Hallo,
ik heb een onkyo tuner ampilfier en nou werken er nog maar 3 luidspreker uitgangen, van de de 7. Weet iemand mischien hoe dit kan komen, en of dit te maken is?
Vind het namelijk zonde om em weg te doen...
Groeten Anton.
Luidsprekeruitgangen stuk
Moderator: Beheerdersteam
- audiomanics
- Contacteer:
Laat ik voorop stellen dat het te repareren is...(afgezien van de kosten)
Maar we krijgen wat weinig gegevens..
Zijn de drie werkende uitgangen allemaal van dezelfde kant of werken de de linker en de rechter nog wel, of is het een versterker die echt zeven losse versterkers in zich heeft (zo'n 6+1 hometheater geval)
Zitten er schakelaars op om de uitgangen te selecteren? enz enz.. Met een modelnummer komen we al een beetje verder...
"mijn voertuig doet 't niet meer goed... wat kan het zijn..." snap je?
Kees
Maar we krijgen wat weinig gegevens..
Zijn de drie werkende uitgangen allemaal van dezelfde kant of werken de de linker en de rechter nog wel, of is het een versterker die echt zeven losse versterkers in zich heeft (zo'n 6+1 hometheater geval)
Zitten er schakelaars op om de uitgangen te selecteren? enz enz.. Met een modelnummer komen we al een beetje verder...
"mijn voertuig doet 't niet meer goed... wat kan het zijn..." snap je?
Kees
Ik heb toevallig net zo'n etterbak ter reparatie staan, in dit geval een Sony, met soortgelijke klachten.
6 kanalen klasse D waarbij er simpelweg elco's in de voeding en het tegenkoppelcircuit (denk ik, geen schema voorhanden) slecht zijn geworden.
Vervanging van alle 24 + 6 stuks door Panasonic FC 470 uF/63V en TSHA 1000 uF/100V leverde weer geluid op, zij het van slechte kwaliteit op rear rechts en center.
Zaten er nog 2 opamps voor die slecht in de tin zaten.
Doorgesoldeerd en het zaakje doet 't weer.
Zo dramatisch hoeft die van jou niet te zijn, hoor.
Kan zijn dat door thermische of mechanische stress componenten of de connectoren zelf los in de tin zitten en doorsolderen voldoende is.
Kun je een foto trekken van het inwendige, liefst boven- en onderkant?
6 kanalen klasse D waarbij er simpelweg elco's in de voeding en het tegenkoppelcircuit (denk ik, geen schema voorhanden) slecht zijn geworden.
Vervanging van alle 24 + 6 stuks door Panasonic FC 470 uF/63V en TSHA 1000 uF/100V leverde weer geluid op, zij het van slechte kwaliteit op rear rechts en center.
Zaten er nog 2 opamps voor die slecht in de tin zaten.
Doorgesoldeerd en het zaakje doet 't weer.
Zo dramatisch hoeft die van jou niet te zijn, hoor.
Kan zijn dat door thermische of mechanische stress componenten of de connectoren zelf los in de tin zitten en doorsolderen voldoende is.
Kun je een foto trekken van het inwendige, liefst boven- en onderkant?
Het gaat om het model TX-SV535 van ONKYO, het is een audio video control tuner amplifier. Het is inderdaad zo'n 'hometheater geval'.
De uitgangen die het niet meer doen zijn de remote front speakers (L+R) en de main rear speakers (L+R). Zonder aanleiding zijn deze ermee gestopt.Dus geen gekraak eerst, of zoiets dergelijks.
Ik heb de behuizing er nog niet af dus nog even geen foto ervan, zal ik er vanavond bij zetten.
Anton.
De uitgangen die het niet meer doen zijn de remote front speakers (L+R) en de main rear speakers (L+R). Zonder aanleiding zijn deze ermee gestopt.Dus geen gekraak eerst, of zoiets dergelijks.
Ik heb de behuizing er nog niet af dus nog even geen foto ervan, zal ik er vanavond bij zetten.
Anton.
Als ik het goed heb, zitten die uitgangen op de zelfde amp circuit, je kan ze dan ook nooit gelijk aansturen. het ingang signaal zal (vermoed ik) door de processor geregeld worden, en uitgang geschakeld tussen 2 klemmen.Antonio schreef:Het gaat om het model TX-SV535 van ONKYO, het is een audio video control tuner amplifier. Het is inderdaad zo'n 'hometheater geval'.
Anton.
De electronica kenners hier zullen daar wel iets dieper op kunnen ingaan?
- audiomanics
- Contacteer:
reparatie moet ook niet te duur worden... ik zie ze voor ca 100 euries over het net schuiven...
voorbeeldje:
http://cgi.ebay.ch/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... 0172341089
Kees
voorbeeldje:
http://cgi.ebay.ch/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... 0172341089
Kees