Volgens je eigen verhaal bij 4 ohm (of zoals bij mij bij <2 ohm Electrostaat) is ..Bij 4 ohm is dan een trafospanning van ca. 41/42 volt voldoende om de 400 watt te halenHans Nootdorp schreef:Ik lees op de Hypex-site dat hun 500VA trafo 2x42 volt is.Barry schreef:Dan kan ik er al helemaal niks meer van begrijpen, want de Hypex trafo's zelf, die ontworpen zijn voor UcD400, hebben ook een uitgangspanning van 45V.
...
Bij de UCD is het wat simpeler: ...Bij 4 ohm is dan een trafospanning van ca. 41/42 volt voldoende om de 400 watt te halen en bij die spanning kan de UCD bij 8 ohm prima de 210 Watt leveren.
..
Uit de datasheet van de UCD400 zou je kunnen opmaken dat de DC-spanning wel tot 45 volt omlaag kan, maar dan haal je niet meer het maximum uitgangsvermogen (400 resp. 210 W). Voor de UCD400 moet voor maximaal "plezier de DC-spanning minimaal ca. 58 volt zijn. (vandaar de trafospanning van 42 volt)
Dus een dikke trafo nemen met lage spanning (31 v) om eerst een UCD180 mee te voeden en later te upgraden naar UCD400 of 700 werkt dus niet. Dan kom je later dik spanning te kort!
[/i]
Hoezo kom je dan toch to de volgende conclusie:
Dus een dikke trafo nemen met lage spanning (31 v) om eerst een UCD180 mee te voeden en later te upgraden naar UCD400 of 700 werkt dus niet. ???
Volgens Hypex wel trouwens, .
Werk jij bij Hypex of spreek je namens jezelf?
anyway: wattaage is ook niet alles: het gaat mij primair om lage IMD en THD (bij voldoende vermogen)