Deze UcD zal de bottleneck niet zijn. 
Laatst gewijzigd door knuisje op do 08 nov 2007, 16:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb geen idee of mijn aan te sluiten bronnen wel of geen dc leveren. De goedkope dvd speler die ik nu gebruik vertrouw ik echter voor geen cent. Verder sluit ik een iPod, kabeltuner en cd-speler (volgende zelfbouw project) aan. Vervangen van de buffercaps door de panasonic is misschien een beter idee. Maar of dat nu zo'n groot verschil gaat opleveren...?
Co
Co
- SSassen
- Contacteer:
Bah, nee!De on board buffercaps kun je ook vervangen door panasonic FC's van 100V 680Uf
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
- bartsegers
Het laag is anders niet bijzonder goed, de oude doet het iig beterknuisje schreef:Deze versie is door Hypex dusdanig getweakt dat er ook weinig meer aan te verbeteren valt waarschijnlijk. Je kan natuurlijk altijd nog je bron (cd-speler modificaties zoals de I/V omzetter van Jeroen_d) of luidsprekers verbeteren voor een beter geluid. Deze UcD zal de bottleneck niet zijn.
Sander,SSassen schreef:Bah, nee!De on board buffercaps kun je ook vervangen door panasonic FC's van 100V 680Uf![]()
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
waarom niet? En wat is het meer geschikte alternatief?
(is on-board buffercaps misschien niet de goede omschrijving? ik bedoel de 2 grote caps waar bij de HG modules Hypex op staat)
ik meende dat je ooit de FC's hiervoor zelf nog eens hebt aanbevolen?
Laatst gewijzigd door Paul op vr 09 nov 2007, 15:36, 1 keer totaal gewijzigd.
- dekkersj
- Contacteer:
Geweldig, het ding klinkt voor geen meter en de technische uitdaging is met vlag en wimpel omgezet in resultaat. Dwz, de niet symmetrische ingangsimpedantie van de UcD (1k9 versus 10 k) wordt aangestuurd vanuit buizen en er is een vervormingsonderdrukker gebruikt.Paul schreef:hoe is het met het buizenucd project afgelopen?
Groet,
Jacco
Ik heb de UcD400HG van Paul direct kunnen vergelijken met mijn UcD180. Het midden en hoog van de HG was nogal wennen, wel goede ruimtelijkheid en diepte zeker tov de oude AD-versie (die Paul ook nog had meegenomen), maar als ik hem permanent zou moeten gebruiken zou ik waarschijnlijk de speakers iets anders afstemmen. Het laag was inderdaad een probleem, het klinkt vervelend op de een of andere manier. De UcD400AD van Paul had dit probleem duidelijk niet. Overall vond ik mijn UcD180AD (met AD8620 vervangen door LM4562) het beste klinken. Maar dat kan omdat ik er inmiddels erg aan gewend ben.knuisje schreef:Deze versie is door Hypex dusdanig getweakt dat er ook weinig meer aan te verbeteren valt waarschijnlijk. Je kan natuurlijk altijd nog je bron (cd-speler modificaties zoals de I/V omzetter van Jeroen_d) of luidsprekers verbeteren voor een beter geluid. Deze UcD zal de bottleneck niet zijn.
Volgens mij is hier gewoon nog werk aan de winkel voor Hypex, om het laag van de HG modules te verbeteren. Ik zou niet direct weten waar het aan ligt, wellicht de wat krap genomen onboard buffer elco's waar Paul het over had.
wellicht kan je de vervormingsonderdrukker weglaten / verkleinen en nog eens luisteren, want de conclusie "het ding klinkt voor geen meter" is toch jammer van een project dat technisch met vlag en wimpel is geslaagd !dekkersj schreef:Geweldig, het ding klinkt voor geen meter en de technische uitdaging is met vlag en wimpel omgezet in resultaat. Dwz, de niet symmetrische ingangsimpedantie van de UcD (1k9 versus 10 k) wordt aangestuurd vanuit buizen en er is een vervormingsonderdrukker gebruikt.Paul schreef:hoe is het met het buizenucd project afgelopen?
Groet,
Jacco
naar mijn ervaring zijn de technisch minder perfecte apparaten vaak muzikaler (niet "de meeste muzikale apparaten zijn vaak technisch minder perfect" !)
Petter
PS "voor geen meter klinken" kan ook een positive zijn, realiseer ik me nu ...