en de achterzijde

Hij klinkt heel lekker nu.
Dit is toch wel een groot verschil met eerst [en kun je nagaan dat ik daar ook tevreden mee was].
Dit smaakt naar meer
De speler weegt nu 5kg.
De andere Denon doet het nu wel weer en ik denk dat ik iets gevonden heb.
Het lijkt erop dat er iets niet helemaal lekker is met de flatcable naar het loopwerk. Ik heb deze een keer bewogen/verschoven en nu speelt hij weer alles.
De Phlips ligt nu ook uit elkaar en was best vies van binnen. Service handleiding heb er ook van dus daar kan ik evt ook mee aan de gang.
De winter duurt nog lang...
Dit waren de doelstellingen. Ik denk dat ik de Coax uitgang maar laat voor wat het is. Geberuik ik toch niet meer.Mijn doel is:
Een verbetering in het analoge uitgangs geluid te krijgen.
Een vaste uitgang erbij of in plaats van, bestaande heeft volume regeling via de afstandbediening.
Voeding aanpassen.
Evt een Coax SPDIF uit ipv Toslink.
Evt Clock vervangen, mits dit ergens op slaat bij deze speler.
ervaring opdoen met Audio electronica.
De vaste uitgang weet ik niet of dit gaat lukken omdat ik niet exact weet waar hij het volume regeld. Er zitten wel en paar extra lijntje aan de opamp aan de DAC uitgang die ik niet kan thuis brengen. Als ik het schema wat duidelijker kan maken dan zal ik het hier posten met de bijbehorende vraag.
Clock vervangen ben ik wat huiverig voor aangezien ik niet weet of deze speler het waard is.
Tot nu toe best een leuk project.
Is er trouwens winst te halen door het loopwerk 'zwevend' te plaatsen? Er zit een verhoging onder het loopwerk dat vervangen kan worden door iets met veren of rubber.
Ik denk zelf niet dat het veel uitmaakt aangezien het digitaal is maar toch de vraag.
Ik moet de DC spanning ook nog meten.
Heeft het nog nut om de koptelefoon uitgang te verwijderen? Aangezien deze na de opamps op dezelfde plaatst als de muting transistoren het uitgangs signaal aftakt.
Of heeft een opamp niet hetzelfde nadeel als een transistor?
Marcel