Welke tangband zit er in een logitech z-5500 e.a. vragen

Alles over speaker units

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
SpikyTim
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.

Welke tangband zit er in een logitech z-5500 e.a. vragen

Bericht door SpikyTim »

Zoals de titel zegt, welke tangband unit zit er eigenlijk in de logitech z-5500? Ik ben hier een tijdje al wat topics aan het volgen en zelfbouw interesseert me dus heel erg.
Naar aanleiding van DEZE topic zou ik graag mijn Z-5500 ook op een dergelijke manier willen aanpassen. HEt ziet er gewoon heel mooi uit en als de klank erop vooruitgaat is het nog beter. Maar dan nog een ander probleem. Kan ik evenzeer verder op de geintegreerde versterker van logitec? Of gaat de afstemming helemaal verkeerd zijn? En welk kastontwerp gaat dan goed werken?
Schiet me a.u.b. niet af als ik hier stomme vragen stel. Ik heb nog veel te leren.

mvg,

Tim
SpikyTim
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.

Bericht door SpikyTim »

Ik ben er zelf al achter dat het om een tangband W3-871SC gaat.
De andere vragen blijven.
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

voor die Tangband zijn er veel ontwerpen beschikbaar, bv de Needle, de Lancetta, TBAQ

ik denk wel dat je de Logitech versterker kan gebruiken
SpikyTim

Bericht door SpikyTim »

Ok hetgeen ik er nu dus van gelezen hebt lijkt de needle mij het beste haalbaar voor mij. Maar dat filtertje dan dat erbij moet. Heeft dat geen invloed naar de impedantie? Hierbij denk ik aan de geintegreerde versterker. Of ga ik ook zonder filter kunnen spelen en qua geluid niet achteruit ga op de logitech behuizingen?
Ik gebruikte de logitech in dubbel stereo en ik vrees dat ik wat power ga missen. Misschien is dit wel ongegrond?

gr

Tim
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

filter zal geen problemen voor de amp veroorzaken

ik weet niet of Logitech een correctie in de amp heeft zitten die t zelfde effect geeft als t filter van de Needle. ik zou zeggen, gewoon proberen, klinkt t matig dan kan je altijd nog t filter ertussen zetten

power... :lol: t zijn nog steeds 8cm drivertjes hè :D
SpikyTim

Bericht door SpikyTim »

Kzal het even anders formuleren. Gaat de output achteruit gaan ten opzichte van de logitech behuizing? (SPL)
Maar voor de rest bedankt voor de input. Zaterdag ga ik verhuizen en dan kan ik eens beginnen tekenen. hout kopen en zagen. Kga het wel op mijn gemak doen vermits mijn huis ook nog wat werk nodig heeft.
Plaats reactie