Als ik morgenavond ertoe kom zal ik eens kijken of ik een dergelijke meting kan doen. Dan zullen we zien of de T-nets hier magie teweeg brengen
UCD Versie HG > een upgrade waard?
Moderator: Beheerdersteam
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
nee, niet direkt toch niet. ( heb ook geen ucd in huis hier, dus load is zoiezo anders )
Kweet ook niet of verder zoeken naar een verbetering zoveel zin heeft, daar je amp meestal toch op deze frequenties een psrr heeft die groter is dan 60dB ( minstens ),dan kom je ergens boven de 100dB uit, en kom je terug in de zone dat distortie meer effekt heeft dan dan de "andere" invloeden. Ook het afvallen heeft juist een goede invloed, daar de openloop versterking ook ongeveer ( korrel zout maarja ) met dezelfde waarde afvalt, en dus ook je psrr.
Maargoed, beter is beter en dus opzich al reden genoeg.
Onder load word het zoals je zelf ook aangeeft een ander verhaal, maar daar is zéér lastig te meten en te controleren is, loggen en fft over een periode van impulsen van load's is niet zo evident dan de metingen die tot op heden zijn uitgevoerd.
In deze laatste zou de dubbele brug het wel eens kunnen halen omdat Ri van de diodes verdubbelt word, en daarom een lager kantelpunt creerd tov de enkele. Met uiteraard wel de bijkomende nadelen, maar het power verlies is niet egt een rol in audio. ( dynamisch gezien )
mvg Rudy
Kweet ook niet of verder zoeken naar een verbetering zoveel zin heeft, daar je amp meestal toch op deze frequenties een psrr heeft die groter is dan 60dB ( minstens ),dan kom je ergens boven de 100dB uit, en kom je terug in de zone dat distortie meer effekt heeft dan dan de "andere" invloeden. Ook het afvallen heeft juist een goede invloed, daar de openloop versterking ook ongeveer ( korrel zout maarja ) met dezelfde waarde afvalt, en dus ook je psrr.
Maargoed, beter is beter en dus opzich al reden genoeg.
Onder load word het zoals je zelf ook aangeeft een ander verhaal, maar daar is zéér lastig te meten en te controleren is, loggen en fft over een periode van impulsen van load's is niet zo evident dan de metingen die tot op heden zijn uitgevoerd.
In deze laatste zou de dubbele brug het wel eens kunnen halen omdat Ri van de diodes verdubbelt word, en daarom een lager kantelpunt creerd tov de enkele. Met uiteraard wel de bijkomende nadelen, maar het power verlies is niet egt een rol in audio. ( dynamisch gezien )
mvg Rudy
-
Jan-Peter
- In memoriam †
- Berichten: 286
- Lid geworden op: za 12 nov 2005, 20:19
- Locatie: Groningen
- Contacteer:
De nieuwe datasheet van de HxR regelaar is beschikbaar!
http://www.hypex.nl/docs/hxr.pdf
We hebben ze beschikbaar in de webshop binnenkort....
Jan-Peter
http://www.hypex.nl/docs/hxr.pdf
We hebben ze beschikbaar in de webshop binnenkort....
Jan-Peter
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
-
Jan-Peter
- In memoriam †
- Berichten: 286
- Lid geworden op: za 12 nov 2005, 20:19
- Locatie: Groningen
- Contacteer:
Voor technische vragen gaarne de datasheet eerst lezen, we hebben ze niet voor niks gemaakt....voodooless schreef:Nice! Zijn het shunt regelaars? Wat gaan ze ongeveer kosten? Komen er nog andere voltages?
Prijs wordt EUR 30,00 ex. BTW. Als er nu echt veel vraag komt voor andere spanningen kunnen we dit best wel overwegen....
Jan-Peter
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
-
Jan-Peter
- In memoriam †
- Berichten: 286
- Lid geworden op: za 12 nov 2005, 20:19
- Locatie: Groningen
- Contacteer:
We hebben qua prijs niet gekeken naar anderen. En Tentlabs maakt ook hele mooie regelaars, alleen voor onze eigen modules willen we wel een eigen fabrikaat....voodooless schreef:Prijs is doable lijkt me, maar wel ietsje duurder dan de shunt regelaars van Tentlabs. 'T het overwegen waard om de externe MC7x12's van mijn UcD te vervangen door deze.
Wat kunnen we verwachten van de geluidsverbeteringen?
Geluidsverbeteringen, we kunnen dezelfde verbeteringen verwachten als bij andere goede regelaars....
Jan-Peter
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
- dekkersj
- Berichten: 1210
- Lid geworden op: wo 11 jan 2006, 0:41
- Locatie: Steenbergen (NB)
- Contacteer:
Nee JP, ik vroeg naar geluidsverbeteringen. Voodooless ook trouwens. Niet naar meettechnische verbeteringen (alhoewel dat beter in het kader van High End zou passen).Jan-Peter schreef:Kijk maar eens goed in de datasheets, daar zijn flink wat metingen gedaan met andere standaard regelaars. Van twee verschillende IC fabrikanten.dekkersj schreef:Zoals daar zijn? Blind aangetoond natuurlijk...
Groet,
Jacco
Groet,
Jacco
-
Jan-Peter
- In memoriam †
- Berichten: 286
- Lid geworden op: za 12 nov 2005, 20:19
- Locatie: Groningen
- Contacteer:
We hebben dit zelf nog niet geprobeerd, maar de ervaring is gewoon wel dat als dit soort punten erg verbeteren dat het geluid ook gewoon beter gaat worden.dekkersj schreef:Nee JP, ik vroeg naar geluidsverbeteringen. Voodooless ook trouwens. Niet naar meettechnische verbeteringen (alhoewel dat beter in het kader van High End zou passen).Jan-Peter schreef:Kijk maar eens goed in de datasheets, daar zijn flink wat metingen gedaan met andere standaard regelaars. Van twee verschillende IC fabrikanten.dekkersj schreef:Zoals daar zijn? Blind aangetoond natuurlijk...
Groet,
Jacco
Groet,
Jacco
Bruno zijn reference versterker gebruikt ook allemaal van dit soort discrete regelaars, en die is tot op dit moment nog steeds onverslaanbaar....
Jan-Peter
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
-
Jan-Peter
- In memoriam †
- Berichten: 286
- Lid geworden op: za 12 nov 2005, 20:19
- Locatie: Groningen
- Contacteer:
Ah...wat moet ik dan zeggen...de verbetering is gigantisch....voodooless schreef:Dat vind ik een nogal zwakke uitspraak eerlijk gezegd... Zo krijg je dat spul nooit verkochtJan-Peter schreef:We hebben dit zelf nog niet geprobeerd, maar de ervaring is gewoon wel dat als dit soort punten erg verbeteren dat het geluid ook gewoon beter gaat worden.
Daar houd ik niet van....
Het enige waar we slecht een relatie tussen kunnen leggen zijn goed geluid en specs van elco's, die moet je toch echt allemaal gaan proberen.
Vandaar dat de huidige types op de HG modules 'onzichtbaar' zijn door de eigen bedrukking....
Jan-Peter
- dekkersj
- Berichten: 1210
- Lid geworden op: wo 11 jan 2006, 0:41
- Locatie: Steenbergen (NB)
- Contacteer:
Nou, succes met het grote vergelijk en laat het aub netjes gebeuren (blind dus en met gecalibreerde levels binnen 0,1 dB). Het "gewoon" beter worden van geluid komt op mij erg vreemd over maar misschien ben ik ook wel niet de doelgroep.Jan-Peter schreef:We hebben dit zelf nog niet geprobeerd, maar de ervaring is gewoon wel dat als dit soort punten erg verbeteren dat het geluid ook gewoon beter gaat worden.dekkersj schreef:Nee JP, ik vroeg naar geluidsverbeteringen. Voodooless ook trouwens. Niet naar meettechnische verbeteringen (alhoewel dat beter in het kader van High End zou passen).Jan-Peter schreef:Kijk maar eens goed in de datasheets, daar zijn flink wat metingen gedaan met andere standaard regelaars. Van twee verschillende IC fabrikanten.
Groet,
Jacco
Grote woorden. Ook blind aangetoond? Ik hoop het. Trouwens: http://nl.wikipedia.org/wiki/Argumentum_ad_hominem.Jan-Peter schreef:Bruno zijn reference versterker gebruikt ook allemaal van dit soort discrete regelaars, en die is tot op dit moment nog steeds onverslaanbaar....
Jan-Peter
Groet,
Jacco
Laatst gewijzigd door dekkersj op vr 22 jun 2007, 12:50, 1 keer totaal gewijzigd.

