Volumeafvlakking MP3 database
Moderator: Beheerdersteam
- asterduc
- Berichten: 4164
- Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
- Locatie: Schilde, Antwerpen, B
- Contacteer:
Volumeafvlakking MP3 database
Ik zoek een goed werkende volumeafzwakker (software pakket) voor het gelijktrekken van het volumeniveau van een MP3 database.
Vroeger had ik een dergelijk freeware software op mijn PC. Kan die echter niet meer terugvinden.
Ik rip in Windosw Media Player, daar is een finctie beschikbaar, maar die werkt volgens mij alleen voor nieuwe rip's, niet voor bestaande mp3 bestanden.
Iemand?
Vroeger had ik een dergelijk freeware software op mijn PC. Kan die echter niet meer terugvinden.
Ik rip in Windosw Media Player, daar is een finctie beschikbaar, maar die werkt volgens mij alleen voor nieuwe rip's, niet voor bestaande mp3 bestanden.
Iemand?
- asterduc
- Berichten: 4164
- Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
- Locatie: Schilde, Antwerpen, B
- Contacteer:
Ik heb destijds mij hele collectie over MP3Gain gegooid en nooit problemen mee gehad. De muziek speelt hier door het centrale systeem de hele dag door, er zitten geen geluidsverschillen in.hovingtim schreef:Het is idd wel een leuk proggie maar wanneer ik even een cd analyseer die ik zelf geript hebt die echt niet hoorbaar clipt zegt hij dat hij wel clipt. Hoe betrouwbaar is dit programma voordat ik mn hele database dr netjes mee ga maken?
Heb gisteren de nieuw geripte albums met MP3Gain gedaan. Het valt mij op dat de meeste CD's reeds rond 89 db zitten. Degene die er buiten vallen zijn meestal luider en moeten worden afgezwakt. Op clipping heb ik eigenlijk niet gelet.
Groeten,
Ed.
- asterduc
- Berichten: 4164
- Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
- Locatie: Schilde, Antwerpen, B
- Contacteer:
is super gelukt met mp3gain.
Mijn nieuwe dual core HTPC heeft er wel 24 uur over gedaan om 100 GB MP's op eenzelfde niveau te trekken.
We hebben de MP3's gedurende 10 uur redelijk heftig laten spelen op ons tuinfeest en kon nergens een fout, onbalans of vervorming bemerken.
Sterk aanbevolen!
Aziz, bedankt voor de tip!!
Mijn nieuwe dual core HTPC heeft er wel 24 uur over gedaan om 100 GB MP's op eenzelfde niveau te trekken.
We hebben de MP3's gedurende 10 uur redelijk heftig laten spelen op ons tuinfeest en kon nergens een fout, onbalans of vervorming bemerken.
Sterk aanbevolen!
Aziz, bedankt voor de tip!!
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
- asterduc
- Berichten: 4164
- Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
- Locatie: Schilde, Antwerpen, B
- Contacteer:
google EAC, bingo, http://www.exactaudiocopy.de/voodooless schreef:Als je toch bezeg bent, gooi dan meteen die bezopen windows media player het raam uit en probeer een EAC om te rippen!
Windows Media Player doet wel meer als rippen. Dus het raam uit gaat ie nog niet.
Maar, ... moet ik nu mijn 100 GB terug opnieuw CD na CD na CD na ... gaan converteren?
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
