Ik zal over een tijdje even trachten wat dieper in te gaan op het geluid. Voor nu kan ik zeggen dat de Vifa xt 300 tweeter een heel helder geluid afgeeft. Verbazingwekkend vind ik het fundament van de lage tonen. Best knap met zo'n klein oppervlakje van de mid/bas driver-tjes.
Zoals ik al zei, zijn ze nog niet helemaal ingespeeld volgens mij. M'n gevoel zegt dat het geluid nog even lekker in z'n voegen moet zakken, maar zoals ik al eerder zei, veel belovend. Later dus een iets uitgebreidere recentie.
Dirac XT BenD (2x Alcone HE5.25 + 1x Vifa XT300)
Moderator: Beheerdersteam
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
Meer foto's
Ik had beloofd nog wat foto's te plaatsen van de bouw van de speakers. En dat doe ik dus hierbij
.
Op mijn weblog, zijn nog iets meer foto's te vinden, maar enkele wil ik jullie hier ook niet onthouden.

Met een Spilfrees zijn de facetten aan de kastonderdelen gefreesd, wat straks een naadloze verbinding garandeerd!

In de achterwand is een sleufje gefreesd voor het inlijmen van de interne bekabeling.

en tot slot:

Vlak voor het verlijmen van het voorfront...
Eindresultaat (nog maar een keer):

De ronde voet is er inmiddels weer onderuit. Dit zat niet in het originele ontwerp en bleek ook minder mooi te zijn als zonder voet.
Goed genoeg foto's, we zijn ook benieuwd naar wat voor herrie eruit komt (om het even grof te zeggen)!
Ik heb niet zoveel referentie. Ik beluister niet dagelijks soort gelijke speakers, maar heb natuurlijk links en rechts wel eens kaliteitsjongens kritisch beluisterd. Komt als tweede dat ik weinig ervaring heb met het omzetten van geluid/muziek/klanken in tekst.
Het geluid is erg helder en fris, maar is nergens storend (hoog). De diepgang is heerlijk, maar geen storend gebrom. Aanvankelijk stonden de speakers in de lengte richting van een 11m lange en 3 a 4 m brede kamer opgesteld. Nu staan de speaker 4m uit elkaar en zijn naar de breedte gericht. Waarmee het geluid nog beter tot z'n recht komt. Ik hoor nieuwe geluiden in de remix van het nummer 'Send Your Love' (door Dave Audré) van Sting van het album Sacred Love.
En warme gevoelens krijg ik bij het luisteren van de CD 'Six white Russians and a pink pussycat' van Room Eleven, die ik overigens iedereen zou willen aanbevelen (goede cd!), dit geldt eigenlijk ook voor de CD van Charlie Dée, waarvan je niet zou verwachten dat ze nederlandse is. Ook het eerste nummer (A Thousand Beautifull Things) van de CD 'Bare' van Annie Lennox doet mij glimlachen!
De speakers worden aangedreven door een nieuwe stereo/hifi installatie die ook erg verrassend is (en dat in positieve zin natuurlijk). Het gaat om de set PHA-933 van Onkyo. Een versterker gebaseerd op de nieuwe klasse D techniek, maar met twee ringkern trafo's voor het voeden van het linker en rechter kanaal. Ik heb tussen de CD speler en versterker nog een UltraLink Performance interconnect geplaatst. De speakerkabel is op dit moment de zwakste schakel (2x1,5mm).
Op mijn weblog, zijn nog iets meer foto's te vinden, maar enkele wil ik jullie hier ook niet onthouden.

Met een Spilfrees zijn de facetten aan de kastonderdelen gefreesd, wat straks een naadloze verbinding garandeerd!

In de achterwand is een sleufje gefreesd voor het inlijmen van de interne bekabeling.

en tot slot:

Vlak voor het verlijmen van het voorfront...
Eindresultaat (nog maar een keer):

De ronde voet is er inmiddels weer onderuit. Dit zat niet in het originele ontwerp en bleek ook minder mooi te zijn als zonder voet.
Goed genoeg foto's, we zijn ook benieuwd naar wat voor herrie eruit komt (om het even grof te zeggen)!
Ik heb niet zoveel referentie. Ik beluister niet dagelijks soort gelijke speakers, maar heb natuurlijk links en rechts wel eens kaliteitsjongens kritisch beluisterd. Komt als tweede dat ik weinig ervaring heb met het omzetten van geluid/muziek/klanken in tekst.
Het geluid is erg helder en fris, maar is nergens storend (hoog). De diepgang is heerlijk, maar geen storend gebrom. Aanvankelijk stonden de speakers in de lengte richting van een 11m lange en 3 a 4 m brede kamer opgesteld. Nu staan de speaker 4m uit elkaar en zijn naar de breedte gericht. Waarmee het geluid nog beter tot z'n recht komt. Ik hoor nieuwe geluiden in de remix van het nummer 'Send Your Love' (door Dave Audré) van Sting van het album Sacred Love.
En warme gevoelens krijg ik bij het luisteren van de CD 'Six white Russians and a pink pussycat' van Room Eleven, die ik overigens iedereen zou willen aanbevelen (goede cd!), dit geldt eigenlijk ook voor de CD van Charlie Dée, waarvan je niet zou verwachten dat ze nederlandse is. Ook het eerste nummer (A Thousand Beautifull Things) van de CD 'Bare' van Annie Lennox doet mij glimlachen!
De speakers worden aangedreven door een nieuwe stereo/hifi installatie die ook erg verrassend is (en dat in positieve zin natuurlijk). Het gaat om de set PHA-933 van Onkyo. Een versterker gebaseerd op de nieuwe klasse D techniek, maar met twee ringkern trafo's voor het voeden van het linker en rechter kanaal. Ik heb tussen de CD speler en versterker nog een UltraLink Performance interconnect geplaatst. De speakerkabel is op dit moment de zwakste schakel (2x1,5mm).
