na diverse commercieloe speakers te hebben gehad eens tijd voor een goede centerspeaker
deze bestaat nu uit een sintronik versterker module met 130 w op het laag en 70 w op het hoog, woofer is een 7 inch eton type 7-372/32 hexacone en de tweeter een scanspeak d2905/97000
de crossover is 2.8 khz en de kast is een 16 lts kast van de reference monitor die ik nog had liggen
stemmen klinken zeer nattuuurgetrouw en ook bij sacd en dvd-audio
muziek weergave staat de center zijn mannetje
rest vd speakers zijn peerless xls-10 sub, ultimo variant met focal tweeter en achter ref monitors met vifa tweeters en aangepast filter
gebruik voor aansturen hoofd speakers een vincent sp-331 en doordat de
center nu actief wordt aangestuurd heeft de pioneer vsx-1010 het ook veel makkelijker met alleen eht aansturen vd surrounds
tot nu toe poging zeer geslaagd
actieve centerspeaker
Moderator: Beheerdersteam
Ralf,
heb eigenlijk een vraagje, ik dacht dat je ook die scanspeak revelator 6.5" had, toch ?
Als dat zo is, hoe is de eton in de midband ( 300Hz ... 3Khz ) vergeleken met de scan-speak, want ik zoek een goed excuus om die unit aan te schaffen
( de etons dus )
btw, waarom andere tweeter in je center ? want die 3 kanalen ( L, center, R ) kunnen best dezelfde units gebruiken om een zo goed mogelijk coherent geheel te vormen.
En zoals edo al zij, fotos
Groetjes
Rudy
heb eigenlijk een vraagje, ik dacht dat je ook die scanspeak revelator 6.5" had, toch ?
Als dat zo is, hoe is de eton in de midband ( 300Hz ... 3Khz ) vergeleken met de scan-speak, want ik zoek een goed excuus om die unit aan te schaffen
btw, waarom andere tweeter in je center ? want die 3 kanalen ( L, center, R ) kunnen best dezelfde units gebruiken om een zo goed mogelijk coherent geheel te vormen.
En zoals edo al zij, fotos
Groetjes
Rudy
ten eerste omdat de focal tweeter tc120td5 niet meer leverbaar is, ik de scanspeak nog had liggen en de actieve modules met een softdome goed klinken
tov de scanspeak revelators heeft de eton een wat scherper karakter
net als andere kevlar units
een unit die ik persoonlijk echt mooi voor het midden gebied vindt zijn de focal audiom 6wm die ik in mijn triga gebruik op zolder
maar de eton is beslist een goede basmidden unit alleen die prijs die je ervoor moet betalen in nederland is ronduit te hoog, zie soms 220 euro staan, dan maar uit duitsland halen
tov de scanspeak revelators heeft de eton een wat scherper karakter
net als andere kevlar units
een unit die ik persoonlijk echt mooi voor het midden gebied vindt zijn de focal audiom 6wm die ik in mijn triga gebruik op zolder
maar de eton is beslist een goede basmidden unit alleen die prijs die je ervoor moet betalen in nederland is ronduit te hoog, zie soms 220 euro staan, dan maar uit duitsland halen