Welke voeding voor mijn LM3886TF versterker ?

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

indoubt

Bericht door indoubt »

120Va per kanaal lijkt me ruim voldoende voor vrijwel elke situatie, het is eigenlijk zelfs een mooie afmeting, de chips hebben circa 50% efficientie (zie curve datasheet)

Met 22 V en 8 ohm haal je misschien niet het volledige vermogen uit de chip maar hij is iets beter bruikbaar op 4 ohm.

Staar je ook niet blind op de vermogensvereisten. Ik heb verschillende cloontjes (lm3875) waarvan de kleinste een meetversterkertje is, daar zit maar 50Va in voor 2 kanalen en zelfs dat gaat nog eigenlijk nog best pittig hard. Als je er alles uit wilt halen is 2*120Va waarschijnlijk wel prettig.
In mijn cloontje die mijn frontluidsprekers aanstuurd heb ik wel 300Va, ook al is dat misschien overdreven.

Ik durf hier ook wel te zeggen dat, indien je hem zeer zorgvuldig opbouwt met goede componenten (hoef je niet eens gek voor te doen) dat ik voor in mijn set hieraan een uitstekende versterker heb die maar net getopt wordt door een UCDAD (let wel: in mijn set en naar mijn mening) De UCD heeft er 3 maanden naast gestaan, ik heb uitgebreid kunnen vergelijken. Als je lastige luidsprekers heb zal het plaatje anders zijn
Plaats reactie