Omdat ik nog vaak merk dat er weinig over bekend is, zal ik deze methode eens in het zonnetje zetten.
Ik heb een paar dagen geleden met mijn stomme kop de surround van een kevlar unit beschadigd.
deze 12" unit was als nieuw, totdat ik er doorheen schoot met een schroef.
enfin, het was dus tijd voor herstelwerkzaamheden.
Ik heb meteen maar de cam erbij gepakt en een foto reportage gemaakt.
de unit:

Mooie foto, waar je kan zien dat de spoel echt goed kan koelen omdat de spider niet in de weg zit.

En na een uitschieter!

Wat gebruik ik voor deze reparaties:
Vloeilatex, of ook wel vloeibaar rubber:
afkomstig van Kars. www.kars.biz
flesjes komen met een vanafprijs van 12 euro ongeveer.
Aan te brengen met een penseeltje of iets dergelijks.

Het aanbrengen doe ik in 2 of 3 laagjes.
ervoor zorgend dat de voorkant van de unit strak blijft, en er geen latex doorheen komt. dit kun je naderhand afvegen alsnog, mocht dat nodig zijn.
achterkjant van de surround na de eerste laag latex. (3-4 druppels, kun je nagaan hoelang je met een flesje doet)

en dan het allermooiste van dit spul, het droogt kleurloos op!
na paar minuten, is het eerste resultaat al zichtbaar.
Tevens blijft de latex flexibel, wat een must is natuurlijk.

Mijn unit is dus weer pico bello!



