Wat vinden we hier van?

Alles over speaker units

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
JeroenKV

Wat vinden we hier van?

Bericht door JeroenKV »

Thympany LAT-500 (in 4 en 8 Ohm) Low Frequency Transducer
Prijs is € 285,- per stuk
http://www.tymphany.com/datasheet/printview.php?id=138
dimmu1975

Bericht door dimmu1975 »

hehe lijkt me wel leuk, even wat info gezocht .

http://www.thetechlounge.com/article/24 ... how+Floor/
indoubt

Bericht door indoubt »

Is dacht ik al te koop by BMM. Erg leuk ding. Zou het oppervlak van 2 10" moeten hebben.

Als er wat meer bekend is over de vervormingen dan ben ik wel genegen om ernaar te kijken. Als iemand wat weet hoor ik het graag.

De claims zijn hoog genoeg om geintresseerd te geraken
Martijn v

Bericht door Martijn v »

Is dacht ik al te koop by BMM. Erg leuk ding. Zou het oppervlak van 2 10" moeten hebben.
LAT50006001-04 - Tymphany LAT500 subwoofer unit 4 Ohms (available 5 2007)
Effen wachten nog volgende maand dus pas, ik was er al wel naar aan het kijken om zoiets in de auto te plaatsen.
dimmu1975

Bericht door dimmu1975 »

is dit niet ongeveer hetzelfde, staat al enkele jaren in hun catalogus...

http://www.pioneer.be/nl/products/25/13 ... index.html
JeroenKV

Bericht door JeroenKV »

Martijn v schreef:
LAT50006001-04 - Tymphany LAT500 subwoofer unit 4 Ohms (available 5 2007)
Effen wachten nog volgende maand dus pas, ik was er al wel naar aan het kijken om zoiets in de auto te plaatsen.
www.speakerland.nl onder HOT --> 285 euro in mei
JeroenKV

Bericht door JeroenKV »

dimmu1975 schreef:
is dit niet ongeveer hetzelfde, staat al enkele jaren in hun catalogus...

http://www.pioneer.be/nl/products/25/13 ... index.html
Blijkbaar heeft Tymphany dit nu vertaalt naar een hifi toepassing. Ik vraag mij wel af hoe het werkt?

Als ik hem simuleer in Winisd online, dan krijg ik hele grote kastinhouden (gesloten en BR). Zijn de bedoelt als open systeem?
indoubt

Bericht door indoubt »

Is volgens mij niet hetzelfde. De pioneer is een soort randloze constructue met een 20 cm woof. De LAT is een constructie met verschillende connussen die met elkaar zijn verbonden.
JeroenKV

Bericht door JeroenKV »

indoubt schreef:
Is volgens mij niet hetzelfde. De pioneer is een soort randloze constructue met een 20 cm woof. De LAT is een constructie met verschillende connussen die met elkaar zijn verbonden.
Dat idee had ik ook al. De LAT is echt een nieuw concept. Je kunt de white paper downloaden op www.tymphany.com.

Ik snap alleen nog niet hoe je ze moet toepassen. Het lijkt een soort open systeem. Maar hoe en wat?!?!? #-o
JeroenKV

Bericht door JeroenKV »

Ze hebben wel een kast nodig:
"Because the Tymphany LAT is a type of high efficiency air pump, it works best in the bass and midrange regions. Just like a normal speaker, it forms a front and a rear pressure wave. These waves must be dealt with using traditional enclosure means: sealed, vented, transmission line, etc. All the vents on one side of the device will be in-phase, and so the mounting flange attaches naturally to a baffle separating the front and rear waves of the driver".

Lijken mij ook ideaal voor open baffle systemen, omdat de units bijna geen trilling voortbrengen! Je baffle hoeft dus niet extreem stijf gemaakt te worden. Daarnaast kunnen ze erg veel vermogen aan, waardoor afval goed te compenseren is. Een Hypex Udc700 aan een LAT700........ aardig bassysteem!!
Plaats reactie