Storing voorversterker tijdens afspelen DVD. Hoe kan dit?

De rest......
(streaming-/computeraudio graag in de daarvoor aangewezen forumgroep)

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

Plaats reactie
Rade

Storing voorversterker tijdens afspelen DVD. Hoe kan dit?

Bericht door Rade »

Ik kwam pas geleden achter een raar fenomeen. De uitleg is misschien simpel maar ik kan het nog ff niet verklaren.

Tijdens het afspelen van DVD's hoor ik zo nu en dan een storing in het geluid (kraken) via de televisie speakers.
Gisteren kwam ik erachter dat dit probleem niet meer optreed als ik mijn voorversterker uitzet (standby).

Ter info:
Mijn Harman Kardon DVD-speler is middels scart rechtstreeks aangesloten op de Philips TV.
(Van de DVD speler gaat er een standaard dropveter naar de (Rotel)voorversterker. Ook van de TV gaat er dropveter naar de voorversterker. Deze ingangen zijn echter niet geselecteerd als het kraken optreedt. Meestal is dit CD of Tuner)

Iemand enig idee hoe het uitzetten van de voorversterker dit probleem kan oplossen?

Rade
SARK

Bericht door SARK »

Trek de dropveter van je TV naar je voorversterker er eens uit en kijk (luister) of het gekraak dan nog steeds voorkomt.
Deduction my dear Watson :idea:
Rade

Bericht door Rade »

Ik zie dat ik een "type" foutje heb gemaakt. Het kraak probleem is opgelost als ik de voorversterker aanzet. ipv uitzet.

De kabel verwijderen tussen voorversterker en DVD speler of TV zou het "probleem" inderdaad wel eens kunnen oplossen maar deze zitten allemaal achter het wandmeubel weggewerkt. Daarbij komt dat ik deze verbindingen graag instant houdt voor TV of DVD geluid via mijn speakers.

Ik vind het in principe ook geen probleem om de voor versterker even aan te zetten maar ik was even nieuwsgierig naar het hoe en waarom.

Groeten,

Rade
SARK

Bericht door SARK »

Rade schreef:
Daarbij komt dat ik deze verbindingen graag instant houdt voor TV of DVD geluid via mijn speakers.
Dat snap ik maar je moet toch ergens beginnen om te kijken waardoor de storing wordt veroorzaakt.
Rade schreef:
maar ik was even nieuwsgierig naar het hoe en waarom.
Zonder zelf iets te testen/proberen is het denk ik vrij moeilijk voor de forumleden om een diagnose te maken.
Plaats reactie

Terug naar “Overige Audio-elektronica”