Feastrex

Alles over speaker units

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
dove

Feastrex

Bericht door dove »

gn
Laatst gewijzigd door dove op za 22 dec 2007, 20:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Ivo
Contacteer:

Bericht door Ivo »

Op www.audioasylum.com, op het high efficiency asylum, wordt er wel over gepost. Wel door iemand die over 10cm speakertjes zegt dat ze Kondo-drums 'realistisch' kunnen weergeven. Ik heb wat moeite met de superlatieven in zijn berichten.

Dit zijn wel exoten, zeg! Zie je niet veel.

Het heeft wat weg van Lowther-clones, maar ik zie een aantal afwijkingen van de Lowther-modellen.
dove

Bericht door dove »

Dank
Laatst gewijzigd door dove op za 22 dec 2007, 20:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Ivo
Contacteer:

Bericht door Ivo »

Lowther is de laatste jaren niet zo handig bezig met "verbeteren" van hun produktlijn, maar over het algemeen ben ik er wel tevreden over. Ik heb een tweedehands paar PM6C. Budget in Lowther-termen, maar er valt veel uit te halen. Ik zoek wel eens naar aanbevelingen voor een vervanging, maar dat wordt me meestal door de kenners afgeraden.

Lowther is vooral uitstekend met dynamiek, helaas niet zo goed met de controle daarover. AER is weer heel gecontroleerd en schoon, maar niet zo dynamisch als de Lowther. Jammer dat AER zo duur is. Fostex doet aardig wat dynamiek en aardig schoon, maar toch niet zoveel van beide dat ik er voor overstap.

Het is dat het crossoverpunt op een dogmatisch onhandig punt ligt ( :wink: ), anders zou ik wel eens een coaxiale speaker van 12" of 15" willen proberen. Voor een best of both worlds aanpak.
Plaats reactie