Hmmm, ja zou kunnen. Heb ook zo'n taiwanese smaakmaker kabel.SSassen schreef:Audioloog,
Ik durf met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid te stellen dat kabelverschillen bij bv. interlinks volledig te wijten zijn aan de interactie van voor/eindversterker met deze kabel, bv. de capaciteit van de kabel die icm. de ingangsimpedantie van de eindversterker een laagdoorlaatfilter vormt etc. Ook de interactie met stoorsignalen vanuit de gemeenschappelijke massa is hier debet aan. Als je gebalanceerd gaat werken met de bijbehorende lage uitgangs- en ingangsimpedantie van de apparatuur, zie je dat de verschillen tussen een dropveter van 1-euro en een dure kabel van 100-euro (bijna) volledig wegvallen.Hoe weet jij zo zeker dat het onzin is Sander? Ik ben het met je eens dat er veel aan kabel voodoo wordt gedaan en dat daar flink aan verdiend wordt, maar ik heb ook al meerdere malen gehoord dat de ene kabel heel anders klinkt dan de andere terwijl de drie eerder genoemde eigenschappen dan zo goed als identiek waren.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Vergeleken met m'n Kimber is er heel wat hoog afval. Zal waarschijnlijk
ook wel te meten zijn. Tegenwoordig koop je ook al high-end kabel
bij de Praxis met vergulde connectoren. 't Is wat!
goedkope dunne interlink kabeltjes die ze gratis bij cd spelertjes leveren,
klinken dan nog stukken beter! Mocht je te scherp klinkende speakers
hebben, dan kun je een zekere kabel zo gratis bij me afhalen...
