Beste forumbezoekers,
Ik heb een draaitafel Prinz met geïntegreerde voorversterker gekocht. Deze heb ik aangesloten aan een stereoset (een simpele) Sanoy. De geluidsweergave is heel slecht. Kan dit door de voorversterker komen. En is daar soms een oplossing voor.
De installatie is van mijn moeder ze zei dat er bij de oude draaitafel een koppeling tussen zat.
Wie kan mij daarbij adviseren?
Grtjs Jan
draaitafel Prinz
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
Is je geluid veel te hard? In dat geval heb je een voorversterker in zowel je draaitafel als je stereosetje.
Is er geen onversterkte uitgang op je draaitafel? Anders zijn er in de electronicawinkel kastjes te koop waarmee je lijn-niveau weer terugbrengt naar phono-niveau (reverse-RIAA). Je bent dan dubbelop bezig, dus niet echt goed voor je geluid. Maar als het daarmee werkt.
Is er geen onversterkte uitgang op je draaitafel? Anders zijn er in de electronicawinkel kastjes te koop waarmee je lijn-niveau weer terugbrengt naar phono-niveau (reverse-RIAA). Je bent dan dubbelop bezig, dus niet echt goed voor je geluid. Maar als het daarmee werkt.
klopt het geluid is te hard en vervormt .
Wat ik vreemd vindt is dat ik gisteren bij een speciaalzaak geweest ben Daar mijn verhaal gedaan hebt en zij hadden daar geen oplossing voor . mij werd vertelt dat de draaitafel waarschijnlijk defect was.
Ga maar eens kijken naar zo,n kastje. Zijn er nog tips waar die te verkrijgen zijn.
Wat ik vreemd vindt is dat ik gisteren bij een speciaalzaak geweest ben Daar mijn verhaal gedaan hebt en zij hadden daar geen oplossing voor . mij werd vertelt dat de draaitafel waarschijnlijk defect was.
Ga maar eens kijken naar zo,n kastje. Zijn er nog tips waar die te verkrijgen zijn.