UCD Versie HG > een upgrade waard?

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

Mkay, lekker easy dus.

Als ik morgenavond ertoe kom zal ik eens kijken of ik een dergelijke meting kan doen. Dan zullen we zien of de T-nets hier magie teweeg brengen 8)
Gebruikersavatar
dekkersj
Berichten: 1210
Lid geworden op: wo 11 jan 2006, 0:41
Locatie: Steenbergen (NB)
Contacteer:

Bericht door dekkersj »

voodooless schreef:
Mkay, lekker easy dus.

Als ik morgenavond ertoe kom zal ik eens kijken of ik een dergelijke meting kan doen. Dan zullen we zien of de T-nets hier magie teweeg brengen 8)
En dan in eerste instantie gewoon in rust. Onder belasting mag ook, maar in ieder geval in rust.

Groet,
Jacco
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

Als beloofd:

Afbeelding

Hier het filetje.
Gebruikersavatar
dekkersj
Berichten: 1210
Lid geworden op: wo 11 jan 2006, 0:41
Locatie: Steenbergen (NB)
Contacteer:

Bericht door dekkersj »

Geweldig. Ik zie weinig anders dan bij mij. Jij wel?

Groet,
Jacco
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

Niet echt he :) Die van mij lijkt wat geleidelijker te lopen, voor de rest is het niet erg spannend. Ik had ook niet heel anders verwacht eigenlijk.
Gebruikersavatar
dekkersj
Berichten: 1210
Lid geworden op: wo 11 jan 2006, 0:41
Locatie: Steenbergen (NB)
Contacteer:

Bericht door dekkersj »

Welk soort gelijkrichting heb jij trouwens? En wat is jouw referentie, 2 V schat ik zo in?

Ik zie trouwens dat zowel bij jou als bij mij alle harmonischen van 100 Hz aanwezig zijn. 200, 300, 400 Hz etc.

Groet,
Jacco
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

Ik heb ook een nette dubbele gelijkrichting. Ik heb de UcD voeding van Sanders ontwerp met de mooie T-net caps :)
Gebruikersavatar
dekkersj
Berichten: 1210
Lid geworden op: wo 11 jan 2006, 0:41
Locatie: Steenbergen (NB)
Contacteer:

Bericht door dekkersj »

Okay, ziet er net zo goed of net zo slecht uit als mijn dubbele gelijkrichting. Bedankt voor de meting trouwens.

Groet,
Jacco
Rudy
Berichten: 1526
Lid geworden op: ma 29 nov 2004, 12:59
Locatie: Belgie

Bericht door Rudy »

Een enkele gelijkrichtbrug ziet er net hetzelfde uit hoor, buiten dan 0.6V meer ... DC. Makes you wonder he
Gebruikersavatar
dekkersj
Berichten: 1210
Lid geworden op: wo 11 jan 2006, 0:41
Locatie: Steenbergen (NB)
Contacteer:

Bericht door dekkersj »

Rudy schreef:
Een enkele gelijkrichtbrug ziet er net hetzelfde uit hoor, buiten dan 0.6V meer ... DC. Makes you wonder he
Indeed. Heb je daar een plaatje van oid?

Misschien is er een verschil onder belasting. Maar we moeten ergens beginnen.

Groet,
Jacco
Rudy
Berichten: 1526
Lid geworden op: ma 29 nov 2004, 12:59
Locatie: Belgie

Bericht door Rudy »

nee, niet direkt toch niet. ( heb ook geen ucd in huis hier, dus load is zoiezo anders )

Kweet ook niet of verder zoeken naar een verbetering zoveel zin heeft, daar je amp meestal toch op deze frequenties een psrr heeft die groter is dan 60dB ( minstens ),dan kom je ergens boven de 100dB uit, en kom je terug in de zone dat distortie meer effekt heeft dan dan de "andere" invloeden. Ook het afvallen heeft juist een goede invloed, daar de openloop versterking ook ongeveer ( korrel zout maarja ) met dezelfde waarde afvalt, en dus ook je psrr.
Maargoed, beter is beter en dus opzich al reden genoeg.

Onder load word het zoals je zelf ook aangeeft een ander verhaal, maar daar is zéér lastig te meten en te controleren is, loggen en fft over een periode van impulsen van load's is niet zo evident dan de metingen die tot op heden zijn uitgevoerd.
In deze laatste zou de dubbele brug het wel eens kunnen halen omdat Ri van de diodes verdubbelt word, en daarom een lager kantelpunt creerd tov de enkele. Met uiteraard wel de bijkomende nadelen, maar het power verlies is niet egt een rol in audio. ( dynamisch gezien )

mvg Rudy
Thago
Berichten: 14
Lid geworden op: vr 16 mar 2007, 21:53
Locatie: Asse

Bericht door Thago »

Heeft er al iemand naar de HG-versie geluisterd? Hoe scoort die klankmatig tov. de AD?
Jan-Peter
In memoriam †
Berichten: 286
Lid geworden op: za 12 nov 2005, 20:19
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Jan-Peter »

De nieuwe datasheet van de HxR regelaar is beschikbaar!

http://www.hypex.nl/docs/hxr.pdf

We hebben ze beschikbaar in de webshop binnenkort.... ;)

Jan-Peter
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

Nice! Zijn het shunt regelaars? Wat gaan ze ongeveer kosten? Komen er nog andere voltages? Hoe is de performance als de regelaar gebruikt word in 7x12 compatibility mode? Er staat dat de performance aangetast wordt, maar niet in welke mate.
Jan-Peter
In memoriam †
Berichten: 286
Lid geworden op: za 12 nov 2005, 20:19
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Jan-Peter »

voodooless schreef:
Nice! Zijn het shunt regelaars? Wat gaan ze ongeveer kosten? Komen er nog andere voltages?
Voor technische vragen gaarne de datasheet eerst lezen, we hebben ze niet voor niks gemaakt.... ;)

Prijs wordt EUR 30,00 ex. BTW. Als er nu echt veel vraag komt voor andere spanningen kunnen we dit best wel overwegen....

Jan-Peter
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

Prijs is doable lijkt me, maar wel ietsje duurder dan de shunt regelaars van Tentlabs. 'T het overwegen waard om de externe MC7x12's van mijn UcD te vervangen door deze.

Wat kunnen we verwachten van de geluidsverbeteringen?
Jan-Peter
In memoriam †
Berichten: 286
Lid geworden op: za 12 nov 2005, 20:19
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Jan-Peter »

voodooless schreef:
Prijs is doable lijkt me, maar wel ietsje duurder dan de shunt regelaars van Tentlabs. 'T het overwegen waard om de externe MC7x12's van mijn UcD te vervangen door deze.

Wat kunnen we verwachten van de geluidsverbeteringen?
We hebben qua prijs niet gekeken naar anderen. En Tentlabs maakt ook hele mooie regelaars, alleen voor onze eigen modules willen we wel een eigen fabrikaat.... ;)

Geluidsverbeteringen, we kunnen dezelfde verbeteringen verwachten als bij andere goede regelaars.... 8)

Jan-Peter
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

Jan-Peter schreef:
Geluidsverbeteringen, we kunnen dezelfde verbeteringen verwachten als bij andere goede regelaars.... 8)
Lol, ik heb geen idee wat ik van andere goede regelaars moet verwachten. Er zitten nu gewoon MC's namelijk :P
Gebruikersavatar
dekkersj
Berichten: 1210
Lid geworden op: wo 11 jan 2006, 0:41
Locatie: Steenbergen (NB)
Contacteer:

Bericht door dekkersj »

Zoals daar zijn? Blind aangetoond natuurlijk...

Groet,
Jacco
Jan-Peter
In memoriam †
Berichten: 286
Lid geworden op: za 12 nov 2005, 20:19
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Jan-Peter »

dekkersj schreef:
Zoals daar zijn? Blind aangetoond natuurlijk...

Groet,
Jacco
Kijk maar eens goed in de datasheets, daar zijn flink wat metingen gedaan met andere standaard regelaars. Van twee verschillende IC fabrikanten.
Gebruikersavatar
dekkersj
Berichten: 1210
Lid geworden op: wo 11 jan 2006, 0:41
Locatie: Steenbergen (NB)
Contacteer:

Bericht door dekkersj »

Jan-Peter schreef:
dekkersj schreef:
Zoals daar zijn? Blind aangetoond natuurlijk...

Groet,
Jacco
Kijk maar eens goed in de datasheets, daar zijn flink wat metingen gedaan met andere standaard regelaars. Van twee verschillende IC fabrikanten.
Nee JP, ik vroeg naar geluidsverbeteringen. Voodooless ook trouwens. Niet naar meettechnische verbeteringen (alhoewel dat beter in het kader van High End zou passen).

Groet,
Jacco
Jan-Peter
In memoriam †
Berichten: 286
Lid geworden op: za 12 nov 2005, 20:19
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Jan-Peter »

dekkersj schreef:
Jan-Peter schreef:
dekkersj schreef:
Zoals daar zijn? Blind aangetoond natuurlijk...

Groet,
Jacco
Kijk maar eens goed in de datasheets, daar zijn flink wat metingen gedaan met andere standaard regelaars. Van twee verschillende IC fabrikanten.
Nee JP, ik vroeg naar geluidsverbeteringen. Voodooless ook trouwens. Niet naar meettechnische verbeteringen (alhoewel dat beter in het kader van High End zou passen).

Groet,
Jacco
We hebben dit zelf nog niet geprobeerd, maar de ervaring is gewoon wel dat als dit soort punten erg verbeteren dat het geluid ook gewoon beter gaat worden.

Bruno zijn reference versterker gebruikt ook allemaal van dit soort discrete regelaars, en die is tot op dit moment nog steeds onverslaanbaar....

Jan-Peter
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

Jan-Peter schreef:
We hebben dit zelf nog niet geprobeerd, maar de ervaring is gewoon wel dat als dit soort punten erg verbeteren dat het geluid ook gewoon beter gaat worden.
Dat vind ik een nogal zwakke uitspraak eerlijk gezegd... Zo krijg je dat spul nooit verkocht :lol:
Jan-Peter
In memoriam †
Berichten: 286
Lid geworden op: za 12 nov 2005, 20:19
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Jan-Peter »

voodooless schreef:
Jan-Peter schreef:
We hebben dit zelf nog niet geprobeerd, maar de ervaring is gewoon wel dat als dit soort punten erg verbeteren dat het geluid ook gewoon beter gaat worden.
Dat vind ik een nogal zwakke uitspraak eerlijk gezegd... Zo krijg je dat spul nooit verkocht :lol:
Ah...wat moet ik dan zeggen...de verbetering is gigantisch.... ;)

Daar houd ik niet van.... 8)... Tot nu is het gewoon altijd gebleken wat we aan specs verbeteren zoals THD, PSRR, lage uitgangsimpedantie, zoveel mogelijk frequentie onafhankelijke specs. dat dit DIRECT resulteert in een beter geluid.

Het enige waar we slecht een relatie tussen kunnen leggen zijn goed geluid en specs van elco's, die moet je toch echt allemaal gaan proberen.

Vandaar dat de huidige types op de HG modules 'onzichtbaar' zijn door de eigen bedrukking.... :roll:

Jan-Peter
Gebruikersavatar
dekkersj
Berichten: 1210
Lid geworden op: wo 11 jan 2006, 0:41
Locatie: Steenbergen (NB)
Contacteer:

Bericht door dekkersj »

Jan-Peter schreef:
dekkersj schreef:
Jan-Peter schreef:
Kijk maar eens goed in de datasheets, daar zijn flink wat metingen gedaan met andere standaard regelaars. Van twee verschillende IC fabrikanten.
Nee JP, ik vroeg naar geluidsverbeteringen. Voodooless ook trouwens. Niet naar meettechnische verbeteringen (alhoewel dat beter in het kader van High End zou passen).

Groet,
Jacco
We hebben dit zelf nog niet geprobeerd, maar de ervaring is gewoon wel dat als dit soort punten erg verbeteren dat het geluid ook gewoon beter gaat worden.
Nou, succes met het grote vergelijk en laat het aub netjes gebeuren (blind dus en met gecalibreerde levels binnen 0,1 dB). Het "gewoon" beter worden van geluid komt op mij erg vreemd over maar misschien ben ik ook wel niet de doelgroep.
Jan-Peter schreef:
Bruno zijn reference versterker gebruikt ook allemaal van dit soort discrete regelaars, en die is tot op dit moment nog steeds onverslaanbaar....
Jan-Peter
Grote woorden. Ook blind aangetoond? Ik hoop het. Trouwens: http://nl.wikipedia.org/wiki/Argumentum_ad_hominem.

Groet,
Jacco
Laatst gewijzigd door dekkersj op vr 22 jun 2007, 12:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie