Sietse, een paar kleine afbeeldingen zijn te vinden
op de pagina waarnaar Erik verwees.
--
Ik ben overigens eens bij iemand geweest die feitelijk een tegenovergestelde opstelling in zijn woonkamer had. Zijn kleine luidsprekers stonden in mijn ogen opmerkelijk opgesteld: beneden oorhoogte, op 1/5 van de 6 meter lange wand, en volgens mij wel 1/2 meter van de achterwand. Exact erboven was zo'n zelfde setje luidsprekers in het plafond verwerkt.
Details over de luidsprekers weet ik niet meer (het is alweer zo'n 14 jaar terug), maar het is me wel bijgebleven hoe enorm groots en ruimtelijk het geluidsbeeld door de gehele kamer was. In 1e instantie ging ik ook aan die kleine boxjes voorbij, toen ik de geluidsbronnen probeerde te lokaliseren. Wat ik dan weer minder vond, was dat ik niet kon aangeven op welke hoogte een zangeres zich bevond, maar met een andere afstraling en een goed uitgebalanceerde opstelling speelt dat misschien niet zo.
Ik kan wel vertellen dat het luisteren naar orchestraal werk en een live opname van de Golden Earring een indrukwekkende belevenis was, dus bij v.d. Klerk zal dat beslist niet minder zijn!
Wie hier oren naar heeft, moet daarom zeker proberen om die demo te bezoeken.