suprecharger
Moderator: Beheerdersteam
nou... eerlijk...
dat is toch 'gewoon' een monoblock eind-trap, die het hi-level signaal van je 'andere' versterker als input neemt (net zoals die subwoofer modules doen). Doordat die 'veel' zwaarder is dan wat 90% van de mensen als versterker heeft staan, gaan de speakers (*WAAAAUUUUW*) véél luider spelen.
Wel opletten dat je versterker niet meer dan 200W heeft, want dan win je niets natuurlijk
of in't kort. Volgens mij werkt het als een gewone eind versterker.
dat is toch 'gewoon' een monoblock eind-trap, die het hi-level signaal van je 'andere' versterker als input neemt (net zoals die subwoofer modules doen). Doordat die 'veel' zwaarder is dan wat 90% van de mensen als versterker heeft staan, gaan de speakers (*WAAAAUUUUW*) véél luider spelen.
Wel opletten dat je versterker niet meer dan 200W heeft, want dan win je niets natuurlijk
of in't kort. Volgens mij werkt het als een gewone eind versterker.
Haha
Wat een onzin dit zeg. Geluidsweergave wordt in het handige bijgeleverde tabelletje gereduceerd tot max spl. Zo simpel was het dus al die tijd
Alles onder de 110 dB max is knudde. En de redding voor je systeem zou dan zon setje monoblokken zijn zodat je aan de waardes van de tabel kan voldoen.
Eigenlijk mist er nog een schuifje met de vervorming van de versterker in 0.0001 %. Dan weet je pas zeker dat je echt kwaliteit voor je specs, euhhh geld koopt. Sommigen zullen wel nooit helemaal herstellen van de jaren 80.
Groet
Wat een onzin dit zeg. Geluidsweergave wordt in het handige bijgeleverde tabelletje gereduceerd tot max spl. Zo simpel was het dus al die tijd
Alles onder de 110 dB max is knudde. En de redding voor je systeem zou dan zon setje monoblokken zijn zodat je aan de waardes van de tabel kan voldoen.
Eigenlijk mist er nog een schuifje met de vervorming van de versterker in 0.0001 %. Dan weet je pas zeker dat je echt kwaliteit voor je specs, euhhh geld koopt. Sommigen zullen wel nooit helemaal herstellen van de jaren 80.
Groet
Ik gokte maar wat, maar ik wilde ermee zeggen, dat zelfs de gevoeligheid van een speaker gemiddeld genomen is. Op 20 Hz ligt dat namelijk een stuk lager en dan heb in sommige gevallen niet genoeg aan een supercharger. En op de impedantiepiek heb je maar heel weinig watts nodig om veel geluid te krijgen.richard schreef:Dan heb je aardig gevoelige tweeters met 138 dB/1Watt.Montana schreef:Op 10.000 Hz haal ik met 20 watt wel 160dB!!!
mvg,
Martijn
Eigenlijk heb je met (138) 147 dB/Watt/m1 een luidspreker waar meer Watts uitkomen dan er in gaan (oplossing energievraagstuk?). Met 100% rendement is met 1 Watt zo'n 120 dB/m2 te bereiken. Een hoorn en beperkte afstralingshoek heeft een positief effect op het rendement, maar op 147 dB kom je niet.Montana schreef:Ik gokte maar wat, maar ik wilde ermee zeggen, dat zelfs de gevoeligheid van een speaker gemiddeld genomen is. Op 20 Hz ligt dat namelijk een stuk lager en dan heb in sommige gevallen niet genoeg aan een supercharger.richard schreef:Dan heb je aardig gevoelige tweeters met 138 dB/1Watt.Montana schreef:Op 10.000 Hz haal ik met 20 watt wel 160dB!!!
- bartsegers
- Berichten: 5431
- Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
- Locatie: Roermond
