Een beetje achtergrond info:
Ik gebruik momenteel een DCX2496 als crossover en als equalizer in mijn Home theater.

Vooraan staan 2 DIY hybride elektrostaten en deze spelen samen met 2 DIY subwoofers (shiva). De DCX is dus crossover en roomEQ. Ik gebruik een RTA DEQ2496 met meetmicrofoon om alles in te stellen.
En het resultaat is eigenlijk heel mooi, MAAR....
Aan een DCX kan toch wel een en ander verbeterd worden , en dan vooral in de analoge ingangs en uitgangstrappen.
Zie daarvoor hier:
http://www.dcx2496.fr/en/tweakentrees1.htm
Nu mijn vraag betreft het gedeelte ingangstrap:
Men adviseert hier om een aantal condensatoren (elco's) die in de signaalweg zitten juist na de ingangsconnector, gewoon te verwijderen en vervangen door draadbruggen.
Uiteraard zitten deze daar om eventuele DC spanningen op de ingang (vanuit het vorige toestel ) te blokkeren.
Nu is in mijn geval dit toestel een PREPRO van ROTEL, de RSP1068, die via zijn analoge uitgang (front L en R) met RCA kabeltjes en verloopadapter naar XLR aangesloten is op de ingangen van de DCX2496.
Is er eigenlijk risico van DC spanning? en kunnen deze elco's dus rustig uit de signaalweg verwijderd worden? Mogelijks zit er in de uitgang van de ROTEL ook reeds een elco?
Kan ik een een ander eenvoudig nameten met een digitale multimeter en hoe?
PS
Ik ben wel ingenieur elektriciteit sterkstroom, maar heb helaas weinig kaas gegeten van electronica, vandaar deze vragen.
Geert